Στο συνέδριο Athens Energy Forum έδωσε το παρών ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δ. Τζώρτζης, ο οποίος στην ομιλία του είπε πολλά και ενδιαφέροντα τόσο για την εταιρεία και την πορεία της στο πολύ κρίσιμο 2018, όσο και γενικότερα για τις ενεργειακές υποδομές, εστιάζοντας στην πορεία δημιουργίας του αγωγού EastMed και του Ελληνο – Βουλγαρικού αγωγού.

Έτος ορόσημο χαρακτήρισε το 2018 ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δ. Τζώρτζης, καθώς η εταιρεία εισέρχεται στη λιανική μέσω της πλήρους απόκτησης της ΕΠΑ Αττικής ενώ ξεκινά και η διαδικασία αποκρατικοποίησης.

Μιλώντας στο συνέδριο Athens Energy Forum σημείωσε ότι η διοίκηση εστιάζει σε τρεις βασικούς στόχους:
-Την αύξηση της διείσδυσης του φυσικού αερίου στην αγορά και να προσεγγίσουμε περισσότερους πελάτες μέσω επενδύσεων επέκτασης του δικτύου της ΔΕΔΑ (Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου) την περαιτέρω ανάπτυξη του СNG, της Αεριοκίνησης (FISIKON) και του Μικρής Κλίμακας ΥΦΑ (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο).
-Την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και τη διασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών μέσω της λειτουργίας διαφοροποιημένων πηγών και οδεύσεων.
-Την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της ΔΕΠΑ.

Ο ίδιος επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των υποδομών στο φυσικό αέριο και στην ενίσχυση της διαφοροποίησης του εφοδιασμού των περιφερειακών αγορών με την προώθηση των αγωγών Poseidon, EastMed, IGB καθώς και με το FSRU (τερματικός σταθμός) της Αλεξανδρούπολης.

Το δεύτερο εξάμηνο 2018 ξεκινά η κατασκευή του Ελληνο – Βουλγαρικού αγωγού

Ειδικότερα σε σχέση με τον IGB, σημείωσε ότι είναι το πιο ώριμο έργο και η κατασκευή του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το β΄ εξάμηνο 2018, ενώ η έναρξη λειτουργίας του τοποθετείται το β΄ εξάμηνο του 2020.

Όπως τόνισε η διαδικασία υποβολής προσφορών στους διαγωνισμούς σχετικά με τον Owner’s Engineer και την προμήθεια των σωλήνων βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο διαγωνισμός της εργολαβίας κατασκευής (EPC) θα προκηρυχτεί μέχρι τα τέλη του μήνα.

Εντός του Απριλίου αναμένεται η απόφαση των Ρυθμιστικών Αρχών σχετικά με τη χορήγηση εξαίρεσης από την πρόσβαση τρίτων μερών, απαραίτητη για την οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού πλάνου του έργου. Σημείωσε πάντως ότι με βάση το απαιτητικό χρονοδιάγραμμα αναμένεται έγκαιρη ολοκλήρωση των σχετικών συμφωνιών φιλοξενίας από τις δύο κυβερνήσεις.

Προχωρά η προετοιμασία για τον αγωγό EastMed

Αναφορικά με τον αγωγό EastMed, που θα συνδέει τις νέες πηγές αερίου του Ισραήλ και της Κύπρου, μέσω Κύπρου, Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας για να καταλήξει στην Ιταλία με τον υποθαλάσσιο αγωγό Poseidon, o Δ. Τζώρτζης επισήμανε ότι οι ειδικοί αναφέρουν διαθεσιμότητα 17-20 δισ κυβικά μέτρα ετησίως μέχρι το 2020 και 25-30 δισ κυβικά τα αμέσως επόμενα χρόνια. Όπως τόνισε, οι προκαταρκτικές μελέτες για τον αγωγό, συνολικού μήκους 1.900 χλμ., με τέσσερα τμήματα, χερσαία και υποθαλάσσια και αρχική δυναμικότητα στα 10 δισ κυβικά μέτρα ετησίως, ανέδειξαν ότι το έργο είναι τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό.

Τον Ιανουάριο 2018, πρόσθεσε, ολοκληρώθηκε η αναγνωριστική υποθαλάσσια έρευνα τα ευρήματα της οποίας επιβεβαίωσαν την υποθαλάσσια όδευση του αγωγού και τα στοιχεία που συλλέχθηκαν, επαρκούν για την έναρξη της διεξαγωγής των μελετών FEED (Front End Engineering Design), ενώ παράλληλα συνεχίζεται η αξιολόγηση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, και παράλληλα επικαιροποιούνται οι οικονομικές μελέτες.

Τον Μάρτιο η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας του προγράμματος CEF της ΕΕ

Ο ίδιος χαρακτήρισε εξαιρετικά νέα για το έργο την έγκριση της χρηματοδότησης ύψους 34,5 εκατ. ευρώ από την Κομισιόν, καθώς το ποσό αυτό επαρκεί για την κάλυψη περίπου του 50% του κόστους των τεχνικών μελετών της φάσης FEED και της Λεπτομερούς Υποθαλάσσιας Έρευνας, ώστε το Έργο να περάσει στο στάδιο της τελικής ωριμότητας, δηλαδή στο επίπεδο λήψης της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης. Ανακοίνωσε επίσης ότι τον Μάρτιο αναμένεται η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility) και η περαιτέρω προώθηση και εξειδίκευση των συνεργασιών με τους εμπλεκόμενους φορείς της αγοράς (παραγωγούς - αγοραστές).