Η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών καταναλωτικών στην Ελλάδα κατέγραψε αύξηση 5,4% στο σύνολο του 2018, φθάνοντας σε αξία τα 2,185 δισ. ευρώ. Θετικό το πρόσημο και σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου του έτους.

Αύξηση 5,4% κατέγραψαν οι πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα το 2018, με το πρόσημο να είναι θετικό τόσο για το σύνολο της χρήσης όσο και σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου του έτους. Η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών καταναλωτικών πέτυχε θετικό πρόσημο 5,4% στο σύνολο του 2018, φθάνοντας σε αξία τα 2,185 δισ. ευρώ

Αύξηση 4,9% στο δ’ τρίμηνο στα 684 εκατ. ευρώ

Σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου του περασμένου έτους, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 4,9%, με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 684 εκατ. ευρώ.

Οι τηλεπικοινωνίες σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX για την Ελλάδα, η κατηγορία, που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε επίπεδο έτους, ήταν οι Τηλεπικοινωνίες, όπου η αξία της αγοράς ενισχύθηκε το 2018 κατά 9,5%, για να φτάσει σε απόλυτα μεγέθη τα 666 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου, οι πωλήσεις του τομέα των Τηλεπικοινωνιών -που είναι και ο μεγαλύτερος σε αξία στον κλάδο των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών- αυξήθηκαν κατά 5,8%, διαμορφούμενες σε 207 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της GfK, η συνεχιζόμενη ανάπτυξη των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων οφείλεται -σε μεγάλο βαθμό- στις προσφορές του Black Friday και των Χριστουγέννων. Αξιοσημείωτη αύξηση παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables. Στον αντίποδα, από την κατηγορία των Τηλεπικοινωνιών τα σταθερά τηλέφωνα συνέχισαν την πτωτική τους πορεία και κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018. 

Προϊόντα Πληροφορικής

Στα Προϊόντα Πληροφορικής, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 2% το 2018 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 475 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη επίδοση για το τέταρτο τρίμηνο ήταν αύξηση κατά 3,1% και αξία αγοράς 158 εκατ. ευρώ.

Από τις επιμέρους κατηγορίες του τομέα των Προϊόντων Πληροφορικής, οι φορητοί υπολογιστές κατέγραψαν αύξηση και το τέταρτο τρίμηνο του 2018, σημειώνοντας συγχρόνως πτώση μέσης τιμής.

Στο μεταξύ, οι οθόνες συνέχισαν να σημειώνουν σημαντική αύξηση, χάρη στην ανάπτυξη του gaming και του 4Κ. Τα Gaming & Leisure Devices, με τις κάρτες δικτύου, διατήρησαν, για άλλο ένα τρίμηνο, τη ραγδαία άνοδό τους.

Τέλος, τα περιφερειακά για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια), με πυλώνα τα gaming πέτυχαν επίσης σημαντική αύξηση πωλήσεων. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις σταθερών υπολογιστών στην ελληνική αγορά παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο το τέταρτο τρίμηνο του 2018, ενώ μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets και Multi Disk Drive. 

Ηλεκτρονικά προϊόντα

Στην κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών το πρόσημο ήταν θετικό κατά 5,4% το 2018 σε σχέση με το 2017, με την αξία των πωλήσεων να αυξάνεται στα 347 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου του 2018 οι πωλήσεις της κατηγορίας ενισχύθηκαν κατά 2% στα 121 εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με τους αναλυτές, τα ηχεία έχουν καταγράψει ανάπτυξη, βοηθούμενα από την αύξηση πωλήσεων της τηλεόρασης, ενώ και οι κονσόλες κατέγραψαν θετικό πρόσημο, υποβοηθούμενες από νέες κυκλοφορίες και προσφορές.

Η Τηλεόραση συνεχίζει την ανοδική της πορεία και αυτό οφείλεται στη Black Friday, καθώς και στις χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις. Αντίθετα, η κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών είχε αρνητικές επιδόσεις όσον αφορά τις συσκευές MP3/MP4, τα Headphones, τους οδηγούς πλοήγησης αυτοκινήτου, τις κάρτες μνήμης και τα DVD-players, που διατήρησαν την πτωτική τους πορεία.

Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα AHS, στα Camcorders και τα Usb για το τελευταίο τρίμηνο του 2018. Επίσης, από τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων, οι συσκευές εκτύπωσης σημείωσαν πτωτική τάση το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

ΠΗΓΗ: sepe.gr