Τη μέθοδο της διαγραφής του συντριπτικά μεγαλύτερου μέρος του ποσού που τις χρωστούν πελάτες της, μέσα από τη χρήση πιστωτικών καρτών και τη λήψη καταναλωτικών και μικρών επιχειρηματικών δανείων, ακολουθά η Alpha Bank, ελπίζοντας πως θα καταφέρει να εισπράξει έστω και μικρό μέρος των οφειλομένων.

Μόλις εχθές έγινε γνωστό πως η τράπεζα Eurobank αποφάσισε να προτείνει σε πελάτες της, που δεν έχουν αποπληρώσει παλαιά καταναλωτικά δάνεια, να διαγράψει μέχρι και το 90% της οφειλής, ώστε εκείνοι να καταβάλουν έστω ένα μικρό κομμάτι του χρέους.

Την ίδια τακτική φαίνεται πως χρησιμοποιεί και η Alpha Bank, ωστόσο απευθύνεται σε πολλούς περισσότερους πελάτες και για υποθέσεις που αφορούν συνολικές οφειλές 2,5 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», ξεκίνησε να έρχεται σε επαφή με 156.000 δανειολήπτες που περιλαμβάνονται σε ένα χαρτοφυλάκιο 240.000 δανείων, το οποίο η τράπεζα προσπαθεί να πουλήσει σε funds.

Η μεγάλη πλειοψηφία των εν λόγω δανείων δόθηκε πριν το 2010, με τον μέσο όρο καθυστέρησης να διαμορφώνεται στα 5 έως 7 χρόνια. Συγκεκριμένα, το 57% των δανείων αυτών έχει δοθεί την πενταετία 2006-2010, ενώ σε ποσοστό 32% πρόκειται για δάνεια που έχουν δοθεί πολύ πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, δηλαδή πριν από το 2006. Τέλος, ένα μικρότερο ποσοστό –και συγκεκριμένα το 11%– είναι δάνεια που χορηγήθηκαν μεσούσης της κρίσης και συγκεκριμένα από το 2011 έως και το 2017.