Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018

Tην πρόταση μιας κοινής διοίκησης στο Θερμαϊκό Κόλπο με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων επιβεβαίωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

Σφίγγει ο προστατευτικός κλοιός στις εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές της χώρας. Η αύξηση των περιοχών Νatura σε 446, που καλύπτουν το 27,9 % της χώρας, σε συνδυασμό με τους δασικούς χάρτες περιορίζουν σημαντικά τα «οικόπεδα» στις εξωαστικές ζώνες και δημιουργούν νέες αξίες σε ό,τι εξασφαλίζει οικοδομική άδεια.

Σε γραμμή αφετηρίας των φετινών αγροτικών κινητοποιήσεων βρίσκονται από σήμερα οι Έλληνες του πρωτογενούς τομέα, «αγκαλιάζοντας» σε σημερινή τους σύσκεψη στην Σίνδο, την πρωτοβουλία της συντονιστικής επιτροπής Κεντρικής Μακεδονίας, για σύσταση ενός Αγροτικού Συντονιστικού Ελλάδας, με στόχο την ένωση δυνάμεων και την από κοινού διεκδίκηση για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή, όπου συζητείται το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για τις Ενεργειακές Κοινότητες, ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, ανέφερε ότι οι τελευταίες αποτελούν ένα μοντέλο ενεργειακής μετάβασης, το οποίο βασίζεται στην αποκεντρωμένη παραγωγή και κατανάλωση ενεργειακών πόρων, απαραίτητο για την επίτευξη των δεσμεύσεων της χώρας μας για την παγκόσμια συμφωνία για το κλίμα.

Τη στήριξή του στη συνέχιση της τευτλοκαλλιέργειας εξέφρασε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλης Αποστόλου, κατά τη συνάντηση που είχε σήμερα στο υπουργείο με αντιπροσωπεία τευτλοπαραγωγών από όλες τις περιοχές της Ελλάδας.

Άλλο είδηση, άλλο εκτίμηση, σχολιάζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», που κάνει λόγο για μείωση του αφορολόγητου νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Tags:

Στο τελικό στάδιο έχει εισέλθει πλέον η διαδικασία ένταξης και των ελεύθερων επαγγελματιών με οφειλές έως 50.000 ευρώ στον μηχανισμό εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Επενδύσεις και εξαγωγές με κεντρικό πυλώνα τη βιομηχανία, συνιστούν το δίπολο της αναπτυξιακής εξόδου της χώρας από την κρίση, υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου, στην κοινή εκδήλωση κοπής πίτας που διοργάνωσαν σήμερα, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και οι παραγωγικοί φορείς του Πειραιά, με την ευκαιρία του νέου έτους.

Τον στόχο «να αναδειχθεί το 2018 σε χρονιά έρευνας και καινοτομίας στον αγροτικό χώρο» θέτει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, με σκοπό η ελληνική γεωργία να καταστεί ανταγωνιστική στη διεθνή αγορά.

Ενίσχυση του στόλου, εκσυγχρονισμός οχημάτων, αύξηση προσωπικού και νέο πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις οδικής βοήθειας και τις σχολές εκπαίδευσης υποψήφιων οδηγών φέρνει το πολυνομοσχέδιο που μπαίνει σε εφαρμογή μέσα στην άνοιξη.

Του Νίκου Γρυλλάκη

Δυστυχώς χρειάστηκε η επιβολή του μνημονίου για να εκσυγχρονιστεί ένας χώρος που δεν έχει μόνο επιχειρηματκό ενδιαφέρον , αλλά πρωτίστως συνδέεται με τη δημόσια ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή.

Για τις πάνω από 1000 σχολές εκπαίδευσης έρχεταθ ο ''μεγάλος αδελφός''. Πλέον δεν θα λειτουργούν ανεξέλεγκτα . Ηλεκτρονικό μάτι του υπουργείου Μεταφορών θα παρακολουθεί συνεχώς αν η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών ολοκληρώνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το νόμο, δηλαδή αν οι εκπαιδευτικές ώρες πραγματοποιούνται ή όχι . Στόχος είναι οι υποψήφιοι οδηγοί να έχουν όσο το δυνατόν πραγματική κατάρτιση πριν βγουν στο δρόμο.

