Οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ έχουν την αυτονόητη στήριξη των δανειστών, όπως προκύπτει από την έκτη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας της Κομισιόν.

Όπως επισημαίνεται, οι διαγωνισμοί πάνε προς τα πίσω με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών στις αγορές. 

Ειδικά για το Ελληνικό αναφέρεται πως παρά τις προσπάθειες για ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Lamda Development, οι δικαστικές εμπλοκές στο διαγωνισμό για την άδεια καζίνο οδηγούν σε καθυστερήσεις. Η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) επιτρέπει τη συνέχιση του διαγωνισμού για την άδεια καζίνο, αλλά για να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να έχουν τελειώσει και οι δικαστικές περιπέτειες. Οσον αφορά τη μετεγκατάσταση χρηστών από το Ελληνικό και τον Αγιο Κοσμά, σύμφωνα με την έκθεση παραμένει στο χώρο ένας ιδιώτης με τον οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική διαμάχη. Εκτιμάται πως μετά από επικείμενη απόφαση του Εφετείου, η Ελληνικόν ΑΕ θα μπορεί να προχωρήσει στην έξωσή του. “Πολύ σύντομα” προβλέπεται πως θα ξεκινήσουν και οι εργασίες κατεδάφισης κτιρίων. 

Για τη μαρίνα Αλίμου αναφέρεται πως το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής θα γίνει εντός 120 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης που έγινε στις 13 Μαϊου.  Για τις διαδικασίες ή τους διαγωνισμούς πώλησης ποσοστών του ΤΑΙΠΕΔ, όπως Ελληνικά Πετρέλαια, ΔΕΠΑ Υποδομών, ΔΕΠΑ Εμπορίας,  Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) κ.α. οι αποφάσεις θα ληφθούν στο μέλλον με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών στις αγορές. 

Για την Εγνατία Οδό και το διαγωνισμό παραχώρησης επισημαίνεται πως έχει σημειωθεί πρόοδος σε επίπεδο προετοιμασίας.  Στις 12 Μαΐου υπεγράφη, μάλιστα, Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) με την οποία αίρεται η υποχρέωση του παραχωρησιούχου να εγκαταστήσει κλειστό σύστημα διοδίων, προωθείται η σταδιακή εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής στα διόδια όπως εγκρίθηκε από την Κομισιόν και προβλέπει την εγκατάσταση νέου μετωπικού σταθμού διοδίων μεταξύ Βέροιας και Κλειδιού με παράλληλες αλλαγές στις αποστάσεις άλλων σταθμών. Η ΚΥΑ δεν έχει δημοσιευθεί μέχρι σήμερα. Οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση του οδικού άξονα δεν θα υποβληθούν, πάντως, στα τέλη Ιουνίου όπως είχε προγραμματίσει το ΤΑΙΠΕΔ.  Τέλος, παραμένουν σε εκκρεμότητα οι μελέτες για τις εργασίες που απαιτούνται σε γέφυρες του οδικού άξονα ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις ασφαλείας των κοινοτικών οδηγιών, οι εργασίες για την κατασκευή των σταθμών διοδίων, η πιστοποίηση ασφάλειας όλων των σηράγγων και το ξεκαθάρισμα της υπόθεσης με τέσσερις σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που εκκρεμεί από το 2011.

Για τα περιφερειακά λιμάνια η έκθεση αναφέρει πως έχει δοθεί προτεραιότητα σε τέσσερα που δεν κατονομάζονται. Πρόκειται, πάντως, για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας και Ηρακλείου.

Πηγή: euro2day.gr