Εν μέσω αντιδράσεων από τοπικούς φορείς και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης συνεδριάζει, από το πρωί, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπου εξετάζεται το master plan του ΟΛΠ, στο οποίο κρίνονται σημαντικές επενδύσεις των Κινέζων.

Συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση των υποχρεωτικών επενδύσεων του λιμανιού, οι οποίες θα πρέπει να έχουν γίνει έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβασθεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.

Στο πρώτο μέρος της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των φορέων, οι οποίοι κατέθεσαν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για τα επενδυτικά σχέδια της Cosco.

Στη συνέχεια, ξεκίνησε η συνεδρίαση της Επιτροπής υπό την προεδρία του γγ Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη, προκειμένου να λάβει την τελική απόφασή της.

Στην ΕΣΑΛ συμμετέχουν δύο διευθυντές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ένας από το υπουργείο Οικονομικών, ένας από το υπουργείο Περιβάλλοντος, ένας από το υπουργείο Πολιτισμού και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Κοινή διαπίστωση όλων των εκπροσώπων των φορέων που τοποθετήθηκαν στο πρώτο μέρος είναι «όχι» στη δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι τύτου «mall», ενώ τέθηκε για ακόμα μία φορά η έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για κάθε έργο που θα γίνει και μπορεί να περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή του θορύβου, κ.ά.

Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε μελέτη σκοπιμότητας και όχι αυτή που υπήρχε από το 2010, όταν ακόμα τότε επικεφαλής του οργανισμού ήταν ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Νίκος Μανεσιώτης, τάχθηκε υπέρ της κατασκευής ξενοδοχείων, όμως εξέφρασε την αντίθεσή του στη δημιουργία εμπορικού κέντρου τύπου «mall». «Ο Πειραιάς είναι η δεύτερη πόλη μετά την Καλλιθέα, στην οποία έχει κλείσει το 33,2% των καταστημάτων» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αν δημιουργηθεί ένα εμπορικό κέντρο μέσα στο λιμάνι θα υπάρξει μεγαλύτερο πρόβλημα στην αγορά της πόλης».

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, σημείωσε ότι το προτεινόμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ δεν έχει καμία αναφορά στο νέο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αφήνει, ενώ συμπλήρωσε ότι το «mall» λειτουργεί ανταγωνιστικά στην πόλη του Πειραιά και δεν σχετίζεται με τη λιμενική δραστηριότητα.

Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, είπε «όχι» σε εμπορικές δραστηριότητες στον χώρο του λιμένα, που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στις εμπορικότητα των πόλεων. «Υπάρχουν και οι πόλεις που θα πρέπει να ζήσουν» τόνισε.

Εκπρόσωπος του ΟΛΠ ανέφερε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων παρότι έχει κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας -συγκεκριμένα στη Γενική Γραμματεία Λιμενικής Πολιτικής- παραπέμφθηκε στο υπουργείο Υποδομών, καθώς αυτό είναι αρμόδιο για τον σχεδιασμό.

OLP ypoxreotikes ependyseis

OLP prosthetes ependysis

OLP erga arxaiotiton kai politismou