Συνεχίστηκε περαιτέρω η πτώση των πωλήσεων των smartphones και στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, μετά από την πτώση που είχε παρατηρηθεί και στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2018. Ανακατατάξεις υπήρξαν στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές της αγοράς. Η Huawei ξεπέρασε την Apple σε πωλήσεις.

Στην παγκόσμια αγορά διατέθηκαν, διεθνώς, 2% λιγότερες συσκευές το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα, οι αποστολές smartphones κατά το 2ο τρίμηνο του 2018 μειώθηκαν στα 360 εκατ. μονάδες. Να σημειωθεί δε ότι και το 1ο τρίμηνο του 2018, οι πωλήσεις είχαν βρεθεί σε αρνητικό έδαφος, μειωμένες κατά 3% σε ετήσια βάση.

Δεύτερος ισχυρότερος παίκτης η Huawei 

Στα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία του 2ου τριμήνου είναι οι ανακατατάξεις στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους - από πλευράς πωλήσεων - κατασκευαστές, με τη Huawei να ξεπερνά την Apple, για να γίνει ο δεύτερος ισχυρότερος παίκτης της αγοράς, για πρώτη φορά σε ένα μόνο τρίμηνο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Counterpoint, οι δέκα πιο δυναμικοί κατασκευαστές smartphones συγκέντρωσαν - αθροιστικά - μερίδιο 79%, αφήνοντας έτσι 600 μάρκες να ανταγωνίζονται για το υπόλοιπο 21% της αγοράς. Οι αναλυτές αποδίδουν την ασθενή ζήτηση για smartphones, κυρίως, στην επιβράδυνση στις αναπτυγμένες αγορές, όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη, όπου οι κύκλοι αντικατάστασης των συσκευών συνεχίζουν να επιμηκύνονται.

Ο ρόλος της Κίνας

Οι αναλυτές τονίζουν ότι η αγορά των smartphones της Κίνας μειώνεται σταδιακά τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα, επηρεάζοντας την αύξηση των αποστολών ορισμένων κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως οι OPPO, vivo, Meizu και Gionee. Οι κινεζικές μάρκες συνέχισαν, πάντως, να επενδύουν σε χώρες και περιοχές εκτός Κίνας, για να αντισταθμίσουν την εξασθενημένη ζήτηση στην εγχώρια αγορά τους. Η Ινδία, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική είναι οι βασικές αγορές για επέκταση.

Οι κατασκευαστές

Η Samsung οδήγησε την αγορά smartphones - όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων - με μερίδιο αγοράς 20% το 2ο τρίμηνο του 2018, παρ’ όλο που σημείωσε ετήσια μείωση 11%. Οι αναλυτές σημειώνουν ότι, παρά τη μείωση των όγκων αποστολής παγκοσμίως, η Samsung σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στην Ινδία, ανακτώντας την πρώτη θέση της στην αγορά smartphones της περιοχής.

Στο μεταξύ, οι αποστολές της Huawei αυξήθηκαν κατά 41% ετησίως το 2ο τρίμηνο του 2018. Η εταιρεία κατάφερε να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος (21%) κατασκευαστής smartphones - εν μέσω πτώσης της αγοράς - της Κίνας, ενώ ενίσχυσε τις δυνάμεις της κατά 71% στο εξωτερικό.

Οι συνεχείς προσπάθειες της Huawei για επέκταση σε αγορές εκτός της Κίνας, την έχουν οδηγήσει σε ισχυρή ετήσια ανάπτυξη στην Ευρώπη (+ 75%), MEA (+ 67%) και στην Ινδία (+ 188%).

Η Apple βρέθηκε στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης για το εξεταζόμενο διάστημα. Η εταιρεία διέθεσε στην αγορά 41,3 εκατ. iPhone κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου, αριθμός αυξημένος κατά μόλις 1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Από την πλευρά της, η τέταρτη στη λίστα Xiaomi, πούλησε διεθνώς 33 εκατ. smartphones, κατακτώντας το 9% της αγοράς της παγκόσμιας αγοράς το 2ο τρίμηνο του 2018 παραμένοντας μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες (+ 43%

Τέλος, οι OPPO και vivo μοιράστηκαν την πέμπτη και την έκτη θέση της αγοράς με μερίδια 8% και 7% αντίστοιχα, ενώ η LG βρέθηκε στην έβδομη και η Lenovo (συμπεριλαμβανομένης της Motorola) κατέλαβε την όγδοη θέση με μερίδιο αγοράς 3%, με τις Nokia και Tecno να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

ΠΗΓΗ: www.sepe.gr