Τίτλοι τέλους μετά από 93 χρόνια μπήκαν στην ιστορική βιομηχανία «Χαλυβουργική», συμφερόντων οικογένειας Αγγελόπουλου, λόγω των χρεών ύψους 31,4 εκατ. ευρώ προς τη ΔΕΗ. Τι αναφέρουν ΚΚΕ και Κίνημα Αλλαγής.

Οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν για εξεύρεση λύσης και συνέχιση της ενεργειακής τροφοδοσίας της Χαλυβουργικής δεν ευοδώθηκαν και ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς προχώρησε σήμερα στη διακοπή ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεων στην Ελευσίνα.

Η κρίση στην οικοδομή και συνολικά στην κατασκευαστική δραστηριότητα, παρά τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, οδήγησαν μια ιστορική επιχείρηση, ηλικίας άνω των 80 ετών με συμμετοχή στα περισσότερα μεγάλα έργα που κατασκευάστηκαν στη χώρα, σε διακοπή της δραστηριότητάς της.

Σύμφωνα με τις τελευταίες διαθέσιμες οικονομικές καταστάσεις του 2015, ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 16,8 εκατ. ευρώ ενώ τα βαραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα δάνεια ήταν 408 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 71 εκατ. ήταν ληξιπρόθεσμα.

Σε αυτά προστίθενται ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 31,8 εκατ. ευρώ από κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για τις οποίες η ΔΕΗ προσχώρησε σε άρση της εκπροσώπησης, ενώ θα ακολουθήσουν νομικές ενέργειες για την ανάκτηση των οφειλών.

Τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών με τη μεσολάβηση και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ζήτησε στις 20 Νοεμβρίου περίοδο χάριτος ενός Χαλυβουργική μήνα λόγω της δικαστικής διαμάχης για τη διαχείριση της εταιρείας.

Η ΔΕΗ έθεσε προθεσμία μέχρι χθες, Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου εκφράζοντας την ελπίδα, ότι «εφόσον επιδειχθεί η επιβαλλόμενη υπευθυνότητα εκ μέρους της ιδιοκτησίας της Χαλυβουργικής μπορεί να βρεθεί λύση».

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά από τη διοίκηση της ΔΕΗ, η πρόταση που υπεβλήθη από την πλευρά της εταιρείας και κρίθηκε ανεπαρκής, προέβλεπε την καταβολή 500.000 ευρώ.

Η ιστορία της βιομηχανίας

Η Χαλυβουργική ξεκίνησε ως εργοστάσιο παραγωγής ειδών συρματουργίας, στην οδό Πειραιώς 197, με την επωνυμία Ελληνικά Συρματουργεία Θ.Α. Αγγελόπουλος & Υιοί. Το 1951 οι δραστηριότητες μεταφέρθηκαν στην Ελευσίνα, όπου το 1953 άρχισε η λειτουργία ηλεκτρικών κλιβάνων των 20 τόνων και το 1961 θεμελιώθηκε η πρώτη υψικάμινος στη χώρα.

Το 2001 ξεκίνησε επενδυτικό πρόγραμμα ριζικού εκσυγχρονισμού των παραγωγικών μονάδων, ύψους 250 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε το 2006. Η Χαλυβουργική είχε σημαντική συμμετοχή σε έργα υποδομής όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες, Π.Α.Θ.Ε., Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), Ολυμπία οδός, Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65), το Μετρό Αθηνών, κ.α. και παλαιότερα το λιμάνι της Πάτρας, το Ολυμπιακό Στάδιο, το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, η Γέφυρα της Χαλκίδας, η Εθνική οδός Αθηνών - Κορίνθου, ο Διεθνής Αερολιμένας Ελευθέριος Βενιζέλος, η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός, η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, το Ολυμπιακό Χωριό καθώς και άλλα Ολυμπιακά έργα. Επίσης ήταν ο κύριος προμηθευτής Χάλυβα Οπλισμού Σκυροδέματος σε μεγάλα ιδιωτικά έργα της τελευταίας δεκαετίας όπως τα Costa Navarino Resort, McArthurGlen Athens, Karela Office Park, Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κ.ά.

