Ο εμπορικός στόλος με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο παραμένει ο ελληνόκτητος, έχοντας σημαντική διαφορά από τους επόμενους, σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων Vesselsvalue.com. Λίγο κάτω από τα 100 δισ. δολ. η αξία.

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς βρίσκεται η Ελλάδα με βάση την αξία του ελληνόκτητου στόλου, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της VesselsValue για τον Ιανουάριο του 2018. Ειδικότερα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αποτιμάται στα 99,589 δισεκατομμύρια δολάρια με το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αξίας να προέρχεται από τα δεξαμενόπλοια (36 δισ. δολ.) ενώ έπονται τα ποντοπόρα μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην (35,75 δισ.) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ή LNG (13,5 δισ.). Η διείσδυση μάλιστα των Ελλήνων εφοπλιστών στον τελευταίο τομέα είναι τόσο μεγάλη, που ελέγχουν το 19% της παγκόσμιας αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί πως η διαφορά από τον δεύτερο σε αξία στόλο, αυτόν της Ιαπωνίας, ξεπερνά τα 10 δισ. δολ. (στα 89,122 οι Ιάπωνες). Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Κίνα (83,544 δισ. δολάρια), οι ΗΠΑ (46,961 δισ. δολάρια) η Νορβηγία (42,851 δισ. δολάρια) η Σιγκαπούρη (44,911 δισ. δολάρια) η Γερμανία (33,287 δισ. δολάρια) η Μεγάλη Βρετανία (28,122 δισ. δολάρια) η Νότιος Κορέα (24,464 δισ. δολάρια) και η Δανία (23,725 δισ. δολάρια).

top10 nautilia

Οι ειδικοί της VesselsValue εκτιμούν πως η πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας θα συνεχιστεί και στο εγγύς μέλλον, ιδιαίτερα από τη στιγμή που εφοπλιστές από άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα τη Γερμανία, προχωρούν σε ρευστοποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων. Ο μόνος κίνδυνος για να βρεθεί η Ελλάδα εκτός κορυφής είναι να συνεχιστεί ή και να αυξηθεί η ανοδική τάση της Κίνας. Με αρκετές κρατικές εταιρείες να μπαίνουν στο «παιχνίδι» κατασκευάζοντας μεγαλύτερα σκάφη, η κινεζική ναυτιλία αναμένεται να αποδειχτεί πολύ σημαντικός «αντίπαλος» στα επόμενα χρόνια.