Η πανδημία αποτελεί πλέον μια υπόθεση ρουτίνας και τα lockdown στην Ελλάδα αποτελούν προς ώρας παρελθόν αλλά η επιστροφή στην κανονικότητα δεν θυμίζει σε τίποτα την προ Covid εποχή.

Το 2022 όπου η ζωή επιστρέφει σταδιακά στην κανονικότητα, η δυνατότητα των Ελλήνων καταναλωτών να αγοράσουν καύσιμα κίνησης παρουσιάζει σημαντική διαφορά σε σχέση με το 2019 οπότε και πάλι όλα κυλούσαν ομαλά. Αδιάσειστα στοιχεία αποτελούν οι αριθμοί οι οποίοι μαρτυρούν σημαντική πτώση στη ζήτηση, ειδικά στη βενζίνη. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, κατά το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2022 η κατανάλωση βενζίνης μειώθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2019 ενώ του diesel κίνησης, φέτος, ήταν οριακά αυξημένη κατά 1%.

Πηγή της αγοράς μιλώντας στο Insider.gr εξηγεί ότι η ζήτηση για βενζίνη έχει πληγεί από τις υψηλότερες τιμές σε σχέση με το 2019 και από τις πιέσεις που δέχεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός από τις υψηλές τιμές σε καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχει οδηγήσει σε περιορισμό των μετακινήσεων και στην προμήθεια ποσοτήτων οι οποίες περιορίζονται στις άκρως απαραίτητες. «Δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο για το diesel κίνησης, το οποίο εκτιμάμε ότι υποστηρίχθηκε από την έκπτωση των 15 λεπτών απευθείας στην αντλία η οποία ίσχυε για όλους ανεξαιρέτως τους καταναλωτές. Φυσικά, ως τονωτική ένεση λειτούργησε και η επανέναρξη των έργων (από γεωργικές εργασίες μέχρι κατασκευές) τα οποία απαιτούν τη χρήση πετρελαίου κίνησης», σημειώνει.

Όπως καταδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,413 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στα 2,123 ευρώ ενώ την αντίστοιχη ημερομηνία (22/6) του 2019, οι Έλληνες καταναλωτές αγόραζαν την απλή αμόλυβδη στα 1,595 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης στα 1,371 ευρώ.

Η επιδότηση μέσω του fuel pass 2, η οποία θα ξεκινήσει τον ερχόμενο μήνα και η συνέχιση της έκπτωσης των 15 ευρώ στην αντλία για το diesel κίνησης αναμένεται να ανακουφίσουν μέχρι κάποιο βαθμό τους καταναλωτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν έστω ένα γενναίο γέμισμα για να καλύψουν τα μεταφορικά για τις διακοπές. Όπως τονίζει πηγή της αγοράς, «κάθε τέτοιο μέτρο είναι καλοδεχούμενο, ενισχύει πάντα και την ζήτηση και την αγορά, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα δούμε την τιμή του Brent και κατ’ επέκταση των διυλισμένων προϊόντων να εκτοξεύονται εκ νέου στα ύψη».