H άνοδος των boutique hotels, της Airbnb και η ανάπτυξη των ΟΤΑ (online ταξιδιωτικό γραφείο) στις κρατήσεις, είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τους παραδοσιακούς ξενοδοχειακούς ομίλους, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων 1010data.

Τα τελευταία χρόνια, η ξενοδοχειακή βιομηχανία άλλαξε γρήγορα. Ο αριθμός των κρατήσεων μέσω της Airbnb αυξήθηκε κατά 49% από το Νοέμβριο του 2015 έως τον Οκτώβριο του 2016. Την ίδια στιγμή, οι κρατήσεις σε boutique hotels αυξήθηκαν κατά 43%, ενώ ο μέσος όρος της βιομηχανίας ήταν μόλις 28% (Νοέμβριο 2016 – Οκτώβριος 2017).

YOY hotels


Κατά τη σύγκριση του ποσοστού των κρατήσεων από Νοέμβριο 2016 έως Οκτώβριος 2017, η Airbnb ξεπέρασε όλα τα ξενοδοχεία για πρώτη φορά και τα boutique hotels έφτασαν τα ποσοστά της Hilton.

 Share

Κι ενώ η τεχνολογία αναπτύσσεται στο 28%, παρέχοντας στους ταξιδιώτες καλύτερη πρόσβαση σε κρατήσεις, check-in και πληρωμές, η ανάπτυξη της στα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα είναι αργή.

Όπως επισημαίνεται στο 1010data, η δημιουργία εφαρμογών για κινητά και εξελιγμένων ιστοτόπων έχει καθοριστική σημασία για τη διατήρηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά δεν είναι το μόνο πράγμα.

Ο αριθμός των κρατήσεων ξενοδοχείων μέσω ΟΤΑ έχει αυξηθεί κατά 43% από τις 20 Νοεμβρίου 2016 έως τις 20 Οκτωβρίου 2017.

Οι ξενοδοχειακοί όμιλοι θα πρέπει να ενεργήσουν γρήγορα προκειμένου να ανακτήσουν το μερίδιο από τα online ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) ενθαρρύνοντας τους πελάτες να κάνουν απευθείας κράτηση.

Τι δείχνουν οι τάσεις

Αυτές οι τάσεις δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν χώρους που αισθάνονται περισσότερο σαν «σε σπίτι» και απαρνιούνται τα μεγάλα ξενοδοχεία για την οικεία εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα κατάλυμα Airbnb ή ένα boutique hotel.

Σε όλες τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μεταξύ 6% και 10% των χαμένων πελατών κατέληξαν να κάνουν κράτηση με Airbnb το επόμενο έτος, ενώ μεταξύ 14 και 22% κατέληξαν σε κράτηση σε boutique hotel.