Για τον έλεγχο αυτό θα χρειαστεί ειδικός εξοπλισμός από τις σχολές οδηγών προκειμένου να εξασφαλίζεται η παροχή των σχετικών στοιχείων στις αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειών . Προβλέπεται ειδικό control room στο οποίο θα καταφτάνουν οι πληροφορίες και οι ''αποδείξεις'' για όλη την εκπαιδευτική διαδικασία κάθε υποψήφιου οδηγού. Αν διαπιστώνεται έλλειψη στην θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ο υποψήφιος οδηγός θα αποκλείεται από την εξέταση .Μάλιστα και οι εκπαιδευτές θα υποχρεωθούν σε νέο κύκλο ...εκπαίδευσης. Θα κληθούν να ενημερωθούν για την τεχνολογική εξέλιξη στα οχήματα νέας γενιάς ΄΄φοιτώντας'' για ένα διάστημα σε τμήματα των ΤΕΙ!

Η ρύθμιση αυτή συνδυάζεται και με τις αλλαγές στον τρόπο απόκτησης των διπλωμάτων οδήγησης. 

Οι εξεταστές θα ειναι... αόρατοι.Θα βρίσκονται σε ένα δωμάτιο ελέγχου και εξ αποστάσεως θα κρίνουν και θα αξιολογούν την απόδοση των εξεταζόμενων οδηγών. .Μέσα στο αυτοκίνητο θα είναι μόνο ο υποψήφιος οδηγός και ο εκπαιδευτής του. Με κάμερες και ακουστικά που θα βρίσκονται εντός των οχημάτων εξέτασης θα ελέγχεται όλη η διαδικασία. 

Οι εξεταστές δεν θα έχουν την παραμικρή επαφή ούτε με τους υποψήφιους οδηγούς , ούτε με τους εκπαιδευτές . Μάλιστα , οπως αναφέρει ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης οι εξεταστές δεν θα προέρχονται ούτε από τον ίδιο νομό . Δηλαδή για παράδειγμα εξεταστές από το Ρέθυμνο θα διενεργούν τις εξετάσεις στα Χανιά ή το Ηράκλειο.

Αυτό το σύστημα στον τροπο εκδοσης των νέων διπλαμάτων οδήγησης που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο θα εφαρμοστεί από τον ερχόμενο Μάιο.Στόχος του είναι να μπέι φρένο στα διπλώματα'' μαιμού ''και στα λαδώματα.Η διαφθορά στον συγκεκριμένο χώρο υπερβαίνει, σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες το 12%. Ομως το σημαντικότερο είναι η κατάρτιση των νέων οδηγών. Αλλωστε γι αυτό καθιερώνεται και μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής μια ώρα κάθε 15 ημέρες σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας .
Παράλληλα μπαίνουν νέοι κανόνες και στη λειτουργία των επιχειρήσεων οδικής ασφάλειας .Κανόνες που οδηγούν σε έξωση τους ''επιτήδειους'' της αγοράς και διασφαλίζουν τους οδηγούς .

Οι εταιρείες οδική βοήθειας κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα αν δεν ανταποκριθούν στην κλήση των πελατών τους εντός μίας ώρας από την ώρα της ειδοποίησης. Το πρόστιμο φτάνει στα 20.000 ευρώ.

Στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας οχημάτων είναι να βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα καθ’όλη τη διάρκεια του 24ωρου και όλες τις ημέρες του χρόνου και να παρέχουν άμεση και ποιοτική βοήθεια, δηλαδή ανταπόκριση με το κατάλληλο προσωπικό και όχημα εντός μίας ώρας από την κλήση.
Μάλιστα σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως 20.000 ευρώ!

Επιπλέον με πρόστιμα από 10.000 έως 50.000 ευρώ τιμωρούνται φυσικά ή νομικά πρόσωπα που προσφέρουν οδική βοήθεια χωρίς τη σχετική βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας.
Από 5.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ τμωρούνται όσο δηλώνουν ψευδή στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Από 2.000 -5.000 ευρώ είναι τα πρόστιμα για τους συνεργάτες που δηλώνουν ψευδή στοιχεία προς την επιχείρηση οδικής βοήθειας με την οποία έχουν συμβληθεί.