Νέα δεδομένα στις σιδηροδρομικές μεταφορές δημιουργεί η είσοδος και τρίτης ιδιωτικής εταιρείας που τροχοδρομεί πάνω στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή διαμορφώνοντας συνθήκες μετεξέλιξης της χώρας μας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο. Πρόκειται για την Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PΕΑRL), η σύμβαση πρόσβασης υπεγράφη σήμερα το απόγευμα στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ.

Η PEARL που διατηρεί εταιρική σχέση με την COSCO, η οποία διαχειρίζεται τον ΟΛΠ, δραστηριοποιείται ήδη σε αγορές των Βαλκανίων (Σερβία, πΓΔΜ, Βουλγαρία). Διατηρεί την έδρα της στον Πειραιά και εκπαιδεύει έξι μηχανοδηγούς στη Σιδηροδρομική Ακαδημία του ΟΣΕ. Παράλληλα, βρίσκεται σε καταληκτικό στάδιο για την υπογραφή της σύμβασης μίσθωσης 4 μηχανών (2 ντίζελ + 2 ηλεκτροκίνητων) από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Μόλις ολοκληρωθούν οι τελευταίες εκκρεμότητες (εκπαίδευση μηχανοδηγών και μίσθωση τρένων), τότε η εταιρεία θα εκκινήσει, με ιδία μέσα, εμπορευματικά δρομολόγια από το λιμάνι του Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη.

«Σήμερα γίνεται άλλο ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια αναμόρφωσης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου που τα τελευταία τρία χρόνια έχει περάσει από την απαξίωση στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του ως βασικός μοχλός για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας. Παράλληλα με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου προχωρά και η εκπαίδευση του προσωπικού που λειτουργεί πάνω στο δίκτυο.

Ο ΟΣΕ είναι ο μοναδικός διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής και ανοίγει τις συνεργασίες του με όλο το φάσμα των φορέων και των εταιριών προκειμένου να ενισχύσει το δίκτυο και να το καταστήσει απόλυτα λειτουργικό και δυναμικό» τόνισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης από την πλευρά του αφού καλωσόρισε την εταιρεία PEARL στην «οικογένεια του ελληνικού σιδηρόδρομου» σημείωσε πως η δρομολόγηση μία ακόμη εταιρείας στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών αποδεικνύει την αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και τη σημαντική γεωγραφική θέση της χώρας ως πύλη της Ευρώπης. Και πρόσθεσε πως με την επικείμενη λειτουργία του Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, αναμένεται ραγδαία αύξηση στις εμπορευματικές μεταφορές, καθιστώντας τη χώρα τον κεντρικό διαμετακομιστικό εμπορευματικό κόμβο της Αφρικής και Ασίας προς την Ευρώπη.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης τόνισε πως η έναρξη λειτουργίας της νέας σιδηροδρομικής επιχείρησης σηματοδοτεί το άνοιγμα της αγοράς στο τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Τέλος , ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της PEARL AE Αντώνιος Παναγόπουλος χαρακτήρισε «ιστορικής σημασίας τη σημερινή υπογραφή της συμφωνίας τόσο για τον ίδιο τον όμιλο της PEARL, όσο και για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα Παγκόσμιο Διαμετακομιστικό Κέντρο και πύλη εισόδου-εξόδου εμπορευμάτων από και προς την Ευρώπη».

Ανοίγει ο δρόμος για την εκτέλεση του έργου ενοποίησης των κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας για τους φωτεινούς σηματοδότες της Θεσσαλονίκης, καθώς το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, ενέκρινε σήμερα την δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, με ανοιχτή διαδικασία.

Στόχος του έργου είναι η λειτουργική ενοποίηση των τριών συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας που υπάρχουν σήμερα, ώστε να υπάρξει καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση στων οχημάτων και να αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά περιστατικά κυκλοφοριακού φόρτου. Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών στον πολίτη και ενημέρωσης των μετακινούμενων κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων.

Τα συστήματα που λειτουργούν αυτή τη στιγμή προέρχονται από διαφορετικούς τεχνολογικούς παρόχους και αφορούν την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον απομακρυσμένο έλεγχο φωτεινής σηματοδότησης. Μέσω του έργου που προωθείται, τα κέντρα αυτά θα ενοποιηθούν ώστε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των υφιστάμενων ρυθμιστών κυκλοφορίας που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα. Θα γίνουν, άλλωστε, παρεμβάσεις σε πάρα πολλούς κόμβους του οδικού δικτύου που καλύπτεται από φανάρια ώστε να ολοκληρωθούν συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και εφαρμογής ολοκληρωμένων στρατηγικών.

Σύμφωνα, εξάλλου, με υπηρεσιακούς παράγοντες της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, το σύστημα θα είναι ανοιχτό, ώστε να εντάσσονται σε αυτό και άλλες περιοχές και εγκαταστάσεις, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να δίνεται η δυνατότητα προτεραιότητας σε αστικά λεωφορεία. Μάλιστα, προωθείται η χρήση ασύρματου δικτύου ρυθμιστών κυκλοφορίας ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται από βλάβες στο καλωδιακό δίκτυο της Περιφέρειας κατά τη διάρκεια εργασιών για την εγκατάσταση άλλων υπόγειων δικτύων.