Ανοιχτά παραμένουν όλα τα σενάρια για τα υπερχρεωμένα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς η τρίμηνη παράταση που δόθηκε στη σύμβαση του Πολεμικού Ναυτικού για τις δύο πυραυλάκατους που κατασκευάζονται εκεί αποτελεί απλά μια προσωρινή λύση. Πηγές που παρακολουθούν από κοντά τη διαδικασία αναφέρουν πως πλέον εξετάζονται δραστικές κινήσεις.

Η παράταση δόθηκε παρά το τελεσίγραφο που είχε δώσει ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης προκειμένου να υπάρξει συμφωνία για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας το οποίο έληξε στα τέλη Μαρτίου. Όμως μέχρι σήμερα η συμφωνία εξυγίανσης μέσω της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε επενδυτικό σχήμα της Onex, δεν έχει προχωρήσει με τους εργαζόμενους, την πλευρά Ξενοκώστα αλλά και την κυβέρνηση να αποδίδουν ευθύνες στον βασικό μέτοχο και πρόεδρο της Νεώριον ΑΕ Νικόλαο Ταβουλάρη για τις συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις. 

Υπ’ αυτό το πλαίσιο, αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν τις διαβουλεύσεις, εξετάζονται δραστικά μέτρα όπως το να κηρυχθεί έκπτωτη η σημερινή διοίκηση. Προς το παρών και λόγω της πανδημίας τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη αποφάσισαν να μην "τραβήξουν την μπρίζα" δίνοντας λίγο ακόμη χρόνο για να υπάρξει συμφωνία που θα οδηγήσει στην εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με τη διαδικασία του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, όπως έγινε με τα Ναυπηγεία Σύρου. 

H σύμβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με το Πολεμικό Ναυτικό για την ναυπήγηση των δύο πυραυλάκατων που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, είναι και το μοναδικό έργο που κρατάει τα Ναυπηγεία στη ζωή, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό καταβάλλει απευθείας το 70% της μισθοδοσίας των εργαζομένων και μεγάλο τμήμα των λειτουργικών εξόδων. 

Την εξέλιξη της υπόθεσης παρακολουθούν και οι περίπου 600 εργαζόμενοι, οι οποίοι καλούν τον κ. Ταβουλάρη να τηρήσει τη συμφωνία και να μεταβιβάσει στην Onex τις μετοχές. Μάλιστα σε επιστολή που έστειλαν προς τον πρόεδρο και βασικό μέτοχο της Νεώριον τονίζουν πως έχει μια τελευταία ευκαιρία να αναλάβει τις ευθύνες του και τον καθιστούν αποκλειστικά υπεύθυνο για ότι ακολουθήσει.

Η μεταβίβαση των μετοχών στην ONEX ELEFSIS SHIPYARDS κρίνεται απαραίτητη καθώς έτσι θα υπάρξουν εγγυήσεις για την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή. Μετά από διαπραγμάτευση με τους πιστωτές θα εκπονηθεί ένα σχέδιο εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, το οποίο θα προβλέπει διακανονισμό οφειλών και μακροχρόνιες ρυθμίσεις. Στη συνέχεια αυτό το σχέδιο θα πρέπει να εγκριθεί από το πρωτοδικείο, αφού υπάρξει σύμφωνη γνώμη των πιστωτών.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας φθάνουν τα περίπου 230 εκατ. ευρώ με τους μεγαλύτερους πιστωτές να είναι τα ασφαλιστικά Ταμεία, το Δημόσιο, οι εργαζόμενοι και η Alpha Bank στην οποία οφείλονται περίπου 80 εκατ. ευρώ. Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης μαζί με τις οφειλές προς το Πολεμικό Ναυτικό οι υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.

Πηγή: capital.gr