Τους στόχους του στρατηγικού σχεδίου για την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική αναλύει ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr. Μιλά για τις παρεμβάσεις και τα κίνητρα για προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών, το νέο τοπίο στα ΜΜΕ και το τέλος της «ευγενικής χορηγίας» στη διαπλοκή, και τις αλλαγές σε ραδιόφωνο και Διαδίκτυο.

Η χώρα οδεύει πανηγυρικά προς την έξοδο από τα μνημόνια και τις παρεπόμενες συνέπειες τους, τονίζει ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. «Τώρα χρειάζεται ακόμη περισσότερη τόλμη και αποφασιστικότητα να τελειώνουμε με το παλιό, με τα μαγαζάκια και με τις παραδοσιακές παθογένειες της ελληνικής οικονομίας» αναφέρει.

Όπως υποστηρίζει ο Λευτέρης Κρέτσος «η εικόνα μιας χώρας αλλάζει μέσω των πραγματικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη η χώρα και όχι από φθηνά επικοινωνιακά κόλπα τύπου success story».

Δάνεια και χρηματοδοτικά εργαλεία στήριξης της οπτικοακουστικής παραγωγής

Σχολιάζοντας την προσπάθεια να προσελκύσει η χώρα κινηματογραφικές παραγωγές ξεκαθαρίζει ότι «πρόκειται για μαραθώνιο και όχι για αγώνα δρόμου» και προαναγγέλλει κινήσεις για την παροχή δανείων και χρηματοδοτικών εργαλείων στήριξης της οπτικοακουστικής παραγωγής.

Προτεραιότητα η στήριξη της οπτικοακουστικής παραγωγής

Σύμφωνα με τον κ. Κρέτσο οι λεγόμενες δημιουργικές πολιστικές βιομηχανίες θα έχουν κεντρική θέση στην μεταμνημονιακή Ελλάδα και το νέο παραγωγικό υπόδειγμα. «Το θέμα της στήριξης της οπτικοακουστικής παραγωγής στη χώρα μας αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα, επομένως θα συνεχίσουμε τις στοχευμένες παρεμβάσεις με σκοπό την εξασφάλιση της επιτυχημένης υλοποίησής του κινήτρου που πλέον διαθέτουμε. Θα πρέπει όμως να γίνει σαφές και κατανοητό από όλους ότι η βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης δεν είναι μια τυχαία βιομηχανία. Είναι μια παγκόσμια βιομηχανία, η οποία απορροφά νέες τεχνολογίες και συνεχώς επεκτείνεται λόγω των δομικών αλλαγών στον τρόπο θέασης οπτικοακουστικού περιεχομένου (anywhere and anytime experience)».

Όπως είπε η βιομηχανία της τηλεόρασης και του κινηματογράφου αναπτύσσεται διαρκώς και η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει ένα μερίδιο από αυτήν την συνεχώς ανερχόμενη παγκόσμια αγορά εκμεταλευόμενη τον ιστορικό της πλούτο, το φυσικό της κάλλος, τον επαγγελματισμό και τις δεξιότητες των ανθρώπων της και φυσικά τα νέα οικονομικά κίνητρα που προσφέρει στους παραγωγούς και τους δημιουργούς ο νόμος 4487/ 2017.

H «ευγενική» χορηγία στη διαπλοκή λαμβάνει τέλος

Αναφορικά με τις τηλεοπτικές άδειες τονίζει ότι «η "ευγενική" χορηγία στη διαπλοκή λαμβάνει τέλος και θα μπουν έσοδα στα ταμεία του κράτους από τη χρήση του δημόσιου αγαθού του ραδιοφάσματος» ενώ σημειώνει με νόημα ότι εν τέλει οι 4 άδειες έγιναν 5 ή 4+.

Σειρά του ραδιοφώνου να περάσει στην ψηφιακή παραγωγή

Η τηλεόραση πέρασε στην ψηφιακή εποχή, είναι η σειρά του ραδιοφώνου, δηλώνει ενώ αναφορικά με το μητρώο διαδικτυακών ΜΜΕ τονίζει ότι διαθέτει πάνω από 616 εγγεγραμμένες επιχειρήσεις και συνέβαλε με τον τρόπο του σε πολλές θετικές εξελίξεις, όπως η ενίσχυση της διαφάνειας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των ενημερωτικών επιχειρήσεων του διαδικτύου και η ένταξη των δημοσιογράφων του διαδικτύου στις ενώσεις δημοσιογράφων.