Δάνεια δισεκατομμυρίων ευρώ ενδέχεται να κληθεί να δώσει πίσω στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, εν μέσω του σκανδάλου που θέλει την κατασκευάστρια των οχημάτων Mercedes να εγκαθιστούσε σε αυτά παράνομο λογισμικό για την παραπλάνηση εποπτικών φορέων που είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων των κινητήρων ντίζελ, όπως γράφει σήμερα η εφημερίδα Welt am Sonntag.

Στην εταιρεία χορογήθηκαν από την ΕΤΕπ δάνεια συνολικού 3,8 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 2000 και εκκρεμεί η αποπληρωμή ποσού ύψους 2 δισεκ. ευρώ, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

«Η ΕΤΕπ ανησυχεί για τις κατηγορίες σε βάρος της Ντέμλερ και για τις δυνητικές επιπτώσεις που θα έχουν για τις χορηγήσεις πιστώσεων από την τράπεζα στην εταιρεία», ανέφερε εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη Βελτ, κατά το άρθρο που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας.

Την περασμένη εβδομάδα η Bild am Sonntag αποκάλυψε ότι αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αυτοκίνητα της Ντέμλερ ήταν εφοδιασμένα με παράνομο λογισμικό που ενδέχεται να τους επέτρεψε να περάσουν τον έλεγχο των εκπομπών των καυσαερίων των ντιζελοκινητήρων τους.

Η Ντέμλερ ανέφερε ότι συνεργάζεται με τις αρχές των ΗΠΑ και ότι συμφώνησε με το υπουργείο Δικαιοσύνης να υπάρξει απόλυτη εμπιστευτικότητα. Δεν της έχει απαγγελθεί καμιά κατηγορία μέχρι σήμερα από τις αμερικανικές αρχές.

Η ΕΤΕπ θα αναμείνει την έκβαση των ερευνών πριν αποφασίσει εάν θα απαιτήσει από τη Ντέμλερ να της επιστρέψει τα χρήματα των πιστώσεων που της χορηγήθηκαν, σημειώνει η Βελτ.

Εκπρόσωπος της Ντέμλερ δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ότι η εταιρεία έλαβε από την τράπεζα αίτημα για περισσότερες πληροφορίες και διαβεβαίωσε ότι συνεργάζεται με την ΕΤΕπ.

Η Volkswagen αποκαλύφθηκε το 2015 ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό παραπλάνησης των συσκευών που χρησιμοποιούνται για τους ελέγχους εκπομπών καυσαερίων, για να παραπλανά τους αμερικανικούς εποπτικούς φορείς. Η υπόθεση προκάλεσε τη σοβαρότερη κρίση που αντιμετώπισε η Φολκσβάγκεν στην ιστορία της. Προχώρησε σε διακανονισμό με τις αμερικανικές αρχές και συμφώνησε να καταβάλει 25 δισεκ. δολάρια για να κλείσουν οι υποθέσεις σε βάρος της την επόμενη χρονιά, αλλά εκκρεμούν πολλές άλλες έρευνες σε βάρος της.

Ο εκπρόσωπος της Ντέμλερ απέφυγε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο ερωτηθείς για το ποσό της οφειλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ΕΤΕπ, ενώ η τράπεζα δεν απάντησε αμέσως όταν της ζητήθηκαν διευκρινίσεις.

Από το 2009, η ΕΤΕπ έχει χορηγήσει πάνω από 8 δισεκ. ευρώ σε δάνεια με εξαιρετικά προνομιακούς όρους για να υποστηρίξει την ανάπτυξη αυτοκινήτων με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), ανάμεσά τους και στη Φολκσβάγκεν.

Στη Γαλλία, η τράπεζα προσπαθεί παράλληλα να εξακριβώσει εάν τα δάνεια ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία χορήγησε στη Renault χρησιμοποιήθηκαν επίσης για να αναπτυχθεί λογισμικό παραπλάνησης των εποπτικών φορέων που ελέγχουν τις εκπομπές καυσαερίων από τους ντιζελοκινητήρες, σύμφωνα με έγγραφα που περιήλθαν σε γνώση του Ρόιτερς.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