Ως «έτος των Γερμανών», στον τομέα των αθλητικών εταιρειών, χαρακτηρίζει το 2017 η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, κάνοντας αναφορά στην πολύ επιτυχημένη πορεία που καταγράφουν εφέτος Adidas και Puma.

Στον χώρο της μόδας, ακόμα και αν μιλάμε απλά για προϊόντα αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, τα πράγματα είναι πάντοτε ρευστά και κρίνονται ανάλογα με τις τάσεις και τις προτιμήσεις του κοινού. Τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές που αγοράζουν αθλητικά είδη επιλέγουν περισσότερο αυτά που ανήκουν στην κατηγορία «Life Style», παρά αυτά που είναι καθαρά για αθλητισμό.

Adidas και Puma διέγνωσαν έγκαιρα αυτή τη στροφή, κυρίως στην κομβική αγορά της Βόρειας Αμερική, στην οποία παραδοσιακά κυριαρχεί η Nike. Έτσι, πέτυχαν μέσα από νέες συλλογές και συνεργασίες με αστέρια της ποπ (Ριάνα, Κάνιε Γουέστ) να αυξήσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους και να μειώσουν τη διαφορά που τις χωρίζει από τον παντοδύναμο αμερικανικό κολοσσό, αλλά και να σταματήσουν τη συνεχή ανάπτυξη της επίσης αμερικανικής Under Armour.

Adidas και Puma έχουν πουλήσει τόσες πολλές φανέλες, σορτς και αθλητικά παπούτσια φέτος, όπως ποτέ άλλοτε στη σχεδόν 70χρονη ιστορία τους. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2017, οι πωλήσεις των δύο εταιρειών, που ως γνωστόν προέρχονται από δύο αδέρφια που τσακώθηκαν, σημείωσαν άνοδο κατά περίπου 16%. Την εξέλιξη αυτή δε θα μπορούσε κανείς να τη φανταστεί πριν τρία χρόνια, όταν και οι δύο γερμανικές εταιρείες βρίσκονταν σε περίοδο κρίσης.

Τη στιγμή που οι Γερμανοί πανηγυρίζουν στη Nike υπάρχει προβληματισμός. Εννοείται πως παραμένει στην κορυφή, ωστόσο σημείωσε πενιχρές αυξήσεις πωλήσεων της τάξεως του 2%, στο πρώτο εξάμηνο της οικονομικής της σεζόν. Όσον αφορά την Under Armour, που για χρόνια εντυπωσίαζε τους πάντες με την εκπληκτικά ανοδική της πορεία, η Handelsblatt σημειώνει πως τα έσοδά της μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν μόλις 3%.