Η «Παπαστράτος» παραμένει μία από τις θυγατρικές της Philip Morris International με τις καλύτερες επιδόσεις διεθνώς και η δραστηριότητά της στην Ελλάδα είναι σημαντικότατη για τη διεθνή στρατηγική της αμερικανοελβετικής πολυεθνικής.

Αυτό σημείωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Philip Morris International (PMI) απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Καθημερινής», κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για την ανάληψη των καθηκόντων του. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ελλάδα αποτελεί την έδρα της διοίκησης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, που περιλαμβάνει ομάδα επτά χωρών.

Η Philip Morris International ανακοίνωσε χθες πως ο Jacek Olczak διορίστηκε CEO από την ετήσια συνέλευση των μετόχων της στις 5 Μαΐου. Ο Ελληνας Αντρέ Καλαντζόπουλος, ο οποίος διετέλεσε CEO της PMI από το 2013 έως τις 5 Μαΐου 2021, τοποθετήθηκε εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.

Ο κ. Olczak δήλωσε «ενθουσιασμένος που θα οδηγώ την PMI καθώς θα επιταχύνουμε τη μετατροπή μας σε μια εταιρεία χωρίς καπνό». Σημειώνεται πως η PMI αύξησε το τμήμα των καθαρών εσόδων που προέρχονται από προϊόντα χωρίς καπνό σε 28% το πρώτο τρίμηνο του 2021 και ο στόχος είναι να φτάσουν το 50% έως το 2025. Σε αυτό έχει συμβάλει σημαντικά η ελληνική θυγατρική της, «Παπαστράτος», που συμπληρώνει φέτος 90 έτη από την ίδρυσή της. To εργοστάσιο της «Παπαστράτος» εξάγει πλέον σε 14 χώρες, μετά και την πρόσφατη επένδυση 300 εκατομμυρίων, με την οποία μετατράπηκε σε μονάδα αποκλειστικής παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού Heets. Η Ελλάδα απορροφάει το 14% του συνολικού όγκου παραγωγής.

«Σε μερικά χρόνια θα υπάρχουν χώρες που θα ξεχάσουν τελείως τα καιόμενα τσιγάρα», σημείωσε μιλώντας στην «Κ» ο νέος CEO της PMI. «Για να γίνει αυτό απαιτείται, μαζί με εμάς που κάνουμε την προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση, να βρούμε και άλλους νομοθέτες, επιστήμονες και ενδιαφερόμενα μέρη που θα θελήσουν να αρπάξουν αυτή τη μοναδική ευκαιρία να λύσουν το πρόβλημα του καπνίσματος. Η Ελλάδα και οι ρυθμιστικές αρχές της έχουν μια ιδιαίτερα προχωρημένη σκέψη όσον αφορά το θέμα της μείωσης της βλάβης από το κάπνισμα και αντιλαμβάνονται τα οφέλη της τεχνολογίας και της καινοτομίας στην επίλυση αυτού του σοβαρού κοινωνικού ζητήματος. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η χώρα που θα πει “αντίο” στο τσιγάρο πολύ σύντομα», πρόσθεσε.

Το 99% του R&D της PMI αφορά τη δημιουργία των νέων, smoke-free προϊόντων και περίπου το 70% των εμπορικών και μάρκετινγκ εξόδων της εταιρείας επενδύεται σε αυτά τα προϊόντα. Από την πλευρά του, ο νέος εκτελεστικός πρόεδρος της PMI Αντρέ Καλαντζόπουλος εκτίμησε μιλώντας στην «Κ» πως η Ελλάδα «πρωτοπορεί και στο ρυθμιστικό πλαίσιο, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο». «Εάν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις, τότε μπορούμε να έχουμε ένα συγκεκριμένο πλάνο απόσυρσης των τσιγάρων από την αγορά. Οταν το 50% της κατανάλωσης καπνικών προϊόντων θα προέρχεται από αυτά τα εναλλακτικά smoke-free προϊόντα, τότε θα μπορούμε να προχωρήσουμε με αυτό το πλάνο. Εκτιμώ ότι αυτό θα γίνει σε ορίζοντα 10-15 χρόνων», τόνισε. 

Επενδύσεις 8,1 δισ. δολ.

Από το 2008 μέχρι σήμερα η πολυεθνική έχει επενδύσει 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια στην έρευνα και ανάπτυξη smoke-free προϊόντων, ενώ το 99% των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης της PMI αλλά και το 76% των εμπορικών δαπανών το 2020 ήταν για τα smoke-free προϊόντα. Τα smoke-free προϊόντα της PMI, όπως τα Heets, είναι διαθέσιμα σε 66 αγορές και στόχος είναι οι 100 χώρες έως το 2025. Υπάρχουν ήδη 19,1 εκατομμύρια χρήστες IQOS παγκοσμίως και το 73% (14 εκατομμύρια) από αυτούς έχει εγκαταλείψει τελείως το τσιγάρο. Στόχος είναι ο αριθμός αυτός να φτάσει τα 40 εκατομμύρια έως το 2025. Στην Ευρώπη, οι πόλεις με το μεγαλύτερο μερίδιο σε θερμαινόμενες ράβδους καπνού για το IQOS (Heets) είναι το Βίλνιους με 35,9%, η Αθήνα με 22,2% και η Ρώμη με 18,8%, σύμφωνα με στοιχεία πρώτου τριμήνου 2021. Στην Ελλάδα υπάρχουν 300.000 καπνιστές που έχουν αφήσει εντελώς το τσιγάρο και έχουν επιλέξει το IQOS.