Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Πάνω από 1,35 δισ. δολ. σε ετήσια βάση είναι οι δαπάνες των Ελλήνων πλοιοκτητών για συντήρηση και επισκευές στα πλοία σύμφωνα με τη μελέτη της Deloitte, ενώ υπογραμμίστηκε ότι ένα μέρος αυτών των εργασιών μπορούν να γίνουν στην Ελλάδα εφόσον διαμορφωθεί το κατάλληλο ανταγωνιστικό πλαίσιο.

Με τις νέες διοικήσεις των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας συναντήθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Απελευθερώθηκαν τα οκτώ μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων και πέντε Έλληνες, του ελληνικού δεξαμενόπλοιου «HAPPY LADY» που είχε δεχθεί επίθεση από ένοπλους πειρατές στις 31/12/2019, ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο 2 ναυτικά μίλια από το λιμάνι «LIMBOH» στο Καμερούν.

Σε αύξηση κατά 6% της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προχώρησαν, από χθες Τετάρτη 8 Ιανουαρίου, ορισμένες από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στη χώρα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο μέχρι και κατά 25% κόστος των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, κατά εφαρμογή κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.

Με αυξημένα μεγέθη διακίνησης, τόσο στα εμπορευματοκιβώτια, όσο και στο γενικό και χύδην φορτίο, έκλεισε το 2019 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Συνεχίζονται τα προβλήματα σε ορισμένα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, καθώς σε πολλές θαλάσσιες περιοχές στο Αιγαίο εξακολουθούν να πνέουν ισχυροί άνεμοι, που κατά τόπους φθάνουν τα 8 με 9 μποφόρ.

Προβληματισμό και συζητήσεις στις διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει προκαλέσει η νέα επιβάρυνση στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, με την εφαρμογή του κανονισμού για καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (σσ. από το 3,5% στο 0,5%).

Ροή

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