Την άμεση έναρξη επενδύσεων, ύψους 27 εκατ. ευρώ, ώστε να γίνει επισκευή και βελτίωση του εξοπλισμού, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, στην πρώτη μεγάλη και εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησαν σήμερα οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας των επενδυτών που εξαγόρασε το 68% της εταιρείας. Σοβαρά παράπονα για την κατάσταση του εξοπλισμού που παρέλαβαν.

Για τις πρώτες τους κινήσεις αλλά και τους μελλοντικούς στόχους τους μίλησαν υψηλόβαθμα στελέχη των εταιρειών που σχηματίζουν την κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki, που πλέον ελέγχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Alexander Wilhelm Von Mellentin, CEO του fund DIEP, o κ. Boris Wenzel, CEO της Terminal Link και ο κ. Arthur Davidian, εκπρόσωπος της Belterra του ομίλου Σαββίδη, αλλά και ο νέος επικεφαλής του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, τόνισαν πως θέλουν να κάνουν τον ΟΛΘ "κύριο λιμάνι των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης". Για να δώσει μία ιδέα του νέου «αέρα» που πνέει στην εταιρεία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αποκάλυψε πως τρείς εταιρείες που είχαν διακόψει στο παρελθόν τις στοχευμένες γραμμές προς τη Θεσσαλονίκη, αποφάσισαν να ξαναρχίσουν τη συνεργασία με το λιμάνι.

Μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες της νέας εποχής ο ΟΛΘ ανακοίνωσε, βελτίωση του μέσου χρόνου αναμονής των εμπορικών πλοίων, από 130-150 ώρες τον Δεκέμβριο σε 15 ώρες σήμερα. Επίσης, ανακοινώθηκε η πρόθεση του νέου βασικού μετόχου, δηλαδή της South Europe Gateway Thessaloniki, να εκκινήσει εντός του έτους τη διαδικασία της έναρξης κατασκευής του προβλήτα «6». Δηλαδή, της επιμήκυνσης του, κατά 400 μέτρα και ωφέλιμο βάθος υποδοχής πλοίων 16,5 μέτρα, καθώς τον εξοπλισμό του με πέντε καινούριες γερανογέφυρες.

Στη συνέντευξη, πάντως, δεν ακούστηκαν μόνο θετικά στοιχεία, αφού υπήρξαν σοβαρά παράπονα για την κατάσταση που παρέλαβε η νέα διοίκηση. Ουσιαστικά, η κοινοπραξία που εξαγόρασε προ δύο εβδομάδων το 66% του ΟΛΘ, έθεσε θέμα διαφορών στην εικόνα που έλαβε από τα δεδομένα της διαγωνιστικής διαδικασίας, σε σχέση με αυτά που παρέλαβε. Αυτό έχει ως συνέπεια να πρέπει άμεσα να επενδύσει 27 εκατ. ευρώ για την προμήθεια μηχανημάτων και τη συντήρηση εξοπλισμού. Παράλληλα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχουν διαφορές στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Περιμένουμε από τους ορκωτούς ελεγκτές ποια θα είναι η εικόνα και εκεί».

Boris Wenzel: Έχουμε φιλόδοξα σχέδια για τον ΟΛΘ

Ο κ. Boris Wenzel, o CEO της Terminal Link, δηλαδή του μέλους της Κοινοπραξίας που φέρει το knowhow στη διαχείριση λιμένων, με 13 ports στο δίκτυό της, δήλωσε ότι για τον ΟΛΘ, έχει πολύ φιλόδοξα σχέδια και πως ήδη το Λιμάνι, που έκανε πολύ ομαλά τη μετάβαση στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, προχωράσει πολύ γρήγορα για την ανάκτηση της κίνησης που έχασε λόγω της αποχής των τελωνειακών.

