“Κλειδί” για την ουσιαστική διείσδυση των εναλλακτικών καυσίμων στην ελληνική αγορά αποτελεί ο ενεργειακός σχεδιασμός, καθώς ο καθορισμός του ενεργειακού μείγματος θα προσδιορίσει και τους στόχους για περισσότερο “πράσινες” πηγές στα οχήματα, ώστε να “τρέξουν” πολιτικές στήριξης ενισχύοντας και αντίστοιχες υποδομές και επενδύσεις, ενώ η ηλεκτροκίνηση και η αεριοκίνηση προχωρούν.

Αναγκαία η ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων, των υποδομών και των επενδύσεων για την μεγαλύτερη διείσδυση των “πράσινων” μορφών ενέργειας και στην μετακίνηση.

Όπως τόνισε χθες ο γενικός γραμματέας ΥΠΕΝ, Μ. Βερροιόπουλος, στο πλαίσιο του 1st EcoMobility Conference 2018, που ολοκληρώθηκε χθες, ο ενεργειακός σχεδιασμός θα αναδείξει το μείγμα καυσίμων στις μεταφορές και την κατανομή του μεταξύ των διαφορετικών εναλλακτικών καυσίμων με βάση τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις, τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, τη μεγιστοποίηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας και τους παράγοντες κόστους-οφέλους.

Στον τομέα των μεταφορών, σημείωσε, αναμένεται αύξηση του ύψους του συνολικού στόχου στο 14% μέχρι το 2030 της κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές και στην κατεύθυνση αυτή, λαμβάνονται υπόψη τα βιοκαύσιμα, το βιοαέριο, η ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ κλπ. Αυτή τη στιγμή, πρόσθεσε, εξετάζονται όλα τα εναλλακτικά σενάρια και με βάση αυτό που θα επιλεχθεί θα διαμορφωθούν οι πολιτικές για την περίοδο 2020-2030 ενώ θα υπάρξουν πολιτικές ενίσχυσης για τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο.

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση σημείωσε ότι βρισκόμαστε σε μια μετάβαση και το μέλλον των οδηγών μεταφορών θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση με τη σταδιακή κατάργηση κινητήρων ντίζελ. Ο ίδιος ανέφερε ότι διαμορφώνεται πλαίσιο για τους φορείς εκμετάλλευσης των υποδομών σταθμών φόρτισης, ενώ για το φυσικό αέριο αναμένεται η έκδοση του τεχνικού κανονισμού για τις εγκαταστάσεις CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) για τις περιοχές εκτός κεντρικού άξονα.

Ηλεκτροκίνηση

Ήδη η ΔΕΗ έχει υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας με τη Solaris Bus & Coach, για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και αναμένεται σύντομα να γίνουν και σχετικές ανακοινώσεις. Άλλωστε η επέκταση σε νέες αγορές και η στροφή στις ΑΠΕ αποτελούν κομβικά στοιχεία για την μετάβαση της ΔΕΗ στο μέλλον, ενώ σημαντικές προτεραιότητες αποτελούν και η ενεργειακή αποδοτικότητα, η αγορά φυσικού αερίου, η ηλεκτροκίνηση κλπ -αγορές στις οποίες η ΔΕΗ σχεδιάζει να εισέλθει.

Παράλληλα, ενισχύεται η συνεργασία στην ηλεκτροκίνηση μεταξύ ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ, καθώς πριν λίγες μέρες υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας με βασικό άξονα την ανταλλαγή δεδομένων.

Αεριοκίνηση

Η αύξηση του δικτύου πρατηρίων σε πανελλαδική κλίμακα καθώς και η αύξηση των ελαφρών και βαρέων οχημάτων αποτελούν βασικό στόχο της ΔΕΠΑ, σε σχέση με την αεριοκίνηση, με την εταιρεία να έχει προχωρήσει εξαρχής στην ίδρυση πρατηρίων παράλληλα με τη δημιουργία στόχων οχημάτων.

Σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο 11 πρατηρίων και άλλα δυο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν ενώ στα επόμενα τρία χρόνια το δίκτυο θα επεκταθεί.

Θα δημιουργηθούν 13 σταθμοί, κατασκευάζεται τρίτος σταθμός στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκίδα, στην Καρδίτσα και την Τρίπολη και σε άλλες περιοχές για να καλυφθεί το ηπειρωτικό κομμάτι της χώρας. Το επόμενο δίμηνο θα λειτουργήσει ένα πρατήριο-σταθμός στα Ιωάννινα, καθώς θα λειτουργήσει στο αστικό ΚΤΕΛ, δηλαδή και ως δημόσιο πρατήριο.