«Ελλάδα- 365 μέρες- προορισμός» είναι το σλόγκαν-πρόσκληση της Ελλάδας προς τους επισκέπτες του μεγάλου παρισινού ραντεβού των επαγγελματιών του τουρισμού «Γαλλία και διεθνώς», γνωστού ως Top Resa (iFTM).

Ένα παρισινό ραντεβού που γιορτάζει τα 40 χρόνια της διοργάνωσής του και στο οποίο συμμετέχουν φέτος 32.480 επαγγελματίες.

Τα λευκά γράμματα του σλόγκαν της Ελλάδας για «365 μέρες» τουρισμό, επαναλαμβάνονται σε όλες τις γαλάζιες επιφάνειες του ελληνικού περιπτέρου.

Η υπουργός τουρισμού Έλενα Κουντουρά δεν χάνει την ευκαιρία να επιβεβαιώσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «το 2018 θα είναι η πρώτη χρονιά που «το 365» επιτυγχάνεται στο σύνολό του».

« Από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο» εξηγεί, «είχαμε μια αύξηση 14% στις αφίξεις και 17% στα έσοδα, που σημαίνει έλξη τουριστών υψηλού εισοδήματος. Οι κρατήσεις είναι πολύ υψηλές και για τους μήνες του φθινοπώρου, από Σεπτέμβριο έως και Νοέμβριο, που σημαίνει ότι φέτος η Ελλάδα θα έχει τουρισμό όλο το έτος, πράγμα που ήταν ο στόχος του 4ετούς προγράμματος. Για να το πετύχουμε χρειάσθηκε να επιμηκύνουμε τη θερινή περίοδο, να ενισχύσουμε τη χειμερινή, να οργανώσουμε το θεματικό τουρισμό» τόνισε η υπουργός.

Με τις παραπάνω αυξήσεις και επιτεύξεις στον τουρισμό, ολοκληρώνεται το 4ετές πρόγραμμα που ξεκίνησε από το 2015.

«Από εδώ και στο εξής» πρόσθεσε η υπουργός, «ξεκινάμε το αναπτυξιακό πρόγραμμα, με στόχο να σταθεροποιήσουμε αυτά που έχουμε πετύχει και να αναπτυχθούμε περισσότερο.

Να καταστήσουμε την Ελλάδα προορισμό και όχι transit (πέρασμα)» τόνισε.

Φιλοδοξία της υπουργού είναι να αναδειχθεί η Ελλάδα «όχι μόνο ανάμεσα στους πέντε πολύ σημαντικούς προορισμούς της Ευρώπης, αλλά ανάμεσα στους 10 καλύτερους παγκοσμίως».

Ανάπτυξη και επενδύσεις

Το ελληνικό περίπτερο στο σαλόνι είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλη χρονιά. Καλύπτει 175 τμ και είναι κατά 30 τμ μεγαλύτερο από το περυσινό. Φιλοξενεί 18 συνεκθέτες από την νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα, τουριστικά πρακτορεία ή αεροπορικές εταιρείες.

Από το 2017 και στη συνέχεια το 2018, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη θέση στις επιλογές των Γάλλων για τις διακοπές τους.

Σύμφωνα με την υπουργό για το πρώτο οκτάμηνο του 2018 παρατηρήθηκε μια θεαματική αύξηση της προσέλευσης των Γάλλων, που σύμφωνα με στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών και Tour Operators κυμάνθηκε μεταξύ 30-45 %.

«Οι ετήσιες στοχευμένες διαπραγματεύσεις, τα αεροπορικά προγράμματα από το Παρίσι σε Αθήνα, από το Παρίσι προς νησιά αλλά και από τις γαλλικές επαρχιακές πόλεις προς Αθήνα και τα νησιά συνέβαλαν στην αύξηση της επισκεψιμότητας των Γάλλων τουριστών που υπολογίζονται στα 2 εκατ. για το 2018».

Κατά την άποψη της υπουργού η επιτυχία αυτή οφείλεται στην στρατηγική των δύο τελευταίων χρόνων, που είχε στόχο «το άνοιγμα ολόκληρης της περιόδου στην Ελλάδα. Το να δοθεί η δυνατότητα σε όσους ταξιδιώτες θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα εκτός θερινής περιόδου, (...) σε συνδυασμό με προτάσεις για αυθεντικές εμπειρίες στην ελληνική επαρχία, που γοητεύουν ιδιαίτερα τους Γάλλους τουρίστες.

Η Ελλάδα, με την εντυπωσιακή τουριστική της ανάπτυξη έχει περάσει πλέον στο στόχαστρο των διεθνών επενδυτών.

Κατά το τετραήμερο της έκθεσης Top Resa, που θα κλείσει τις πόρτες της αύριο Παρασκευή, η υπουργός Έλεβα Κουντουρά με τον Γενικό Γραμματέα τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Γιώργο Τζιάλλα, είχαν σειρά από επαφές με επιχειρηματίες που φιλοδοξούν να επενδύσουν στον τουριστικό τομέα. Ανάμεσά τους οι επικεφαλής των παρακάτω σημαντικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ACCOR, Qbic Hotels, Mama Shelter, Tour Invest (George Panagiotis).

Πέρα από τις ξένους επενδυτές υπάρχουν και τα ευρωπαϊκά επενδυτικά προγράμματα ο σχεδιασμός των οποίων από το υπουργείο ανήκει στην αρμοδιότητα του ΓΓ κ. Τζιάλλα.

«Στόχος μας είναι η υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών» εξήγησε στο πρακτορείο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ΓΓ, «ώστε να επιδοτηθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις και να χρηματοδοτηθούν περιφέρειες και δήμοι, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα», για την υλοποίηση - μεταξύ άλλων- και των θεματικών μορφών τουρισμού στην ελληνική επαρχία.

Σύμφωνα με τον ΓΓ, τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργήθηκαν 26.000 κλίνες σε ξενοδοχεία 4-5 αστέρων όχι μόνο στις υπάρχουσες δημοφιλείς περιοχές αλλά και σε νέους προορισμούς.

«Οι Έλληνες στρέφονται στον τουρισμό, γιατί έχουν εμπιστοσύνη, η οποία ενισχύθηκε και από τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου εργασίας για το 2018: Από την αρχή του χρόνου έως τον Αύγουστο το 80% των νέων θέσεων εργασίας, δημιουργήθηκαν σε επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό» υπογράμμισε ο κ. Τζιάλλας.