Σημαντικά έργα ενεργειακών υποδομών ύψους 500 εκατ. ευρώ θα είναι ανοιχτά στην αγορά εντός των επόμενων μηνών του 2018, που ειδικότερα αφορούν στις ηλεκτρικές διασυνδέσεις της Κρήτης και των Κυκλάδων με βάση το σχεδιασμό του ΑΔΜΗΕ.

Σήματα ΑΔΜΗΕ στην αγορά για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και για επιτυχή λειτουργία του νέου σχήματος της εταιρείας υπό δημόσιο έλεγχο, αλλά και με τη συμμετοχή στρατηγικού επενδυτή.

Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής του Διαχειριστή, Μάνος Μανουσάκης σε ενημερωτική εκδήλωση, κλείνοντας μόλις 6,5 μήνες ως νέα διοίκηση, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η ηλέκτριση από την Σύρο, αναμένεται έως 20/2 της Πάρου και τον Μάρτιο της Μυκόνου, ενώ αύριο αποφασίζεται στο διοικητικό συμβούλιο η επιτάχυνση κατά δύο χρόνια της τρίτης φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, δηλαδή η ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2020, αντί του 2022 βάσει του αρχικού σχεδιασμού. Παράλληλα, ανέφερε, η δεύτερη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα ολοκληρωθεί εντός του 2019, ενώ σε πλήρη ωριμότητα βρίσκεται και το έργο διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου (“μικρή” Κρήτη). Επίσης, η τέταρτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, οι διασυνδέσεις Λαυρίου-Σερίφου, Σερίφου-Μήλου, Μήλου-Θήρας και Θήρας-Πάρου ή εναλλακτικά Νάξου θα ενταχθούν στο νέο 10ετές πλάνο ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2019-2028.

Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε, τους επόμενους μήνες θα “τρέχουν” έργα ύψους 500 εκατ., καθώς ο προϋπολογισμός της μικρής Κρήτης είναι 330 εκατ, της β΄φάσης των Κυκλάδων 70 εκατ. ευρώ και της γ΄ φάσης των Κυκλάδων 100 εκατ. ευρώ.

Ο Μ. Μανουσάκης επισήμανε ότι με αυτό τον τρόπο δίνονται δύο σήματα στην αγορά:αφενός ότι η ελληνική οικονομία ανακάμπτει και χρειάζεται επιτάχυνση των έργων διασύνδεσης κι αφετέρου ότι μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά ο ΑΔΜΗΕ με τη νέα του μορφή υπό δημόσιο έλεγχο με την συμμετοχή στρατηγικού επενδυτή και αυτό πρόσθεσε είναι το μεγάλο στοίχημα “ότι η εταιρεία μπορεί να κατασκευάσει έργα εγκαίρως και με απόδοση οικονομικά ικανοποιητική για τους μετόχους της”.

Καθαρά κέρδη 55 εκατ. ευρώ αναμένονται για το 2017

Προανήγγειλε επίσης θετικά οικονομικά αποτελέσματα για τον ΑΔΜΗΕ που σε επίπεδο καθαρών κερδών θα αγγίξουν τα 55 εκατ. για το 2017 (θα ανακοινωθούν επισήμως εντός του Μαρτίου), δηλαδή θα είναι σχεδόν διπλάσια έναντι του 2016 (περίπου 30 εκατ. καθαρά κέρδη).

Παράλληλα, τόνισε ότι επιδιώκεται συνεργασία για την «μεγάλη Κρήτη» (διασύνδεση Κρήτης-Αττικής) με την εταιρεία του έργου EuroAsia Interconnector (ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας, μέσω Κρήτης-Αττικής). Ειδικότερα έχει προχωρήσει ήδη η κατάρτιση MoU μεταξύ των δύο πλευρών και στην παρούσα φάση βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για το Share Holders Agreement, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας φορέας κατασκευής του έργου στου οποίου την μετοχική σύνθεση θα συμμετέχουν και οι δύο εταιρείες με τον ΑΔΜΗΕ πάντως να κατέχει μερίδιο 51% και βέβαια να διαχειρίζεται το δίκτυο.

Εκτίμησε μάλιστα ότι αν προχωρήσει η συμφωνία αυτή θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που δίνονται στα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος της ΕΕ (PCIs) σε αδειοδοτικό επίπεδο, προκειμένου να επιταχυνθεί το έργο σε σχέση με το 2023 που είναι η σημερινή ημερομηνία που προβλέπεται.

Ενόψει εξελίξεων στο κομμάτι αυτό του έργου, στάθηκε ιδιαίτερα στην σημασία της “μικρής Κρήτης” και στον ρόλο της ως προς την δυνατότητα τροφοδοσίας της Κρήτης από το ηπειρωτικό σύστημα και την αντίστοιχη παύση των ρυπογόνων μονάδων με τα οφέλη που συνεπάγεται και για όλους τους καταναλωτές (ΥΚΩ). Ανέφερε δε ότι ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε διαδικασία τροποποίησης της όδευσης στην Πελοπόννησο λαμβάνοντας υπόψη τις αγωνίες της τοπικής κοινότητας προσθέτοντας ακόμα 5 χιλιόμετρα υπογειοποίησης του καλωδίου.