Παρά το γεγονός πως πολύ εμπορικές ομάδες, όπως αυτές της Ιταλίας και των ΗΠΑ, δε θα βρεθούν στη Ρωσία για το Μουντιάλ και την ίδια ώρα οι χορηγοί δε θεωρούν ελκυστική τη συνεργασία με τη ΦΙΦΑ, οι άνθρωποι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας δηλώνουν σίγουροι πως τουρνουά του καλοκαιριού θα παράξει έσοδα 5,5 δισ. δολαρίων, όσα δηλαδή και ο στόχος που έχει τεθεί.

Ο αποκλεισμός της Ιταλίας από την τελική φάση του Μουντιάλ θα κοστίσει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια στη ΦΙΦΑ, αφού από την ιταλική αγορά προκύπτουν μερικά από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά συμβόλαια. Την ίδια ώρα, εκτός έμεινε και η εθνική των ΗΠΑ, που μπορεί να μην είναι από τις καλύτερες ομάδες εντός αγωνιστικών χώρων αλλά κουβαλάει πίσω της μία τεράστια οικονομία. Ο αποκλεισμός της θα οδηγήσει τις εταιρείες που ήθελαν να γίνουν χορηγοί του Μουντιάλ στο να αλλάξουν γνώμη.

«Όλοι ενοχληθήκαμε με την αποτυχία των ΗΠΑ να προκριθούν, ήταν κάτι που δεν περιμέναμε», δηλώνει με ειλικρίνεια ο Εμπορικός Διευθυντής της ΦΙΦΑ, Φιλιπ Λε Φλοχ, που είχε στα σκαριά χορηγικά deal με αμερικανικές εταιρείες από τον χώρο της τεχνολογίας.

Παρ' όλα αυτά ο Γαλλο-Ελβετός ποδοσφαιρικός αξιωματούχος δηλώνει σίγουρος πως η Ομοσπονδία θα καταφέρει να βάλει στα ταμεία της, από τηλεοπτικά συμβόλαια, χορηγικές συμφωνίες, διαφημίσεις, πωλήσεις, κλπ, το ποσό των 5,66 δισ. δολαρίων, που αποτελούν τον στόχο για την τετραετία 2015-18. «Είναι αλήθεια πως πολλές από τις διαθέσιμες θέσεις για χορηγούς δεν έχουν καλυφθεί, ωστόσο δεν πρόκειται να μειώσουμε τα χρήματα που ζητάμε», τόνισε ο Λε Φλοχ μιλώντας στο Associated Press. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σιγουρέψουμε πως οι οικονομικές μας προβλέψεις και ο προϋπολογισμός μας επαληθευτεί. Είμαι σίγουρος πως θα τα καταφέρουμε. Εξάλλου, διαθέτουμε την κορυφαία διοργάνωση στον κόσμο».

Αυτό είναι αλήθεια. Καμία αθλητική -και όχι μόνο- διοργάνωση δε συγκρίνεται με το Παγκόσμιο Κύπελλο του ποδοσφαίρου. Περίπου 1 δισ. άνθρωποι παρακολούθησαν το 2014 τον τελικό του τουρνουά της Βραζιλίας, με όλη τη διοργάνωση να παρακολουθούν κατά μέσο όρο 600 εκατ. άνθρωποι. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως τα κανάλια από όλο τον κόσμο θα καταβάλουν 3 δισ. δολ. για τα δικαιώματα μετάδοσης του επερχόμενου Μουντιάλ, ποσό αρκετά μεγαλύτερο από τα 2,43 δισ. του 2014. Λόγω όσον αναφέραμε παραπάνω, ο χορηγικός τζίρος αναμένεται να είναι πεσμένος κατά 100 εκατ.