Είναι η ώρα που η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει σημαντικούς επενδυτές, αλλά απαιτείται στρατηγική. Είναι ώρα η χώρα να αποκτήσει ένα καινούργιο πρόσωπο, αλλά προαπαιτούμενο αυτού είναι να δούμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε εθνική βάση, τόνισε σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο ιδρυτής της εταιρείας Apivita Νίκος Κουτσιανάς.

Ο κ. Νίκος Κουτσιανάς μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και όπως ααφέρει θα ζητούσε από τον Γιάννη Δραγασάκη την ανάπτυξη της άλλης επιχειρηματικότητας που βασίζεται στους ανθρώπους, την καινοτομία, το περιβάλλον και την ανάπτυξη.

Ακολουθεί η συνέντευξη του Ν. Κουτσιανά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Ερ: Είστε ο ηγέτης σε μία από τις πιο σημαντικές εξαγωγικού χαρακτήρα ελληνικές επιχειρήσεις την Apivita και την ΕΠΗΓΕΑ που μαθαίνουμε ότι έρχεται σύντομα. Είσαστε στο φόρουμ των Δελφών. Το κλίμα φαίνεται ότι έχει αλλάξει σε ό,τι αφορά τους μακροοικονομικούς δείκτες. Ως επιχειρηματίες με αυτό τον προσανατολισμό τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει τώρα;

Απ: Είναι η ώρα πια όλο αυτό το καλό περιβάλλον να το εκμεταλλευτούμε στο πλαίσιο μιας εθνικής συνεννόησης μιας εθνικής στρατηγικής που θα διαμορφωθεί με συγκεκριμένους στρατηγικούς στόχους στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που ξέρουμε όλοι που έχουμε σαν χώρα και αυτά είναι ο τουρισμός μας τα αγροδιατροφικά προϊόντα, ο πολιτισμός, η παιδεία και βεβαίως η ενέργεια και η ναυτιλία μας.

Είναι πραγματικά η ώρα η Ελλάδα να αποκτήσει ένα καινούργιο πρόσωπο αλλά προαπαιτούμενο αυτού είναι να δούμε αυτά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε εθνική βάση. Αυτή η αντιπαλότητα που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια πρέπει να σταματήσει, να μπούμε σε μία λογική ότι αγαπάμε την Ελλάδα, άρα κάνουμε υποχωρήσεις, φτιάχνουμε τη στρατηγική μας και προχωράμε όσο το δυνατόν περισσότερο ως προς την εσωτερική εξωστρέφεια. Δηλαδή να δυναμώσουμε την παραγωγική μας διαδικασία στην Ελλάδα να ενισχύσουμε τις εταιρείες εκείνες που πράγματι παράγουν σήμερα ελληνικά προϊόντα, να αντιστρέψουμε το κλίμα και σαν Έλληνες να προχωρήσουμε μαζί προς την ουσιαστική εξωστρέφεια.

Ερ: Κύριε πρόεδρε αν είχατε μπροστά σας τον νέο υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης τον κ. Δραγασάκη, με απλά λόγια, τι θα του ζητούσατε, τι θα του λέγατε;

Απ: Θα του έλεγα ότι τα έχουμε όλα. Τα έχουμε όλα σαν χώρα, αυτό, αν θα δείτε το κανάλι το γαλλικό για παράδειγμα που μιλάει για την Ελλάδα για τον πολιτισμό μας και για την επιχειρηματικότητα να ξαναρθούμε στις ρίζες μας, οι οποίες είναι σημαντικές σήμερα, στις ρίζες της αρχαίας Ελλάδας και να δούμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα και να προχωρήσουμε μαζί. Αυτή η αντιπαλότητα που τόνισα στην αρχή δεν οδηγεί πουθενά. Χρειάζεται λοιπόν σωφροσύνη πια, να μπούμε μέσα ηγετικά στον χώρο της άλλης επιχειρηματικότητας, διότι αυτή η επιχειρηματικότητα που έχουμε φτιάξει όλα αυτά τα χρόνια έχει οδηγήσει, όπως είπε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας χθες στο φόρουμ στα 230 τρισ. παγκόσμιο χρέος.

Ερ: Εννοείτε την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα;

Απ: Καθόλου μάλιστα, ίσα- ίσα μιλάω για την επιχειρηματικότητα εκείνη που αγκαλιάζει τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης, δηλαδή τους ανθρώπους, την καινοτομία, το περιβάλλον και βεβαίως την ανάπτυξη για να υπάρχουν χρήματα για να επενδύσουν. Είναι η ώρα που η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει σημαντικούς επενδυτές αλλά χωρίς στρατηγική θα είναι σαν κι αυτούς που μιλάνε εδώ στο φόρουμ, που δεν έχουν οι άνθρωποι κατανοήσει ποια θα έπρεπε να είναι η στρατηγική της Ελλάδας. Η στρατηγική της Ελλάδας είναι με βάση τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Εκεί πρέπει να επενδύσουμε και στην έρευνα και στην ανάπτυξη δικτύων, τα οποία δεν έχουμε, για να μπορέσουμε αυτά τα σημαντικά προϊόντα που έχουμε σήμερα, που αναγνωρίζονται διεθνώς για την υψηλή τους βιολογική αξία πχ το προϊόν πολιτισμός και παιδεία φανταστείτε να είχαμε τις σχολές στην Ελλάδα, στην Κω, για τον Ιπποκράτη, τον Αριστοτέλη στην Αθήνα και την Ακαδημία Πλάτωνος όλα αυτά τα ζητήματα. Μέχρι λοιπόν να μετανοήσουμε. Και επειδή είναι και Σαρακοστή ας κάνουμε και καμία μετάνοια όλοι μαζί και να αγαπήσουμε τους εαυτούς μας και την Ελλάδα. Μοναδική στον κόσμο αναγνωρισμένη για την πολιτιστική της αξία και να ξαναδιδάξουμε πάλι πολιτισμό και επιχειρηματικότητα.