Η καινοτομία και η εξέλιξη μίας επιχείρησης απασχόλησε τους καταξιωμένους επιχειρηματίες που έλαβαν μέρος στο πάνελ «The business transformation imperative», που συντόνισε ο δημοσιογράφος της εφημερίδας Καθημερινή, Πάσχος Μανδραβέλης.Οι επιχειρηματίες, καθώς και ο δήμαρχος Τρικάλων κατέθεσαν ιδέες και πάνω απ’όλα την εμπειρία τους για το πώς μεταμορφώνεται μία επιχείρηση για να ευημερήσει.

Όπως εξήγησε ο Peter Fuzes, Public sector industry leader Eastern & Central Europe, Middle East & Africa της Oracle Ουγγαρίας, ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσει μία εταιρεία τα κέρδη της είναι μέσω της καινοτομίας. Τόνισε ότι οι βασικότερες επενδύσεις των εταιρειών γίνονται για τη συντήρηση, δεδομένου ότι η αγορά νέων υπολογιστών, για παράδειγμα, δεν είναι καινοτομία αλλά συντήρηση. Όμως, όπως είπε, το ζητούμενο είναι η καινοτομία και αν ρίξουμε μια ματιά στις νέες επιχειρήσεις που αλλάζουν τον τοπίο, όπως η Airbnb και η Uber, θα δούμε ότι βασίζουν την καινοτομία στην τεχνολογία.

Τη σημαντική εμπειρία του κατέθεσε ο Χρήστος Χαρπαντίδης, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Παπαστράτος, ο οποίος ξεκίνησε την παρέμβασή του, λέγοντας ότι «σήμερα η μεταμόρφωση δεν είναι επιλογή, είναι μονόδρομος βιωσιμότητας». Όπως εξήγησε, οι επιχειρήσεις πρέπει να μεταμορφωθούν, διαφορετικά δε θα καταφέρουν να επιβιώσουν, ενώ επιβεβαίωσε ότι συνήθως το disruption γίνεται από μία start-up και όχι από τις μεγάλες εταιρείες κάποιου τομέα. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η Philip Morris International και η Παπαστράτος έχουν πάρει πολύ σοβαρά το θέμα της μεταμόρφωσης. Ήδη η εταιρεία αλλάζει το προϊόν της και, όπως αποκάλυψε πριν από τρεις μέρες, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, σταμάτησε να φτιάχνει τσιγάρα. Η Παπαστράτος, λοιπόν, αλλάζει τις υποδομές, αλλά και την κουλτούρα της, με εκατοντάδες υπαλλήλους πρόθυμους και έτοιμους να κάνουν αυτή την αλλαγή προς τα νέα προϊόντα. Άλλωστε, όπως είπε, η Philip Morris το λέει ανοιχτά ότι πάμε σε ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο και η Παπαστράτος συμβάλει σε αυτό.

Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα disruption σε επιχειρήσεις έδωσε και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Microsoft Hellas, Cyprus & Malta, Πέγκυ Αντωνάκου, εξηγώντας τον τρόπο με τον οποία οι κτηνοτρόφοι έβαλαν στη ζωή τους την τεχνολογία για να διαπιστώσουν πότε μία αγελάδα έχει οίστρο ώστε φυσικά να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Η κα. Αντωνάκου τόνισε ότι τη μεγάλη αλλαγή στην τεχνολογία έφερε ένα κινητό τηλέφωνο. Πλέον ένα παιδί στην υποσαχάρια Αφρική έχει στο κινητό του τηλέφωνο όγκο και ποιότητα πληροφορίας που πριν από 50 χρόνια είχε μόνο ο Πρόεδρος των ΗΠΑ. Επίσης, αναφέρθηκε στην αόρατη επανάσταση του cloud που μας δίνει πληροφορία σε ένα σύνολο συσκευών, ενώ τεράστιο disruption εκτίμησε ότι θα γίνει και στη λιανική. Πάντως, διευκρίνισε ότι «χωρίς αλλαγή κουλτούρας, δεν υπάρχει business disruption».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deloitte, Greece, Δημήτρης Κουτσόπουλος, είπε ότι σήμερα το φυσικό περιβάλλον συνδέεται με το ψηφιακό, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να διαθέτουν πληροφορίες για πράγματα που παλαιότερα δεν ήταν δυνατό να διαθέτουν. Πρόσθεσε ότι η αυτοματοποίηση έχει μειώσει δραστικά το χρόνο που απαιτείται για να γίνει μία εργασία, ενώ στάθηκε επίσης στην επανάσταση του cloud, που είναι κάτι που δε θα μπορούσαμε να είχαμε σκεφτεί πριν από μερικά χρόνια.

Στην παρέμβασή του, ο Δημήτρης Παπαστεργίου, Δήμαρχος Τρικάλων, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο πολίτης ανέκαθεν περίμενε από το δήμαρχο να κλείσει μία λακούβα στο δρόμο. «Το κάνουμε και αυτό, αλλά προσπαθούμε να κάνουμε και άλλα πράγματα, να πράξουμε διαφορετικά», πρόσθεσε. Ο δήμαρχος εξήγησε ότι μέσω έργων όπως ένα πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης λεωφορείου που ξεκίνησε παλαιότερα προσπαθεί να καλλιεργήσει μία νέα κουλτούρα στην πόλη. Θέλουμε, είπε, να εμπνεύσουμε και να δείξουμε στα παιδιά μας πώς είναι ο άλλος δρόμος, να κάνεις σπουδαία πράγματα, καθώς και να δείξουμε στους δημότες ότι ο δήμος είναι εκεί και προσπαθεί να κάνει τη ζωή των πολιτών καλύτερη.

Τέλος, ο Γιάννης Σταμούλης, Διευθυντής Καινοτομίας της Coca Cola, τόνισε ότι η καινοτομία απαιτεί αλλαγή κουλτούρας, αλλά απαιτεί και ικανότητες. Η ανάγκη, όπως είπε, μιας εταιρείας να προσαρμόζεται στις συνθήκες που κυριαρχούν είναι παλιά στην ιστορία του επιχειρείν. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί μία εταιρεία να το κάνει αυτό και η απάντηση είναι ότι χρειάζεται τους κατάλληλους ανθρώπους, αυτούς που μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοια disruptions. Μάλιστα, υποστήριξε ότι παλαιότερα, το βασικό κριτήριο πρόσληψης ήταν η εξειδίκευση, σήμερα οι εταιρείες αναζητούν ανθρώπους με πιο ευρεία μόρφωση, αλλά κυρίως αναζητούν ανθρώπους που να μπορούν να μαθαίνουν διαρκώς και να πηγαίνουν σε εντελώς διαφορετικά πεδία από αυτά που έχουν σπουδάσει. Ανέφερε και παραδείγματα από τις ΗΠΑ όπου εταιρείες τεχνολογίας ψάχνουν μηχανικούς με καλή γλωσσική ικανότητα ενώ νομικές σχολές ψάχνουν για ανθρώπους με μαθηματικές ικανότητες.

ΕΔΩ διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το μεγάλο οικονομικό - επιχειρηματικό «ραντεβού» των Δελφών