(Ενημέρωση 13:05) Οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μετρούν τις ζημιές που προκάλεσε η χρεοκοπία του Διεθνούς Οργανωτή Ταξιδίων (Tour Operator) Τhomas Cook, όπως τονίζουν φορείς του κλάδου.

Κέντρο επιχειρήσεων στο υπουργείο Τουρισμού για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα από την κατάρρευση της Thomas Cook - Θα επαναπατριστούν 22.000 τουρίστες στο επόμενο τριήμερο

Η οικονομική κατάρρευση, του Βρετανικού ταξιδιωτικού γραφείου Thomas Cook, αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη για την τουριστική βιομηχανία πανευρωπαϊκά που αγγίζει και την ελληνική αγορά.

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης και υφυπουργός Μάνος Κόνσολας βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν από αυτή την εξέλιξη.

Ήδη έχει συσταθεί κέντρο επιχειρήσεων στο υπουργείο Τουρισμού προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, όπως ο επαναπατρισμός των περίπου 50.000 τουριστών που έχουν πακέτα διακοπών από την Thomas Cook και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως δηλώνει ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, η διαδικασία επαναπατρισμού των ξένων τουριστών που βρίσκονται στην Ελλάδα μέσω της Thomas Cook έχει ξεκινήσει και τα πρώτα 15 αεροσκάφη φθάνουν σε Ζάκυνθο, Κέρκυρα και Κω.

Υπολογίζουμε ότι μέσα στο επόμενο τριήμερο θα επαναπατριστούν περίπου 22.000 τουρίστες, αναφέρει ο υπουργός.

 Ο κ. Χάρης Θεοχάρης επισημαίνει ότι διασφαλίστηκε η κάλυψη των εξόδων, της διαμονής και του επαναπατρισμού των τουριστών που πέταξαν μέσω της Thomas Cook από σήμερα μέχρι και τη λήξη των διακοπών τους.

Το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών και συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι για τη στήριξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων που επηρεάζονται από το γεγονός, για τους οποίους θα υπάρξει ενημέρωση με νεότερη ανακοίνωση.

Παράλληλα η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη με τους εκπροσώπους των τουριστικών φορέων της χώρας.

Αγωνία στην Κρήτη που εκτιμά τεράστιες απώλειες για τον τουρισμό

Από την Κρήτη, όπου το κλίμα είναι πολύ βαρύ δεδομένου του όγκου των ξενοδοχείων που συνεργάζονται με τον διεθνή Tour Operator, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης κάνει λόγο για τεράστιο πλήγμα για τον τουρισμό του νησιού την εφετεινή περίοδο, αλλά και ακόμα μεγαλύτερο για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Κρήτης.

Αυτή τη στιγμή στην Κρήτη είναι 15.000 πελάτες του Thomas Cook από την Αγγλία, ωστόσο ζήτημα παραμένει τι θα γίνει με τους 60.000 Γερμανούς που κι αυτοί βρίσκονται στην Κρήτη.

Η οικονομική ζημία για τα ξενοδοχεία της Κρήτη μετριέται σε μια πρώτη εκτίμηση σε δεκάδες εκατομμύρια, πάντα με τα όσα τονίζει ο κ. Χαλκιαδάκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα, με την ανακοίνωση της χρεοκοπίας, ξενοδόχος του Ηρακλείου, απώλεσε 650.000 ευρώ.

Κέρκυρα: Στον «αέρα» πάνω από 3.000 τουρίστες μετά την κατάρρευση της Thomas Cook

Περισσότεροι από 3.000 τουρίστες βρίσκονται αυτήν τη στιγμή «εγκλωβισμένοι» στην Κέρκυρα μετά την πτώχευση, τα ξημερώματα, του Thomas Cook, ενός εκ των ισχυρότερων βρετανικών ταξιδιωτικών γραφείων στην Ευρώπη.

Τον αριθμό των τουριστών που βρίσκονται αυτήν την ώρα στο νησί, με πακέτα διακοπών από το Thomas Cook, επιβεβαίωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, Μπάμπης Βούλγαρης.

