Εμμένει στις θέσεις της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) αναφορικά με το σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ενώ ταυτόχρονα ζητεί την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας. 24ωρη απεργία την Τετάρτη 18 Απριλίου.

Σημειώνεται, ότι η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχει προκηρύξει για την ερχόμενη Τετάρτη 18 Απριλίου 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης, ενώ πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας.

Σε επιστολή που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας, η ΠΝΟ εκφράζει την άρνησή της να προσέλθει στη σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση με τις εφοπλιστικές ενώσεις, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει καμία ουσιαστική δέσμευση, ενώ επισημαίνει ότι πάγια και σταθερή θέση τής συνομοσπονδίας των ναυτικών είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τού πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.


Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, αυτά θα πρέπει να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ, και να είναι ασφαλισμένα σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία.

Επίσης, θα πρέπει να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.

Εξάλλου, η ΠΝΟ αναφέρει υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά πως σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται οποιαδήποτε άδεια εκτέλεσης δρομολογίων με πλοία σημαίας τρίτου κράτους και δεν εκτελούνται εγκεκριμένα ήδη δρομολόγια ως μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας ή άλλης μορφής κινητοποίησης των ναυτικών.

«Με το σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους το υπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί να επιβάλλει την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 3577/1992 για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, δίνοντας το δικαίωμα να δρομολογούνται πλοία μεταξύ ελληνικών λιμανιών, ανεξαρτήτου εθνικότητας, μειώνοντας ακόμα παραπέρα τις οργανικές συνθέσεις, με διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση» αναφέρουν, σε κοινή ανακοίνωσή τους, τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Πανελλήνιας Επαγγελματικης Ένωσης Μαγείρων, (ΠΕΕΜΑΓΕΝ).

Τα σωματεία σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο σχέδιο «αποτελεί συνέχεια του ν. 4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων που έχουν αποδεκατίσει τις οργανικές συνθέσεις στα επιβατηγά πλοία, με τους εφοπλιστές να τις καθορίζουν και να τις επιβάλουν, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Επίσης, καλούν τους μικρομεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον απεργιακό αγώνα των ναυτικών.

«Εφοπλιστές και κυβέρνηση απορρίπτουν κατηγορηματικά το αίτημά μας για την κατάργηση του νόμου 4150/2013 με τον οποίο επήλθαν ριζικές ανατροπές στην επάνδρωση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και στα πλοία της γραμμής της Αδριατικής» τονίζει, σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

«Πέρυσι, πριν το καλοκαίρι, ο υπουργός είχε δηλώσει στην ΠΝΟ ότι δεν προλαβαίνει να κάνει οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή στον νόμο 4150/2013 και ότι αυτό θα γίνει το φθινόπωρο» υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ και επισημαίνει: «Πέρασε το φθινόπωρο, ο χειμώνας και σε λίγο τελειώνει η άνοιξη και ο ίδιος συνεχίζοντας το παιχνίδι των εντυπώσεων παραπέμπει το θέμα για μετά τον Αύγουστο του 2018…. ».