Εκατό ως διακόσια εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλείται να παράξει ως το 2050 η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, τη στιγμή που σήμερα κυκλοφορούν μόλις δέκα εκατομμύρια τέτοια οχήματα. Η πολιτισμένη Ευρώπη, δηλαδή, θα δημιουργήσει προσεχώς νέα "στρατόπεδα εξαθλιωμένων εργατών, με τα ανήλικα παιδιά να είναι η πλειοψηφία...

Αντιλαμβάνεστε ότι τα ανήλικα παιδιά που δουλεύουν σε απάνθρωπες συνθήκες, συνθήκες λιμού, στα έως τώρα ορυχεία φτωχών χωρών, θα πολλαπλασιαστούν. Και όσο για τις... "υπεύθυνες διαδικασίες εκμετάλλευσης", καλύτερα κ. Αρβανιτίδη να μην τις αναφέρουμε καν, γιατί θα είναι ανύπαρκτες, ως συνήθως...

Η συγκεκριμένη επιλογή εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών επίτευξης των ευρωπαϊκών στόχων για την κλιματική αλλαγή και τη μείωση της παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα φέρνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ορυκτές πρώτες ύλες, όπως το λίθιο, το κοβάλτιο, το γραφίτη, το νικέλιο και το μαγγάνιο που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μπαταριών και δεν βρίσκονται σε αφθονία στην Ευρώπη, καθιστώντας την εξαρτώμενη από τρίτες χώρες.

“ Οι συγκεκριμένες ορυκτές πρώτες ύλες, γνωστές και ως ύλες μπαταρίας, για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη βιομηχανία προϋποθέτουν μια αλυσίδα διαδικασιών, από την εξόρυξη και τη μεταλλουργία ως την παραγωγή των τελικών προϊόντων. Συνεπώς για να λειτουργήσει η συγκεκριμένη αλυσίδα θα πρέπει η Ευρώπη να έχει εξασφαλίσει τις ορυκτές πρώτες ύλες που δεν έχει. Το μεγάλο στοίχημα για την Ευρώπη είναι η αξιοποίηση των δικών της κοιτασμάτων, όπου αυτά υπάρχουν, η ανακύκλωση και η σύναψη εμπορικών σχέσεων μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών, οι οποίες, όμως, εφαρμόζουν υπεύθυνες διαδικασίες εκμετάλλευσης” ανέφερε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Δρ. Γεωλογίας, Νικόλαος Αρβανιτίδηs, Οικονομικός Γεωλόγος και υπεύθυνος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στο Ινστιτούτο Γεωλογικής Έρευνας Σουηδίας.

Ο κ. Αρβανιτίδης διευκρίνισε ότι στην Ευρώπη υπάρχουν κοιτάσματα λιθίου στην Τσεχία, τη Φιλανδία, την Πορτογαλία, τη Σουηδία και την Αυστρία όπου βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη έργα αξιοποίησης του εν λόγω ορυκτού. “ Επίσης, υπάρχει μια βιομηχανική επανάσταση στον τομέα των βιομηχανιών κατασκευής μπαταριών σε πολλές χώρες της Κεντρικής και της βόρειας Ευρώπης” σημειώνει. Σε ό,τι αφορά το κοβάλτιο, η Ευρώπη παράγει ένα μικρό ποσοστό, με την Φιλανδία να παράγει μικρές ποσότητες ενώ επιστημονικό ενδιαφέρον κερδίζει τα τελευταία χρόνια η αξιοποίηση κοιτασμάτων κοβαλτίου που βρίσκονται στα κοιτάσματα νικελίου.