Την επιθυμία της Ελλάδας να εμβαθύνει τις σχέσεις της με όλα τα ισχυρά ασιατικά κράτη και όχι μόνο με την Κίνα εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, μιλώντας στην ιαπωνική Nikkei Asian Review.

Η Κίνα είναι μεταξύ των χωρών με τις οποίες η Ελλάδα επιθυμεί στενότερη σχέση, ωστόσο θέλει επίσης να οικοδομήσει ισχυρότερους δεσμούς με την Ιαπωνία, την Ινδία και άλλες χώρες της Ασίας, δήλωσε ο Γιάννης Δραγασάκης. «Δεν θέλουμε να έχουμε μια μονόπλευρη σχέση», ανέφερε. «Διαμορφώνουμε τις πολιτικές μας, με στόχο να βρούμε τρόπους για στενές σχέσεις με Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία».

Το λιμάνι του Πειραιά είναι το κλειδί για την κινεζική πρωτοβουλία «Belt and Road», που αποσκοπεί στη σύνδεση Ασίας-Ευρώπης από ξηρά και θάλασσα. Ως γνωστόν, η Κίνα τα τελευταία χρόνια επενδύει στη χώρα μας περισσότερο από ποτέ, ωστόσο ο κ. Δραγασάκης τονίζει ότι η Ελλάδα δεν θέλει να γίνει υπερβολικά εξαρτημένη από την Κίνα, η οποία επενδύει σε υποδομές σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Εν μέρει, οι ανησυχίες της Ελλάδας σχετικά με την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην περιοχή αντανακλούν εκείνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όσον αφορά την έξοδο από τα μνημόνια και τη βελτίωση της οικονομίας, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι η Ελλάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα αποθεματικό ταμειακών ροών ύψους έως 20 δισ. ευρώ σε περίπτωση που υπάρξουν οικονομικές αναταραχές και πριν από τη λήξη του προγράμματος.

Είπε ότι η Ελλάδα θα εξασφαλίσει 9 δισεκατομμύρια ευρώ μέσω δανείων από την ευρωζώνη και τα υπόλοιπα μέσω της έκδοσης κυβερνητικών ομολόγων. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σχολίασε, επίσης, την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, αναφέροντας πως ο ΟΛΠ έχει δει αύξηση του όγκου του φορτίου που χειρίζεται, αλλά ότι είναι πολύ νωρίς για να γίνει η τελική αξιολόγηση της επένδυσης.

Σύμφωνα με τον κ. Δραγασάκη, η κυβέρνηση δεν βλέπει το λιμάνι και την ίδια τη χώρα μόνο ως κόμβο μεταφορών, αλλά θέλει να δημιουργήσει βάσεις παραγωγής και επεξεργασίας που θα παράξουν προστιθέμενη αξία. Είπε, επιπλέον, ότι Κινέζοι επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων ιδιωτικών εταιρειών, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ελληνικά περιουσιακά στοιχεία.

Η Κίνα κάλεσε τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και τη Μεγάλη Βρετανία να υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης για την υποστήριξη της πρωτοβουλίας «Belt and Road». Σχετικά με αυτό, ο κ. Δραγασάκης είπε: «Μέχρι στιγμής, δεν έχουμε υπογράψει ένα τέτοιο μνημόνιο συμφωνίας με την Κίνα».

Σημάδια της διαμάχης ανάμεσα σε Κίνα και Ινδία κάνουν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα. Ο κ. Δραγασάκης έκανε λόγο για την ινδική GMR, η οποία βοηθά στην ανάπτυξη και λειτουργία του αερολιμένα στο Καστέλι στην Κρήτη. Η κίνηση αυτή φαίνεται να αντιτίθεται στις επεκτατικές προθέσεις της Κίνας.

Διαβάστε επίσης: Στη συνάντηση Δραγασάκη-Κάι συμφωνήθηκε η διεύρυνση της συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας