Πάνω από τα 2 ευρώ εξακολουθούν να πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές τη βενζίνη παρά την πτώση της διεθνούς τιμής του Brent, το οποίο μάλιστα το βράδυ της Πέμπτης κατέγραψε νέα βουτιά στα 4% στα 93 δολάρια το βαρέλι λόγω της απροσδόκητης αύξησης στα αποθέματα αργού και βενζίνης στις ΗΠΑ.

Παρά τα σκαμπανεβάσματα των τελευταίων ημερών, η τιμή στην απλή αμόλυβδη παραμένει σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ, ενισχύοντας το παρατεταμένο κλίμα ακρίβειας και υποχρεώνοντας τους οδηγούς να ξεχάσουν τις τιμές που είχαν συνηθίσει μέχρι πριν από έναν περίπου χρόνο.

Η μέση πανελλαδική τιμή στην απλή αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 2,149 ευρώ το λίτρο και για το πετρέλαιο κίνησης στα 1,892 ευρώ το λίτρο ενώ τσουχτερές είναι οι τιμές στα νησιά εν μέσω της τουριστικής περιόδου με τις Κυκλάδες (μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στα 2,424) και τα Δωδεκάνησα (2,281 το λίτρο) να εξακολουθούν να καταγράφουν πρωτόγνωρα υψηλές τιμές. Αντίθετα, περισσότερες επιλογές έχουν οι οδηγοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου υπάρχουν και πρατήρια που πωλούν και ελάχιστα κάτω των 2 ευρώ, με την μέση τιμή ωστόσο να διαμορφώνεται στα 2,109 και 2,107 αντίστοιχα.

Εκπρόσωποι της αγοράς εξακολουθούν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα νοθευμένα καύσιμα υπενθυμίζοντας ότι οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, οι οποίες αποκλίνουν αισθητά από το μέσο όρο, θα πρέπει να υποψιάζουν τους οδηγούς.

Δεν αναμένεται αισθητή πτώση στις τιμές καυσίμων το επόμενο διάστημα
Πάντως, ακόμη και αν η διεθνής τιμή του πετρελαίου παραμείνει στα επίπεδα των 95-100 δολαρίων, η πτώση αυτή ελάχιστα θα αποτυπωθεί στην αντλία και στην τελική τιμή που πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές εξαιτίας κυρίως της ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου αλλά και του γεγονότος ότι το 55% της τελικής τιμής αφορά σε φόρους και δασμούς.

Παράλληλα, δεν πρέπει να λησμονείται ότι οι χονδρικές τιµές στην Ελλάδα καθορίζονται από τις διεθνείς τιµές των τελικών προϊόντων πετρελαιοειδών -όχι από τις τιµές του αργού- και διαμορφώνονται από τον μέσο όρο των τελευταίων τεσσάρων ηµερών (των τελικών τιµών του κάθε προϊόντος). Εποµένως, είναι αναμενόμενο να υπάρχει µια σχετική υστέρηση στην εµφάνιση των αυξοµειώσεων των διεθνών τιµών στην ελληνική αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες εµπορίας διαµορφώνουν τις τιµές τους καθηµερινά, µε βάση τις τιµές των διυλιστηρίων ενώ η τιμή που φαίνεται στις πινακίδες των πρατηρίων έχει σχέση και με το πότε και σε τι τιμές αγόρασε ο εκάστοτε έμπορος τα καύσιμα.