Η μεγάλη διαφορά για τον ΟΛΘ θα φανεί σε 5 χρόνια, όταν υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί και η επέκταση του 6ου προβλήτα. Τότε το λιμάνι θα μπορεί να δεχτεί deep sea vessels, τύπου panamax και να παρέχει υπηρεσίες σε κύριες γραμμές. Για την Terminal Link, που δε διαχειρίζεται άλλο λιμάνι στην περιοχή, όλο το βάρος πέφτει στην ανάπτυξη του ΟΛΘ, που έχει να ανταγωνιστεί λιμάνια στην Αδριατική και της Ρουμανίας.

Von Mellentin: Το λιμάνι έχει μέλλον παρά τα όποια προβλήματα - Πιστεύω στην Ελλάδα

O επικεφαλής του μεγαλύτερου επενδυτή της Κοινοπραξίας, ο CEO του επενδυτικού φορέα DIEP, κ. Alexander Von Mellentin δήλωσε ότι η Κοινοπραξία είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προκύπτουν από την ανάληψη της διοίκησης και πως κατ΄ αυτόν το Λιμάνι έχει μέλλον, παρά τα όποια προβλήματα. Προφανώς ο DIEP πιστεύει στην Ελλάδα και επενδύει στη χώρα, κάτι που όπως είπε πιστεύουν και άλλοι Γερμανοί επιχειρηματίες που ήδη επενδύουν στη χώρα.

Νταβιντιάν: Ο όμιλος Σαββίδη βλέπει συνέργιες

Για τον όμιλο Σαββίδη, ο OΛΘ είναι περιουσιακό στοιχείο μεγάλης οικονομικής αξίας, για τη Θεσσαλονίκη, τη βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια, ένα asset το οποίο όταν το αντίκρυζαν, τα στελέχη του Ομίλου, πριν τέσσερα χρόνια, από την πλευρά του "Μακεδονία Παλλάς", δε φαντάζονταν ότι θα γίνονταν μέτοχοι του 20%.

Ο CEO της Βelterra, Αρτούρ Νταβιντιάν τόνισε ότι οι επενδυτές θα κάνουν ότι απαιτείται για να γίνει ο ΟΛΘ "το καλύτερο λιμάνι της Μεσογείου", ενώ δήλωσε σε σχέση και με το διαγωνισμό για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, ότι ο Όμιλος Σαββίδη, συμμετείχε διερευνητικά γιατί βλέπει πιθανές συνέργιες του Λιμένα με ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο.

Συγκεκριμένα για το Γκόνου, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την ΟΛΘ A.E., είπε ο κ. Θεοφάνης, προσθέτοντας ότι αυτό δε σημαίνει πως δε θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρχει ενδιαφέρον από μέλη της Κοινοπραξίας, με προϋπόθεση τη σύνδεση του πρώην στρατοπέδου με το σιδηρόδρομο.

Απάντηση Θεοφάνη στις δηλώσεις Πάιατ

Από τη νέα διοίκηση και τους εκπροσώπους της Κοινοπραξίας ζητήθηκε να σχολιάσουν τις αρνητικές δηλώσεις του Αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάϊατ, σχετικά με την ομάδα των επενδυτών και ειδικότερα με τον κ. Σαββίδη.

Στην ερώτηση απάντησε ο κ. Θεοφάνης λέγοντας "Θα είμαι λακωνικός και ταυτόχρονα αυστηρός. Δεν είναι δουλειά μου να σχολιάζω δηλώσεις κρατικών διπλωματικών υπαλλήλων, διαπιστευμένων στη χώρα μου, όπως και δεν είναι δουλειά αυτών των υπαλλήλων, που έχουν διαπιστευθεί στη χώρα μου, να σχολιάζουν ή να τοποθετούνται σε επενδύσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μου, σε περιπτώσεις μάλιστα που δεν υφίσταται επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τη χώρα από την οποία προέρχονται. Είμαι λακωνικός και αυστηρός σε αυτό και κλείνω την κουβέντα εδώ και ο νοών νοείτο".

Πηγές: kathimerini.gr, voria.gr