Σε ''άσπρη μέρα'' για τα ταμεία εξελίχθηκε η 2η χρονιά της διεξαγωγής Black Friday στη χώρα μας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη.

 Οι πληροφορίες που έφτασαν στην Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας κάνουν λόγο για θετικότατο απολογισμό. Άλλωστε, οι εικόνες που έφτασαν από social media και κανάλια αποτύπωσαν τις πρωτοφανείς ουρές για την αγορά κυρίως ηλεκτρονικών ειδών και οικιακών συσκευών.

«Οι καταναλωτές φάνηκαν να ευχαριστήθηκαν τις στοχευμένες αγορές τους κυρίως στα ηλεκτρονικά είδη, με αποτέλεσμα η μαύρη Παρασκευή να εξελιχθεί σε "άσπρη μέρα" για τα ταμεία κυρίως των μεγάλων και ισχυρών της αγοράς, αλλά και όσων μικρομεσαίων είχαν γεμάτα ράφια και γενναίες προσφορές», σημείωσε ο κ. Κορκίδης, επισημαίνοντας ωστόσο τον κίνδυνο δημιουργίας ''Greek Black Week''.

«Τη 2η χρονιά εφαρμογής στην Ελλάδα, η Black Friday της μίας ημέρας, επεκτάθηκε σε τριήμερο, αλλά ακόμα και σε εβδομάδα. Το ξεχείλωμα αυτό μας προειδοποιεί ότι του χρόνου κάποιοι θα ζητάνε Greek Black Week», τόνισε.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι

Ουρές από νωρίς - μέχρι κι από τις 4 τα ξημερώματα - είχαν στηθεί έξω από μεγάλα πολυκαταστήματα, με τις περσινές επιδόσεις να ξεπερνώνται κατά πολύ φέτος και να δείχνουν ότι το Black Friday θα γίνει θεσμός. 

Ενδεικτικά, το Public Συντάγματος, εκτιμάται ότι  δέχθηκε 30.000 επισκέπτες καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας. Οι καταναλωτές προτίμησαν κυρίως τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κόμικς και παιδικά παιχνίδια.  

Εκτιμώμενη αύξηση κατά 50% είδε και η Media Markt Ελλάς, η οποία αύξηση όμως στο eshop της πλησίασε το 150%! Η αλυσίδα, βέβαια, είχε ήδη ξεκινήσει Black Friday ...Week από την Τετάρτη. Best sellers οι τηλεοράσεις και τα κινητά τηλέφωνα.  

Ουρές και στο εκπτωτικό χωριό McArthurGlen Athens, στα Σπάτα, με τους επισκέπτες να εκτιμώνται περί τους 60.000, αριθμός ανεβασμένος από πέρυσι. 

Για πολλά καταστήματα πάντως, και ειδικά αλυσίδες, η Black Friday συνεχίζεται άτυπα σήμερα και κάποιες και αύριο, μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων.