Το φράγμα του €1 τρις αναμένεται να ξεπεράσει το 2019 η παγκόσμια αγορά Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (Τechnical Consumer Goods - TCG). Οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών - εξαιρουμένης της Βόρειας Αμερικής - θα υπερβούν το όριο €1 τρις, διαμορφούμενες σε €1,01 τρις, επίδοση που κινείται περίπου στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.

Οι εν λόγω προβλέψεις περιλαμβάνονται σε σχετική ανάλυση της GfK για την παγκόσμια αγορά TCG (FutureBuy Study), η οποία θα παρουσιαστεί στη διάρκεια της IFA 2019 στο Βερολίνο. Η μελέτη αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ότι το 53% των καταναλωτών εκτιμά την εμπειρία που του προσφέρει ένα τεχνολογικό αγαθό, περισσότερο ακόμη και από το ίδιο το προϊόν.

Η GfK αποκαλύπτει στην ίδια έρευνα ότι οι καταναλωτές επιλέγουν τα τεχνολογικά αγαθά με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια. Το πρώτο σχετίζεται με την απόδοση, η οποία με τη σειρά της αφορά όλες τις λειτουργίες των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, στην αγορά των smartphones, ο συνδυασμός χαρακτηριστικών, όπως μεγαλύτερη οθόνη (6-7"), η υψηλή ανάλυση της κάμερας (20MP+) και ο αυξημένος χώρος αποθήκευσης (128GB+), επηρεάζουν άμεσα τους καταναλωτές στην απόφασή τους να αγοράσουν ένα συγκεκριμένο “έξυπνο” κινητό.

Ένα άλλο κριτήριο, με βάση το οποίο επιλέγουν οι καταναλωτές τεχνολογικά προϊόντα, είναι η απλοποίηση της καθημερινότητας, που εξασφαλίζει στους χρήστες. Για την ακρίβεια, περισσότεροι από τους μισούς (52%) καταναλωτές συμφωνούν με τη δήλωση “πάντα ψάχνω τρόπους για να απλοποιήσω τη ζωή μου”.

Απλότητα χρήσης

Οι συνδεδεμένες συσκευές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προτεραιότητας στην προσπάθεια των χρηστών να απλοποιήσουν την καθημερινότητά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις στην κατηγορία ηλεκτρικές σκούπες-”ρομπότ” αυξήθηκαν κατά 18% όσον αφορά την αξία από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2019.

Ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόφαση ενός καταναλωτή να επιλέξει ένα συγκεκριμένο τεχνολογικό αγαθό παίζει, επίσης, το κατά πόσο μπορεί να το αποκτήσει online. Περισσότερο από το ένα τέταρτο (29%) των καταναλωτών επιλέγει έναν έμπορο λιανικής πώλησης με το κριτήριο της ευκολίας, κατά πόσο, δηλαδή, μπορεί να κάνει τις αγορές του κάθε ώρα της ημέρας, οποιαδήποτε ημέρα της εβδομάδας, απ’ όπου κι αν βρίσκεται.

Υπό αυτήν τη λογική, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το ένα τέταρτο της συνολικής αξίας πωλήσεων στην κατηγορία των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών πραγματοποιήθηκε μέσω του διαδικτυακού καναλιού κατά το 1ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου αυξήθηκαν κατά 10% το ίδιο χρονικό διάστημα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.