Η μεταποιητική δραστηριότητα στην Ευρωζώνη συρρικνώθηκε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας IHS Markit η οποία έδειξε ότι δεν θα υπάρξει γρήγορη ανάκαμψη.

Τα απαισιόδοξα στοιχεία θα ενισχύσουν πιθανότατα τις εκκλήσεις στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής, καθώς αναδεικνύεται επίσης και μία εξασθένηση των πληθωριστικών πιέσεων. Ο τελικός δείκτης Υπεύθυνων Προμηθειών για τη μεταποίηση (PMI) διαμορφώθηκε στις 47,6 μονάδες, χαμηλότερα από τον προκαταρκτικό δείκτη (47,8) και τον δείκτη τον Μάιο (47,7).

Ο δείκτης που μετρά τη μεταβολή της παραγωγής, ο οποίος λαμβάνεται υπόψη στη διαμόρφωση του σύνθετου δείκτη που θα ανακοινωθεί την Τετάρτη και θεωρείται ότι αποτυπώνει καλά την οικονομική ευρωστία του τομέα, διαμορφώθηκε στις 48,5 μονάδες έναντι 48,9 τον Μάιο, υποχωρώντας για πέμπτο μήνα.

«Η μεταποίηση της Ευρωζώνης παρέμεινε σε μεγάλη ύφεση τον Ιούνιο, συνεχίζοντας να συρρικνώνεται με έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς της τελευταίας εξαετίας», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Markit Κρις Γουίλιαμσον. «Η απογοητευτική έρευνα κλείνει το δεύτερο τρίμηνο, κατά το οποίο η μέση τιμή του PMI ήταν η χαμηλότερη από τους πρώτους μήνες του 2013», πρόσθεσε.

Δείχνοντας ότι το δεύτερο εξάμηνο θα αρχίσει πιθανόν με βραδύ ρυθμό, οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν για ένατο μήνα, τα αποθέματα των νέων υλικών εξαντλήθηκαν ξανά, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εργασιών περιορίσθηκε και το προσωπικό μειώθηκε για δεύτερο μήνα. Προσπαθώντας να ενισχύσουν τη ζήτηση, τα εργοστάσια ουσιαστικά κράτησαν σταθερές τις τιμές τους. Ο δείκτης τιμών εκροών μειώθηκε στις 50,5 μονάδες από 51,6 τον Μάιο, τιμή που είναι η χαμηλότερη από τον Σεπτέμβριο του 2016.

Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη ήταν σταθερός στο 1,2% τον Ιούνιο, απέχοντας πολύ από το 2% που θα ήθελε να πλησιάσει η ΕΚΤ, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή. «Η πτώση όλο και περισσότερο περνά και στη μείωση των πληθωριστικών προσδοκιών, καθώς οι παραγωγοί και οι προμηθευτές τους ανταγωνίζονται στο επίπεδο των τιμών για να διατηρήσουν τους πελάτες και να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις», σημείωσε ο Γουίλιαμσον.