Δυσεπίλυτος γρίφος για πολλές επιχειρήσεις παραμένει, ακόμη και σήμερα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι, το 58% των επιχειρήσεων, σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκονται σήμερα σε ψηφιακό αδιέξοδο. 

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, πάντως, οι εταιρείες ανά τον κόσμο κάθε άλλο παρά υποστέλλουν τη σημαία των επενδύσεων τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό, αφού έχει καταστεί κάτι παραπάνω από σαφές ότι η επιβίωσή τους είναι αδύνατη χωρίς τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

Σύμφωνα με έρευνα των IDG και IDC, αν και έξι στις δέκα εταιρείες αντιμετωπίζουν σήμερα, διεθνώς, το ψηφιακό αδιέξοδο, η συντριπτική τους πλειοψηφία (το 93%) σκοπεύει να συνεχίσει τις ενέργειες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει, εξάλλου, ότι οι επιχειρήσεις, σήμερα, βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο όσον αφορά στην ψηφιοποίηση των δομών και των λειτουργιών τους.

Συγκεκριμένα, το 59% των οργανισμών δηλώνουν ότι βρίσκονται στα στάδια 2 ή 3 (από 5 συνολικά στάδια που περιλαμβάνει η διαδικασία του ψηφιακού τους μετασχηματισμού). Οι συγκεκριμένες εταιρείες - σύμφωνα πάντα με την έρευνα - ενώ εκτελούν ψηφιακά έργα και σημειώνουν πρόοδο, δεν επιδιώκουν την επίτευξη του μεγαλύτερου στόχου - να μετατρέψουν τη συνολική τους οργάνωση και δομή σε ψηφιακή. Στην πραγματικότητα, το 73% των CIO λέει ότι είναι δύσκολο να βρεθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ επιχειρηματικής καινοτομίας και επιχειρησιακής αριστείας.

Ψηφιακή εμπειρία

Όπως αναφέρει στην ανάλυσή της η IDC, για να επιβιώσουν σήμερα οι επιχειρήσεις στην ψηφιακή οικονομία, πρέπει να μετασχηματιστούν, ώστε να εντάξουν την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους. Θα πρέπει να αγκαλιάσουν την καινοτομία και να ενισχύσουν την ψηφιακή εμπειρία των πελατών. Η εταιρεία επισημαίνει προς αυτήν την κατεύθυνση, τη μεγάλη σημασία της εκπαίδευσης όλου του προσωπικού στις εφαρμογές των αναδυόμενων τεχνολογιών, τις πλατφόρμες και την ψηφιακή ασφάλεια. Επίσης, η IDC υπογραμμίζει το μείζονα ρόλο, που παίζει στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, η ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακής ηγεσίας: “οι υπηρεσίες καθοδήγησης συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της καινοτομίας, που απαιτούνται για να οδηγήσουν μια επιχείρηση στην ψηφιακή εποχή. Γνωρίζουμε την πίεση που δέχονται σήμερα τα στελέχη των εταιρειών κατά την έναρξη και την υλοποίηση πρωτοβουλιών ψηφιακής μετατροπής”, επισημαίνουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Την εν λόγω πίεση αποτυπώνουν όλες οι διαθέσιμες μελέτες, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να αποτελεί “νούμερο ένα” πονοκέφαλο για τα στελέχη των επιχειρήσεων διεθνώς. Μάλιστα, αν και η επίτευξη θετικών ρυθμών ανάπτυξης παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για τα υψηλόβαθμα στελέχη ανά τον πλανήτη τόσο για το 2018, όσο και για το 2019, η ψηφιακή ολοκλήρωση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι οι άξονες που απορροφούν την προσοχή των CEOs παγκοσμίως (Gartner -CEO and Senior Business Executive Survey). Αυτό δεν σημαίνει ότι οι CEOs είναι λιγότερο επικεντρωμένοι στην ανάπτυξη, αλλά δείχνει ότι μετατοπίζουν τη στρατηγική τους για πώς θα την αποκτήσουν.

ΠΗΓΗ: sepe.gr