Νέα, ανανεωμένη συμφωνία για την ενίσχυση της ελληνογαλλικής συνεργασίας στην ψηφιακή δημιουργική οικονομία υπεγράφη χθες στο Παρίσι, ανάμεσα στην ελληνική gi-Cluster και τη γαλλική, διεθνούς κύρους και πρωτοπόρα του τομέα, Cap digital.

Η gi-Cluster ανήκει στην ελληνική Corallia, η οποία είναι ο φορέας που διαχειρίζεται και αναπτύσσει στην Ελλάδα «Clusters-καινοτομίας», δηλαδή δίκτυα επιχειρήσεων και άλλων οργανισμών, πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων, με κοινό στόχο τη δημιουργία μίας εγχώριας αλυσίδας αξίας, για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων, νέων τεχνολογιών, με προορισμό τη διεθνή αγορά. Η gi-Cluster ανήκει στην κατηγορία των «δημιουργικών βιομηχανιών» (creative industries) και έχει δύο πυλώνες, έναν ψυχαγωγικό και έναν πολιτιστικό. Συγκεντρώνει στους κόλπους της τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον κινηματογράφο, το βίντεο, τον ήχο, τις εφαρμογές στα τηλέφωνα, στα τάμπλετς, τα βιντεοπαιχνίδια και ό,τι μπορεί να καταταχθεί ως «ψηφιακή δημιουργική βιομηχανία», όπως και η ψηφιοποίηση της Ακρόπολης, των μουσείων κ.ά.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του gi-Cluster, Νίκος Βογιατζής, εξήγησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι η Cap digital είναι η μεγαλύτερη Cluster ψηφιακών δημιουργικών βιομηχανιών στην Ευρώπη, με πάνω από 1.000 επιχειρήσεις ως μέλη, οι περισσότερες μικρομεσαίες, που έχουν δημιουργήσει περίπου 350.000 θέσεις εργασίας, στην περιοχή των Παρισίων. Η ελληνική gi-Cluster έχει, για την ώρα, 60 επιχειρήσεις στην Αθήνα με περίπου 2.000 εργαζόμενους.

Η πρώτη φάση της συνεργασίας με την Cap Digital ξεκίνησε πριν από μία διετία, 2014-2015.

Σύμφωνα με τον κ. Βογιατζή, η χθεσινή υπογραφή συμφωνίας (Cooperation Agreement) ήρθε «να επικυρώσει την ισχυροποίηση της συνεργασίας που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια, (...) με την υπογραφή, για πρώτη φορά, ενός «Μνημόνιου Κατανόησης» (Memorandum of Understanding).

Με τη νέα διμερή συνεργασία, οι δύο οργανισμοί προχώρησαν στη χάραξη νέων στρατηγικών στόχων για την περίοδο 2017-2020. Τη νέα συνεργασία υπέγραψαν ο κ. Βογιατζής για την gi-Cluster και ο κ. Πατρίκ Κοκέ, γενικός διευθυντής της Cap Digital, στο πλαίσιο μίας διεθνούς οργάνωσης, στο Παρίσι, για νεοφυείς καινοτόμους επιχειρήσεις με τον τίτλο «Inno Generetion» που προσέλκυσε πάνω από 30.000 επισκέπτες, υπό την αιγίδα της γαλλικής Τράπεζας Επενδύσεων και Επιχειρηματικότητας, BpiFrance.

Σύμφωνα με το υπογεγραμμένο κείμενο της νέας συνεργασίας, ένας από τους σημαντικούς για τις ελληνικές επιχειρήσεις στόχους είναι η σύναψη νέων διμερών σχέσεων με γαλλικές επιχειρήσεις-μέλη, για την υποστήριξή τους στην προσπάθεια διείσδυσης στην γαλλική αγορά (και αντίστροφα). Τοπικοί σύμβουλοι μπορούν να προετοιμάσουν την επαφή και αναλαμβάνουν να οδηγήσουν τον Έλληνα επιχειρηματία σε Γάλλους πελάτες που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο. Η όλη υποστήριξη συνεπάγεται την παροχή υπηρεσιών επιχειρηματικής φύσεως όπως, επισκέψεις μελέτης, αποστολές ενημέρωσης, εμπορικές εκθέσεις, ή εκθέσεις επενδύσεων.

Ένας άλλος στρατηγικός στόχος της νέας συμφωνίας είναι «η ανάληψη κοινής αναπτυξιακής πρωτοβουλίας εξωστρέφειας για την αύξηση των εξαγωγών και στόχευσης ξένων ανταγωνιστικών αγορών.

Η «διά βίου μάθηση» με εκπαιδευτικά προγράμματα σε θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού και ανοιχτής καινοτομίας είναι ένας ακόμα στρατηγικός στόχος, με την από κοινού αναζήτηση χρηματοδοτήσεων από την ΕΕ.

Μετά την υπογραφή, ο κ. Βογιατζής εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη νέα συνεργασία που «ενισχύεται με καινοτόμες ιδέες και πρωτοβουλίες, με πρωταρχικό σκοπό να ανελκύσουν ακόμα πιο ψηλά τις επιμέρους εθνικές αλλά και συνολικά την ευρωπαϊκή οικονομία». «Ήδη, αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και προχωράμε με γνώμονα τη στήριξη των ελληνικών καινοτόμων μικρομεσαίων επιχειρήσεων» τόνισε.

Ο κ. Κοκέ υπογράμμισε το θέμα της εμπιστοσύνης που έχει αναπτυχθεί με την ελληνική gi-Cluster. «Μία συνεργασία χτίζεται σε βάθος χρόνου επειδή βασίζεται στην εμπιστοσύνη και την ποιότητα της επικοινωνίας. Η συνεργασία μεταξύ Cap Digital και gi-Cluster έχει βασιστεί σε αυτήν την αρχή και βρισκόμαστε σήμερα στο σημείο όπου γνωριζόμαστε σε βάθος και μπορούμε να βελτιωνόμαστε, να δημιουργούμε και να ανταποκρινόμαστε πιο αποτελεσματικά σε κάθε πτυχή της συνεργασία μας. Αυτή η επιτυχία έχει βασιστεί στη συνεργατικότητα και την αμοιβαία εμπιστοσύνη» κατέληξε ο γενικός διευθυντής της Cap Digital.