ΚΚΕ: Δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία το «λουκέτο» στη Χαλυβουργική

Δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία το «λουκέτο» στη Χαλυβουργική, επισημαίνει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του, καθώς -όπως τονίζει- «είναι το αποτέλεσμα του ανταγωνισμού ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους, που οδηγεί βιομηχανίες στρατηγικής σημασίας να κλείνουν, ενώ θα μπορούσαν να στηρίξουν την ανάπτυξη προς όφελος του λαού, στο πλαίσιο μιας οικονομίας που θα υπηρετούσε τις λαϊκές ανάγκες».

Και καλεί την κυβέρνηση να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στη Χαλυβουργική, τα μισθολογικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.

Κίνημα Αλλαγής: Η χώρα βυθίζεται ακόμη περισσότερο στην αποβιομηχάνιση, την παραγωγική συρρίκνωση, την ανεργία.

Το κατέβασμα του διακόπτη ρεύματος στη Χαλυβουργική επικυρώνει το τέλος της βαριάς βιομηχανίας στη χώρας μας, την μετατροπή αυτών σε «εμπορευματικά κέντρα» και εντείνει την ανασφάλεια των εργαζομένων, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Κίνημα Αλλαγής.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, αντί για σταθεροποίηση και ανάπτυξη με το «τέλος των μνημονίων», η χώρα βυθίζεται ακόμη περισσότερο στην αποβιομηχάνιση, την παραγωγική συρρίκνωση, την ανεργία. Μπορεί η αφορμή για τα «σβηστά φώτα» της Χαλυβουργικής να είναι η δικαστική διένεξη στην μετοχική πυραμίδα, αλλά είναι η απουσία ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης (Οικοδομή, Ελληνικό κ.ά.) που καθηλώνει την παραγωγική διαδικασία. Η προοπτική των αντίστοιχων μονάδων είναι πλέον η μετατροπή τους με εμπορευματικά κέντρα.

Η εξέλιξη αυτή πλήττει δυσανάλογα την πληγωμένη Δυτική Αττική, πόσο μάλιστα αν συνυπολογιστούν τα Ναυπηγεία και οι άλλες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο στην περιοχή προκαλώντας υψηλή ανεργία και μαζική φτωχοποίηση στην Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, την Μάνδρα κ.α. Ταυτόχρονα, αντί για σταθερές σχέσεις εργασίας, για 8ωρο και ικανοποιητικό μισθό, έχουμε το φάσμα της ανεργίας και την ελαστική εργασία, το παρτ τάιμ και την υποχρεωτική μερική αμοιβή.

Το Κίνημα Αλλαγής καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει να πριμοδοτεί την μείωση της ανεργίας μέσα από τα 4ωρα και τις ελαστικές θέσεις εργασίας που αποτελούν το 55% των νέων θέσεων εργασίας. Οι ανάγκες τις οικογένειας απαιτούν σταθερή απασχόληση και πλήρη αμοιβή. Η μερική απασχόληση πρέπει να είναι επιλογή του εργαζομένου και μόνο προσωρινή-μεταβατική λύση στην ανεργία. 

Το Κίνημα Αλλαγής έχει εκπονήσει ένα συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου προκειμένου να πάρει εμπρός η Οικονομία και η Κοινωνία με σαφή και ευνοϊκά κίνητρα ενίσχυσης της απασχόλησης, με την φορο-απαλλαγή του 150% του εργατικού κόστους για τις επιχειρήσεις, την κατάρτιση και την επιδότηση της απασχόλησης, ιδιαίτερα των νέων, των γυναικών και των μακροχρόνια ανέργων.
Ταυτόχρονα δεσμευόμαστε για την μείωση του κόστος ενέργειας ώστε τα ελληνικά προϊόντα να γίνουν ανταγωνιστικά διεθνώς.