«Μεταξύ των τουριστών αυτών οι περισσότεροι είναι Βρετανοί, ενώ ανάμεσά τους είναι Γάλλοι, Γερμανοί και άλλοι Ευρωπαίοι τουρίστες, ενώ είναι και αρκετές εκατοντάδες τουρίστες που οι διακοπές τους στο νησί ξεκινούσαν από σήμερα και δεν θα έρθουν, λόγω του "ναυαγίου" της της Thomas Cook», ανέφερε ο κ.Βούλγαρης.

«Σήμερα αλλάζει ο χάρτης του τουρισμού σε όλο τον κόσμο», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βούλγαρης, ο οποίος συνέστησε ψυχραιμία στους ξενοδόχους.

«Ψυχραιμία στους ξενοδόχους να μην πληγεί ο τουρισμός μας. Σήμερα ζούμε μία "κοσμογονία" στον τουρισμό. Πρέπει να σκεφτούμε την επόμενη μέρα», κατέληξε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας.

Ανησυχία στα νησιά των Σποράδων μετά τη χρεοκοπία της Thomas Cook. Για "τεράστια ζημιά" κάνουν λόγο τουριστικοί φορείς

Στις Σποράδες -και κυρίως στην Σκιάθο- όπου παραδοσιακά οι Βρετανοί αποτελούν το 45-50% των τουριστών εδώ και δεκαετίες, η ανακοίνωση τα ξημερώματα της χρεοκοπίας της Thomas Cook έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους επιχειρηματίες των νησιών.

Στην Σκιάθο, που αποτελεί της τουριστική ναυαρχίδα του Βόρειου Αιγαίου, επιχειρηματίες μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, που χρόνια συνεργάζονται με την Thomas Cook, σε δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έκαναν λόγο για καταστροφή και για ένα αβέβαιο αύριο στην τουριστική βιομηχανία.

«Τα οικονομικά ανοίγματα με την Thomas Cook είναι τόσο μεγάλα που δεν ξέρουμε αν θα αντέξουμε. Αυτές τις ημέρες που πλησιάζει το τέλος της σεζόν, το ξενοδοχείο είναι γεμάτο από Άγγλους σε ποσοστό 75% που θα πρέπει να επαναπατριστούν. Βέβαια, υπάρχουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά ο χρόνος πιέζει και μαζί θα πιέζουν και οι τράπεζες» ανέφερε επιχειρηματίας, ενός από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της Σκιάθου με μονάδα πάνω από 300 κλίνες.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου Αλέκος Ευσταθίου, που εκπροσωπεί την Thomas Cook στις Σποράδες, μίλησε για «μεγάλο οικονομικό χτύπημα στον τουρισμό και πρώτο μέλημά μας είναι να μετρήσουμε και να καταγράψουμε των αριθμό των πελατών της εταιρείας που θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να φύγουν από το νησί. Περίπου 1800 με 2000 Βρετανοί υπολογίζονται αυτή τη δύσκολη στιγμή, όσοι βρίσκονται στα νησιά μας. Η οικονομική ζημιά είναι αδύνατον να εκτιμηθεί αυτή την ώρα. Χρειάζεται ψυχραιμία».

Μεγάλη ανησυχία σε Ρόδο και Κω για την πτώχευση της Thomas Cook

Έντονη ανησυχία έχει προκληθεί σε Ρόδο και Κω μετά την πτώχευση του τουριστικού οργανισμού Thomas Cook, που διακινεί χιλιάδες τουρίστες από τις ευρωπαϊκές χώρες στα Δωδεκάνησα.

Από νωρίς το πρωί που έγινε γνωστή η είδηση, παρά το γεγονός ότι ήταν πιθανολογούμενη το προηγούμενο χρονικό διάστημα, επικρατεί έντονος προβληματισμός, κυρίως μεταξύ των ξενοδόχων, στους οποίους υπάρχουν αρκετές οφειλές, που το μέγεθός τους δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί αυτήν τη στιγμή. Βέβαια, οι οφειλές που υπάρχουν είναι μεγάλες, αφού ο τουριστικός οργανισμός είναι από αυτούς που έχουν μεγάλη παρουσία και διακινούν χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο στα Δωδεκάνησα.

Εν αναμονή βρίσκονται, επίσης, οι επιχειρηματίες, που προβληματίζονται τι θα γίνει με τους τουρίστες που βρίσκονται ήδη στη Ρόδο και την Κω, για τους οποίους πάντως υπάρχουν διαβεβαιώσεις πως θα επιστρέψουν κανονικά και χωρίς προβλήματα στις πατρίδες τους.

