Ο υψηλός ανταγωνισμός κράτησε σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές στο πλαίσιο των δημοπρασιών για την παροχή των δύο υπηρεσιών διακοπτόμενου φορτίου που πραγματοποιήθηκαν χθες και προχθές. Αυτό ήταν το βασικό αποτέλεσμα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας συμμετοχής των ενεργοβόρων βιομηχανιών στον μηχανισμό της διακοψιμότητας.

Σε ισχύ βρίσκεται πλέον και πρακτικά ο μηχανισμός της διακοψιμότητας που ενισχύσει την επάρκεια του συστήματος ηλεκτρισμού και στηρίζει την ανταγωνιστικότητα της “βαριάς” βιομηχανίας.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι και στις δύο δημοπρασίες της Δευτέρας και της Τρίτης, η διαδικασία κινήθηκε πολύ καλά και ο ανταγωνισμός λειτούργησε στην διαμόρφωση των τιμών.

Ειδικότερα, στην πρώτη δημοπρασία, που αφορά στην μεγαλύτερης διάρκειας διακοψιμότητα (ΥΔΦ 1) η τιμή “έκλεισε” στις 55.000 ευρώ/MW με μέγιστο όριο προσφερόμενης τιμής τις 70.000, ενώ στην δεύτερη δημοπρασία που αφορά στην μικρής διάρκειας διακοψιμότητα (ΥΔΦ 2), η τιμή “έκλεισε” στις 42.000 ευρώ/MW με μέγιστο όριο τις 50.000.

Στην ΥΔΦ1 το μέγιστο διακοπτόμενο φορτίο ανήλθε σε 118 MW, ενώ στην ΥΔΦ 2 το αντίστοιχο έφτασε σε 276 MW, όταν η συνολική διακοπτόμενη ισχύς είχε καθοριστεί σε 600 MW για τον πρώτο τύπο και σε 450 MW για τον δεύτερο τύπο.

Σύμφωνα και με το νέο πλαίσιο για την λειτουργία της διακοψιμότητας περίπου 70-80 MW που “κόπηκαν” από τον πρώτο τύπο, διατέθηκαν στον δεύτερο.

Σημειώνεται ότι στις δημοπρασίες συμμετείχαν και οι ΔΕΗ και ΛΑΡΚΟ.

Επιπλέον, από τον αρμόδιο ΑΔΜΗΕ αναφέρεται ότι η καταβολή κρατικών ενισχύσεων υπόκειται στην Αρχή Deggendorf και προκειμένου να καταβληθούν κρατικές ενισχύσεις είναι αναγκαία η υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης από τον δικαιούχο σχετικά με την μη ύπαρξη εκκρεμούς διαταγής ανάκτησης παράνομης και ασυμβίβαστης ενίσχυσης πριν την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης, η οποία και θα ελεγχθεί.