Στις αλλαγές στα ναυτιλιακά καύσιμα με πιο «πράσινο» προσανατολισμό και στον ρόλο που μπορεί να παίξει και σε αυτό τον τομέα το φυσικό αέριο αναφέρθηκε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στο 18ο Mare Forum Greece.

Ειδικότερα επισήμανε ότι με την υιοθέτηση αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανόνων διεθνώς και για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού συμφωνήθηκε από το 2020 κανένα πλοίο να μην χρησιμοποιεί καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο άνω του 0,5% και από το 2025 όλα τα νεοσυσταθέντα πλοία να έχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειωμένες κατά 30% σε σύγκριση με το 2013.

Ο ίδιος μίλησε για τις επιλογές καυσίμων στην κατεύθυνση αυτή που περιλαμβάνουν:

• την καύση υβριδικών καυσίμων με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο

• την εγκατάσταση «πλυντηρίων», που καθαρίζουν τους ρύπους που εκπέμπονται κατά την καύση «βρώμικου» καύσιμου

• την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο άνεμος, ο ήλιος και το υδρογόνο

• τη μετατροπή πλοίων από «βαρύ μαζούτ» σε πετρέλαιο ντίζελ πλοίων ή σε εναλλακτικά καύσιμα, όπως το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG)

Σύμφωνα με τον υπουργό φαίνεται να προκρίνεται κυρίως η τελευταία επιλογή που αφορά στο φυσικό αέριο κι αναφέρθηκε στις κινήσεις της κυβέρνησης ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει σημαντική πύλη εισόδου για το LNG: τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου, τον Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας και τους τερματικούς σταθμούς στη Ρεβυθούσα και την Αλεξανδρούπολη.

Πέραν της ενίσχυσης της θέσης της χώρας ως κόμβου μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ευρώπη, ο υπουργός στάθηκε και στις προσπάθειες να εξελιχθεί η Ελλάδα σε παραγωγό υδρογονανθράκων, με την πρόσφατη κύρωση στη βουλή τεσσάρων συμβάσεων μίσθωσης, αλλά και αντίστοιχους διαγωνισμούς για Ιόνιο και Κρήτη, που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ενεργειακών ομίλων διεθνούς βεληνεκούς.