Κως: Σύσκεψη του δημάρχου με τουριστικούς φορείς, μετά την πτώχευση της εταιρίας Thomas Cook

Έκτακτη σύσκεψη, μετά την ανακοίνωση πτώχευσης του ταξιδιωτικού οργανισμού Thomas Cook, συγκάλεσε σήμερα πρωί ο δήμαρχος Κω Θεοδόσης Νικηταράς, προκειμένου να υπάρξουν πρωτοβουλίες προστασίας της εικόνας και της οικονομίας του νησιού.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ντίνα Σβύνου, στελέχη της δημοτικής Αρχής και επιχειρηματίες του τουρισμού.

Ο δήμος Κω, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αντέδρασε άμεσα, λόγω της σημαντικής παρουσίας του Thomas Cook στην τουριστική οικονομία του νησιού και δηλώνει ετοιμότητα να βοηθήσει όπου υπάρχει δυνατότητα, όπως στη μετακίνηση τουριστών προς το αεροδρόμιο.

Ο δήμαρχος Κω Θεοδόσης Νικηταράς σε δήλωσή του απηύθυνε έκκληση στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του νησιού, αλλά και στο σύνολο των εμπλεκομένων, «να συνεχίσουν τη φιλοξενία των επισκεπτών του νησιού μας με τον καλύτερο τρόπο, να παράσχουν κάθε βοήθεια και να διευκολύνουν την αναχώρησή τους από την Κω, ώστε να προστατευτεί η εικόνα του φιλόξενου νησιού μας στην τουριστική αγορά και στις ευρωπαϊκές χώρες».

Παράλληλα, ο δήμος Κω θα ζητήσει με παρέμβασή του στην κυβέρνηση, οι συνεργαζόμενες με την Thomas Cook επιχειρήσεις, να μη φορολογηθούν για ποσά που δεν εισέπραξαν λόγω πτώχευσης της εταιρείας.

Ο δήμος Κω παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα προχωρήσει σε νέα σύσκεψη στη διάρκεια της ημέρας για επανεξέταση των εξελίξεων.

Περί τους 4000 τουρίστες εγκλωβισμένοι στη Ζάκυνθο μετά την κατάρρευση της Thomas Cook

Περίπου 4000 χιλιάδες είναι οι τουρίστες που βρίσκονται στη Ζάκυνθο και αναζητείται τρόπος επιστροφής τους στη Βρετανία, μετά τη χρεοκοπία του ταξιδιωτικού γραφείου Thomas Cook.

Το ΑΠΕ - ΜΠΕ μίλησε με τον τουριστικό πράκτορα, κ. Γιάννη Φιλιποπολίτη, ο οποίος χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ως «μαύρη» για τον τουρισμό σε όλο τον κόσμο, την Ελλάδα και τη Ζάκυνθο.

«Περίπου 4000 τουρίστες που είτε είχαν έρθει με την αγγλική εταιρεία είτε είχαν χρησιμοποιήσει τα αεροπλάνα της εταιρείας βρίσκονται στο νησί και αυτή τη στιγμή ψάχνουμε τρόπο να τους εξυπηρετήσουμε» τόνισε ο κ. Φιλιποπολίτης.

Τέλος ο τουριστικός πράκτορας, κ. Γιάννη Φιλιποπολίτη δήλωσε ότι «φοβάμαι θα υπάρξει «τσουνάμι» αντιδράσεων και η πτώχευση της Thomas Cook, ίσως να επηρεάσει και μικρότερες εταιρείες που συνεργάζονταν μαζί της κυρίως χρησιμοποιώντας τα αεροπλάνα της».

ΣΕΤΕ: Δυσάρεστη εξέλιξη η χρεοκοπία της Τhomas Cook

Η παύση λειτουργιών της Thomas Cook, αποτελεί μια πολύ δυσάρεστη εξέλιξη που απαιτεί τη γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπισή της, σημειώνει σε ανακοίνωση του ο Συνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και υπογραμμίζει ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει το βάθος και την ποιότητα για να ανταπεξέλθει και σε αυτή τη δυσκολία.

