Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024

Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές στο α’ δίμηνο του 2022, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τα 7 δις ευρώ, μία επίδοση σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη ( € 5,4 δις το 2021 και € 5,5 δις το 2020).

 

Με αμείωτη ένταση συνεχίζουν οι Έλληνες εξαγωγείς την προσπάθεια να διεισδύσουν περαιτέρω στις διεθνείς αγορές κόντρα στις δυσκολίες που προκύπτουν από την ενεργειακή κρίση και τις «αρρυθμίες» στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μια προσπάθεια που γίνεται ακόμη πιο δύσκολη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ο οποίος δημιουργεί νέα δεδομένα και οξύνει τα προβλήματα.

Σε 1,5 δισ. δολάρια, μεταφράζεται η παγκόσμια ζήτηση για ελληνικό μάρμαρο, υλικό με το οποίο χτίστηκε ο Παρθενώνας κι εξακολουθεί και σήμερα, να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ευημερία της Ελλάδας. Αυτό επισήμανε σε συνέντευξή της στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό CGTN της Κίνας, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), Ιουλία Χαϊδά, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της Ικτίνος Ελλάς Α.Ε.

Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 ο Δείκτης Εξαγωγικών Προσδοκιών (TCI) των ελληνικών επιχειρήσεων, σε σχέση τόσο με το πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους, όσο και με το διάστημα Ιουνίου-Δεκεμβρίου του 2020. 

Μπορεί οι ισπανικοί όμιλοι ένδυσης να κατακλύζουν την Ευρώπη με καταστήματα πασίγνωστων brands, όπως τα «Zara», «Massimo Dutti», «Mango», «Oysho» και «Pull&Bear», αλλά τα τελευταία χρόνια η ελληνική μόδα φαίνεται πως «κερδίζει» καταναλωτές στην Ισπανία, με ολοένα περισσότερα φορτία ελληνικών ρούχων να περνούν, παρά την πανδημία, τα ισπανικά σύνορα και να πωλούνται ιδίως σε τουριστικές περιοχές και μικρές πόλεις.

Ένα ευχάριστο και θετικό γεγονός και ένα δυσάρεστο, που παραπέμπει σε άμεσα μέτρα ενίσχυσης της παραγωγής της ίδιας της χώρας μας. Με νέο ιστορικό ρεκόρ, αλλά και μεγάλη αύξηση του εμπορικού ελλείμματος ολοκλήρωσαν την περσινή χρονιά οι ελληνικές εξαγωγές, οι οποίες κόντρα στις αντιξοότητες διατηρούν το θετικό μομέντουμ.

Οι Κινέζοι καταναλωτές άλλαξαν την συμπεριφορά τους ως προς την αγορά τροφίμων και ποτών το 2021, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19, δίδοντας ιδιαίτερη προσοχή σε προϊόντα που ενισχύουν το αίσθημα ευεξίας. Στο πλαίσιο αυτής της μεταβολής, ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, κάνοντας την κινεζική αγορά τροφίμων και ποτών πιο δυναμική αλλά και πιο περίπλοκη ενώ, εξετάζοντας τα στοιχεία του 2021, διαφαίνονται συγκεκριμένες καταναλωτικές τάσεις, οι οποίες εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν και το 2022.

Εφικτός στόχος είναι η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε επίπεδα άνω των 40 δισ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), δρα Γεώργιο Κωνσταντόπουλο, ο οποίος επισημαίνει ωστόσο ότι «οι υπέρογκες αυξήσεις στο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος μπορεί να μας πάνε πολύ πίσω» -άρα η εφικτότητα του στόχου δεν συνεπάγεται αναγκαστικά και την επίτευξή του.

Ροή

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