Ώθηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες λιανεμπορίου έδωσαν η Black Friday και εν μέρει οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, πλήττοντας, την ίδια ώρα, άλλες.

Το βάρος της καταναλωτικής δαπάνης σε προϊόντα τεχνολογίας, ρούχα και παπούτσια είχε την ίδια ώρα ως συνέπεια να μειωθεί ο τζίρος στις άλλες κατηγορίες καταστημάτων και δη στα καταστήματα τροφίμων, γεγονός που προκάλεσε τη συνολική μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο κατά τον μήνα Νοέμβριο σε σύγκριση με τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών τον Νοέμβριο του 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2018 παρουσίασε αύξηση 4,1%.  Ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), κατά τον μήνα Νοέμβριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 3,1%. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019 οι αντίστοιχοι δείκτες υποχώρησαν κατά 1,2% και 0,4% αντιστοίχως.

Η μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων (15,7%) σε μηνιαία βάση καταγράφηκε στην κατηγορία των καταστημάτων πώλησης βιβλίων - χαρτικών - λοιπών ειδών. Οχι, δεν έγιναν ξαφνικά βιβλιόφιλοι και φιλαναγνώστες οι Ελληνες καταναλωτές. Στα λοιπά είδη συγκαταλέγονται ηλεκτρονικοί υπολογιστές, περιφερειακός εξοπλισμός υπολογιστών και λογισμικού, κινητά τηλέφωνα. Εν γένει τα προϊόντα τεχνολογίας, που αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία κατά την Black Friday. Ο όγκος πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία ενισχύθηκε τον Νοέμβριο του 2019 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019 κατά 15,8%.  Η δεύτερη καλύτερη επίδοση καταγράφηκε στην κατηγορία της ένδυσης - υπόδησης. Η αξία και ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκαν τον Νοέμβριο του 2019 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019 κατά 15,2% και 27,8% αντιστοίχως. Το παραπάνω μαρτυρά επίσης ότι στα ρούχα και στα παπούτσια οι εκπτώσεις ήταν μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές στα προϊόντα τεχνολογίας.

Αύξηση 14,1% καταγράφηκε στην αξία πωλήσεων των καταστημάτων επίπλων - οικιακού εξοπλισμού - ηλεκτρικών ειδών, όπου εκεί υπάγονται οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, αλλά και οι τηλεοράσεις, οι οποίες αποτέλεσαν ένα από τα προϊόντα που πωλήθηκε περισσότερο στην Black Friday του 2019. Ο όγκος πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία ενισχύθηκε τον Νοέμβριο του 2019 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019 κατά 14,7%

Από την άλλη τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν σημαντική υποχώρηση του τζίρου στα καταστήματα τροφίμων, μεγάλα και μικρά. Στα μεν σούπερ μάρκετ οι πωλήσεις σε αξία και όγκο υποχώρησαν κατά 6,5% και 7,1% αντιστοίχως, πάντα σε μηνιαία βάση, ενώ στα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, 12,9% στην αξία πωλήσεων και 13,1% στον όγκο πωλήσεων. 

Πηγή: Εφημερίδα «Καθημερινή»