Η Πολιτεία θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην ενημέρωση του τουριστικού κόσμου, για το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση από σήμερα όσον αφορά την Thomas Cook UK, αλλά και για το τι ακριβώς ισχύει με τις άλλες αγορές (Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Σκανδιναβία). Παράλληλα, θα πρέπει να σχεδιάσει και να ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα για την απορρόφηση των προβλημάτων που θα προκύψουν στις τουριστικές επιχειρήσεις.

Από την πλευρά μας, σημειώνει ο ΣΕΤΕ, όλος ο ιδιωτικός τομέας, χρειάζεται να δείξει ψυχραιμία και κυρίως αλληλεγγύη στους χιλιάδες τουρίστες της Thomas Cook που βρίσκονται στην Ελλάδα. Η συμπεριφορά και ο χειρισμός των Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών προς τους ανθρώπους αυτούς, θα αποτελέσει τον καθρέφτη της εικόνας της χώρας μας ως χώρας φιλόξενης και υπεύθυνης, διεθνώς.

FedHatta: Απόλυτα προστατευμένοι οι πελάτες της Thomas Cook

Απόλυτα προστατευμένοι είναι οι πελάτες της Thomas Cook, όπως τονίζει σε ανακοίνωση της η ομοσπονδία ταξιδιωτικών γραφείων FedHatta. Μάλιστα, όπως τονίζεται, η εν λόγω εταιρία, όπως και κάθε tour operator και τουριστικό γραφείο που λειτουργεί νόμιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπόκειται στην Οδηγία (ΕΕ) 2015/2302 σχετικά με τα οργανωμένα ταξίδια και τους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς και διαθέτει τις εγγυήσεις που απαιτούνται από αυτή.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη Οδηγία, οι εγγυήσεις που παρέχουν οι διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών (με τη μορφή είτε ασφαλιστηρίων συμβολαίων είτε εγγυητικών ταμείων είτε άλλων εγγυήσεων) εξασφαλίζουν:

- Την επιστροφή του συνόλου των ποσών που έχουν καταβληθεί από ή για λογαριασμό των ταξιδιωτών, στον βαθμό που οι σχετικές υπηρεσίες δεν εκτελούνται λόγω αφερεγγυότητας των διοργανωτών.

- Τον επαναπατρισμό των ταξιδιωτών, εφόσον η μεταφορά επιβατών περιλαμβάνεται στη σύμβαση του οργανωμένου ταξιδιού και ενδεχομένως και τη δυνατότητα συνέχισης του ταξιδιού, εφόσον οι σχετικές εγγυήσεις της συγκεκριμένης εταιρείας την παρέχουν.

Οι ταξιδιώτες ωφελούνται από την προστασία κατά της αφερεγγυότητας του διοργανωτή, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους, τον τόπο αναχώρησης ή τον τόπο πώλησης του πακέτου, καθώς και ανεξάρτητα από το κράτος μέλος στο οποίο βρίσκεται η οντότητα που παρέχει την προστασία κατά της αφερεγγυότητας.

Όταν η εκτέλεση του οργανωμένου ταξιδιού (πακέτου) επηρεάζεται από την αφερεγγυότητα του διοργανωτή, η εγγύηση ενεργοποιείται χωρίς επιβάρυνση για να διασφαλιστούν οι επαναπατρισμοί και, εφόσον είναι αναγκαίο, για τη χρηματοδότηση της διαμονής πριν από τον επαναπατρισμό.

Σε ό,τι αφορά το πλήγμα για τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα αυτήν την περίοδο, αυτό ακόμα δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει, αναφέρει η FedHatta.

Σε κάθε περίπτωση και παρά το γεγονός ότι το κλίμα είναι ιδιαίτερα βαρύ για τις εμπλεκόμενες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, η Κωνσταντίνα Σβύνου, πρόεδρος ξενοδόχων Κω, μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ, συνιστά ψυχραιμία. Και συμπληρώνει: «οι επαγγελματίες θα δείξουν το καλύτερο τους πρόσωπο, το πρόσωπο της ελληνικής φιλοξενίας, που θα αποτελέσει τον καθρέφτη της εικόνας της χώρας μας ως χώρας φιλόξενης και υπεύθυνης, διεθνώς».