Τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για τα σούπερ μάρκετ που έχουν καταφέρει να εισχωρήσουν περισσότερο στην αγοραστική συνείδηση των καταναλωτών παρουσίασε η εταιρεία IRI. Εκθρόνισε την «ΑΒ Βασιλόπουλος» ο Σκλαβενίτης. Τι αναφέρει η έκθεση για τον τζίρο των σουπερ μάρκετ το 2018 και τα χρήματα που θα δαπανήσουν σε αυτά οι αγοραστές.

Σύμφωνα με την έρευνα, η «Σκλαβενίτης», που στην αντίστοιχη έρευνα του 2017 συγκέντρωσε πανελλαδικά ποσοστό 26%, φέτος έφτασε στο 35%, αφήνοντας στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης την «ΑΒ Βασιλόπουλος» με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι κατείχε την πρωτιά στο πλαίσιο της αυθόρμητης αναφοράς με ποσοστό 37%.

Πέρα από το ποσοστό της «ΑΒ Βασιλόπουλος» που συρρικνώθηκε, υποχώρηση καταγράφουν φέτος τα ποσοστά και άλλων μεγάλων αλυσίδων, όπως η «Μασούτης» με 11% από 14% πέρυσι, η «Lidl» με 5% φέτος από 6% πέρυσι και η «Γαλαξίας» με 2% φέτος από 3% το 2017. Σταθερό από την άλλη μεριά παρέμεινε το ποσοστό (4%) της αλυσίδας «My Market».

Αττική

Σε ότι αφορά την Αττική, η «Σκλαβενίτης», όπως και πέρυσι, αποτελεί την αλυσίδα που έρχεται πρώτη στο μυαλό των καταναλωτών σε ποσοστό 50%.

Υπόλοιπη Ελλάδα

Σε ότι αφορά την υπόλοιπη Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας ανά γεωγραφική περιοχή, η «Μασούτης», στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, και η «ΑΒ Βασιλόπουλος», στις υπόλοιπες μεγάλες περιφέρειες πλην Αττικής, εξακολουθούν να κατέχουν τα πρωτεία στις αυθόρμητες αναφορές των καταναλωτών, ωστόσο τα ποσοστά τους είναι αισθητά χαμηλότερα, σε σύγκριση με πέρυσι. Για παράδειγμα, στη Δυτική Ελλάδα η «ΑΒ Βασιλόπουλος» αναφέρθηκε πρώτη από το 35% των καταναλωτών έναντι 52% το 2017, ενώ η «Μασούτης» στη Θεσσαλονίκη είχε στη φετινή έρευνα ποσοστό 40% έναντι 50% το 2017. Επίσης, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εξακολουθεί να είναι πρώτη στην Κρήτη και τα νησιά με ποσοστό 35% έναντι 38% το 2017.

Η πρωτιά του Βασιλόπουλου

Ωστόσο, όπως προκύπτει από την έρευνα, όταν στους καταναλωτές παρέχεται η δυνατότητα πολλαπλής απάντησης και προτείνονται συγκεκριμένες επωνυμίες, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εξακολουθεί, όπως και το 2017, να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό, 81%. Ακολουθεί η «Σκλαβενίτης» με 78% το 2018 από 73% το 2017, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η «Lidl» με 50% φέτος έναντι 56% στην αντίστοιχη έρευνα του 2017. Ακολουθεί η «My Market» με ποσοστό 39% (έναντι 40% το 2017), η «Μασούτης» με 37% από 38% πέρυσι, ο «Γαλαξίας» με 23% φέτος από 22% το 2017, το «Market In» με 11% από 10% πέρυσι και ο «Κρητικός» με 8% φέτος από 7% πέρυσι.

Προβλέψεις για τζίρο

Σε ότι αφορά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, το 2018 ο τζίρος για τα προϊόντα σταθερού κώδικα αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,6% σε σύγκριση με το 2017. Σε ότι αφορά το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με αύξηση του τζίρου κατά 4,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ το πρώτο 15ήμερο του Απριλίου καταγράφεται πτώση των πωλήσεων, κατά 8%.

Πόσα δαπανούν οι καταναλωτές

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει τέλος, ότι μειώνεται η μέση μηνιαία δαπάνη για το σούπερ μάρκετ, στα 312 ευρώ από 317 πέρυσι. Το 11% όσων δηλώνουν ότι μάλλον θα υπερβούν αυτή τη δαπάνη, πιστεύουν σε ποσοστό 46% ότι θα το κάνουν «υποχρεωτικά», λόγω αύξησης των τιμών και των φόρων και μόλις το 10% εκτιμά ότι θα κάνει περισσότερα έξοδα επειδή θα έχει μεγαλύτερο εισόδημα.

Πηγή:emea.gr