Στη σύγχρονη ποδοσφαιρική βιομηχανία η «στρογγυλή θεά», όπως ονομάζουν οι φίλοι του σπορ τις μπάλες, δεν είναι απλά το αντικείμενο που πρωταγωνιστεί σε κάθε αναμέτρηση αλλά έχει δει τον ρόλο της να επεκτείνεται και να γίνεται μέχρι και εργαλείο μάρκετινγκ και αύξησης της εμπορικότητας.

Εδώ και δεκαετίες οι μεγάλες αθλητικές εταιρείες φροντίζουν να κλείνουν συμφωνίες με τους διοργανωτές των κορυφαίων ποδοσφαιρικών τουρνουά, έτσι ώστε οι αγώνες να διεξάγονται με δικές τους μπάλες και να κερδίζουν σημαντική διαφημιστική προβολή. Το τελευταίο διάστημα, όμως, βλέπουμε πως μερικές πιο μικρές εταιρείες αποφασίζουν να βγουν στο προσκήνιο, αναλαμβάνοντας να προμηθεύουν με μπάλες δημοφιλή πρωταθλήματα και τουρνουά, ελπίζοντας πως έτσι θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα.

Κορυφαίο παράδειγμα αυτό της εταιρείας αθλητικού εξοπλισμού Molten. Η ιαπωνική εταιρεία είναι αρκετά γνωστή για την κατασκευή και την εμπορία μπαλών του μπάσκετ, ενώ έχει σημαντική παρουσία και στο βόλεϊ. Στον χώρο του ποδοσφαίρου, ωστόσο, ήταν παντελώς άγνωστη. Οι άνθρωποι της επιχείρησης επιθυμούν αυτό να αλλάξει και για αυτό αποφάσισαν να επενδύσουν δυνατά και τελικά έκαναν τη μεγάλη έκπληξη.

Από την επόμενη αγωνιστική περίοδο η Molten θα αντικαταστήσει την Adidas ως ο επίσημος προμηθευτής μπάλας του Γιουρόπα Λιγκ, μίας από τις σημαντικότερες ποδοσφαιρικής διοργανώσεις στον κόσμο.

Η απόφαση της Adidas να επικεντρωθεί σε Μουντιάλ, EURO και Τσάμπιονς Λιγκ έδωσε το δικαίωμα σε ακόμα δύο εταιρείες να κάνουν την έκπληξη και να εμπλακούν με κορυφαίες ποδοσφαιρικές λίγκες. Ο λόγος για τις γερμανικές εταιρείες αθλητικού υλικού Uhlsport και Derbystar. Η πρώτη εξασφάλισε το αποκλειστικό δικαίωμα να κατασκευάζει τις μπάλες της γαλλικής Λιγκ 1, ενώ η δεύτερη το αντίστοιχο στο γερμανικό πρωτάθλημα.

Με αυτά τα deal οι συγκεκριμένες εταιρείες πετυχαίνουν να φέρουν τα προϊόντα τους στο επίκεντρο, κάτι που σε μακροπρόθεσμο επίπεδο θα τις κάνει περισσότερο γνωστές και θα αυξήσει τις πωλήσεις τους. Την ίδια ώρα όμως, αυξάνεται και η κριτική αν κάτι δεν πάει καλά. Θέμα σε όλο τον κόσμο έγιναν, πριν από μερικές εβδομάδες, τα παράπονα του προπονητή της Μάντσεστερ Σίτι, Πεπ Γκουαρδιόλα, για την ποιότητα της μπάλας της εταιρείας Mitre, με την οποία διεξάγεται το αγγλικό Λιγκ Καπ.

Μέχρι τώρα δεν είπαμε τίποτα για τη Nike, που διατηρεί ηγετική θέση έχοντας συμβόλαια συνεργασίας με το Τοπ 3 των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, δηλαδή Πρέμιερ Λιγκ, Λα Λίγκα και Σέριε Α.