Αποσπασματικές, χωρίς στρατηγική και σχεδιασμό, ήταν οι κινήσεις που έγιναν για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, παρόλο που παρατηρήθηκε βελτίωση, όπως είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας μιλώντας στην ημερίδα «Θεσσαλονίκη- Τουρισμός, η επόμενη μέρα» που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στην 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, το απόγευμα της Πέμπτης.

“ Οι προσπάθειες που έγιναν με στόχο την αύξηση των αφίξεων στην πόλη μας, δε συνδυάστηκαν με πρωτοβουλίες και σχεδιασμό για προσέλκυση τουριστών με υψηλότερο οικονομικό προφίλ”, τόνισε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε: “ οι ενέργειες και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, έγιναν αποσπασματικά, χωρίς να εντάσσονται σε έναν ενιαίο σχεδιασμό, χωρίς να στοχεύσουν ποιοτικά σημεία”.

Ο κ.Ζέρβας τόνισε ότι δεν μηδενίζει τις προσπάθειες που έχουν γίνει, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι η πόλη υστερεί σε ό,τι αφορά τις τιμές των δωματίων (που είναι χαμηλές), στον χρόνο διαμονής, στον τουρισμό κρουαζιέρας, αλλά κυρίως στις υποδομές και στην εικόνα που βλέπει ο επισκέπτης και η οποία αφορά την καθαριότητα, την ασφάλεια και την τάξη. “ Στόχος είναι να γίνει η πόλη πόλος έλξης του παγκόσμιου τουρισμού. Διαπιστώνουμε ότι η πόλη έχει πολλαπλά πράγματα να προσφέρει στον φιλοξενούμενο. Αυτές οι δυνατότητες δεν έχουν φτάσει στους ανθρώπους που θα θέλαμε, ώστε να το επιλέξουν να έρθουν, να την επισκεφθούν” είπε ο κ. Ζέρβας και τόνισε ότι μεταξύ αυτών που απαιτούνται να γίνουν είναι η προώθηση και προβολή των στρατηγικών πλεονεκτημάτων με σκοπό την ανάδειξη της πόλης ως σημαντικό τουριστικό, εμπορικό, οικονομικό, πολιτιστικό, θρησκευτικό τουρισμό, η ενίσχυση της διαφήμισης και της τουριστική προώθησης και η διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας - το Branding της Θεσσαλονίκης”. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον δήμαρχο πρέπει να γίνει ενδυνάμωση του Branding της πόλης μέσα από στοχευμένες διαδικασίες.

Στην ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τους δήμους για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού αναφέρθηκε ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος. “ Ήρθε η ώρα να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και ουσιαστικοί. Όπως έχει αναφέρει και ο περιφερειάρχης μας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο βασικός πυλώνας της ανάπτυξής μας είναι ο τουρισμός, ο οποίος δίπλα στην αγροτική παραγωγή και τη γαστρονομία του τόπου δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα”, υπογράμμισε ο κ. Θάνος. “ Αυτήν τη φορά έχουμε κι έναν πολύ ισχυρό σύμμαχο, την κεντρική κυβέρνηση, από την οποία περιμένουμε να λειτουργήσει πιο τεχνοκρατικά ώστε να δώσει σε όλους τους επαγγελματίες αλλά και σε εμάς τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε ένα καινούργιο ταξίδι πιο γρήγορο στο κομμάτι της τουριστικής υπηρεσίας, ενισχύοντας τους επαγγελματίες σε αυτήν την κατεύθυνση” πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Νίκος Νικολόπουλος σημείωσε ότι η αύξηση που παρατηρείται στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης έχει προκληθεί από παράγοντες που μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει πλήρως κατανοητοί με συνέπεια να μην δίνεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες του τουρισμού να αναλάβουν τις κατάλληλες δράσεις για να διατηρήσουν αλλά και να αυξήσουν τα ποσοστά επισκεψιμότητας της πόλης μας. “ Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης έχει συγκεκριμένες προτάσεις που θα οδηγήσουν σε πλήρη κατανόηση των παραγόντων που οδηγούν σε αύξηση του τουρισμού αλλά και σε άρτια καταρτισμένους επαγγελματίες του χώρου που θα είναι σε θέση να καλύψουν στο έπακρο τις ανάγκες των επισκεπτών της πόλης. Σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και όλους τους τοπικούς φορείς τουρισμού της πόλης μπορούν και πρέπει να γίνουν δράσεις που θα βελτιώσουν την τουριστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, επεσήμανε.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν η Βούλα Πατουλίδου, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Ασλάνης, πρόεδρος του TCB, ο Ανδρέας Μανδρίνος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και ο Βύρων Θεολόγης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Θεσσαλονίκης.