Για τα οφέλη που θα προκύψουν από τις διακρατικές συμφωνίες που υπογράφηκαν χθες στα Σκόπια αλλά και για την αναβάθμιση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας μας, μίλησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης στον ραδιοφωνικό σταθμό στο «Κόκκινο».

Ο κ. Σπίρτζης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση -κατόπιν σχετικών ερωτήσεων- «στα fake news που διακινήθηκαν από γαλάζια στελέχη» σε σχέση με την αναφορά του πρωθυπουργού για τη θέση που βρίσκεται το ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μιλώντας χθες για τη συμφωνία που υπογράφηκε για την επιτήρηση του εναέριου χώρου της Βόρειας Μακεδονίας από την ελληνική αεροπορία και τη συνεργασία των δύο κρατών, σε επίπεδο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας.

«Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού για το ραντάρ είναι απολύτως σωστή» υπογράμμισε κ. Σπίρτζης και διευκρίνισε: «Το ραντάρ που ελέγχει τις υπερπτήσεις δεν είναι στο αεροδρόμιο. Δεν είναι ραντάρ του αεροδρομίου. Είναι ραντάρ που ελέγχει τις υπερπτήσεις και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βάθος. Έχει μία εμβέλεια μιας ακτίνας 320 χιλιομέτρων. Είναι προφανές, ότι είναι έξω από το αεροδρόμιο, στο Τρίλοφο, στην ευρύτερη περιοχή της Μίκρας. Καμία σχέση με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου». Και προσέθεσε με νόημα: «Επομένως αν χρειάζεται για να "δικαιώσουμε" όλους αυτούς που κάτι πρέπει να βρουν να πουν για τη χθεσινή μέρα, για τη συμφωνία των Πρεσπών, να μετακινήσουμε το ραντάρ να τους ικανοποιήσουμε! Είναι τρελά αυτά τα πράγματα, αλλά εντάξει να μην τους χαλάσουμε χατίρι!»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε τα μεγάλα πλεονεκτήματα που δημιουργούνται για τη χώρα μας, τόσο από τη συγκεκριμένη συμφωνία, όσο και από τις άλλες διακρατικές συμφωνίες, οι οποίες καλύπτουν όλο το εύρος των κυριάρχων παραγωγικών τομέων. Ειδικά τη συνεργασία σε επίπεδο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας, ανέφερε: «Το θέμα είναι, ότι αυτό το ραντάρ που είναι εκτός αεροδρομίου, που είναι στη Μίκρα, είναι στο Τρίλοφο δεν θα εξυπηρετεί μόνο τη χώρα μας. Εξυπηρετεί και τη γειτονική χώρα για να μπορεί να ελέγχει τις υπερπτήσεις της, τις πτήσεις στον εναέριό της χώρο. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι πάρα- πάρα πολύ σημαντικό. Οπότε όλα τα άλλα περιττεύουν».

Υπογράμμισε δε ότι «οι υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας στη συμφωνία που έγινε, έχει μία σειρά από θέματα για τον εναέριο χώρο, για την εκπαίδευση του προσωπικού της Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας, για την επιτήρηση των αεροδρομίων, για τους επιτηρητές τους -δηλαδή τους ελεγκτές τους-, για ό,τι υπάρχει». Μάλιστα ανέφερε ότι η σημαντική αυτή εξέλιξη αποτελεί καρπό της Συμφωνίας των Πρεσπών, δίνοντας στη χώρα ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο συγκαταλέγονταν, στις βλέψεις της Τουρκίας, όσον αφορά τη συγκεκριμένη περιοχή. «Αν δεν γινόταν η συμφωνία των Πρεσπών, αν δεν προχωρούσαμε σε μία τέτοια πολιτική, ο operator, o λειτουργός του αεροδρομίου στα Σκόπια, στη βόρεια Μακεδονία είναι τουρκική εταιρεία», επισήμανε και προσέθεσε: Οι υπέρμαχοι λοιπόν της μη συμφωνίας των Πρεσπών, ποια είναι η πρότασή τους; Δηλαδή τι θέλουν να κάνουμε με τους γείτονές μας; Τι θέλουν να κάνουμε με τη Βόρεια Μακεδονία; Είναι ερωτήματα, που τώρα πια, μπορούμε με ψυχραιμία ακόμη και οι πιο θερμοκέφαλοι εχθροί της συμφωνίας των Πρεσπών να μας το εξηγήσουν».

Σπάμε τον δογματισμό μιας ακροδεξιάς αντίληψης

Πανηγυρικό χαρακτήρισε ο κ. Σπίρτζης, το κλίμα κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Βόρεια Μακεδονία, συνοδευόμενος από κυβερνητικό κλιμάκιο αλλά και πολυπληθή αντιπροσωπεία Ελλήνων επιχειρηματιών, μιλώντας νωρίτερα στην εκπομπή της ΕΡΤ «Απευθείας» όπου αναφέρθηκε στο μνημόνιο συνεργασίας που συνυπέγραψε με τον ομόλογό του Γκόραν Σουγκαρέσκι, το οποίο αφορά τη συνεργασία με τη γείτονα χώρα για την αναβάθμιση στις μεταφορές, καθώς και στο μνημόνιο κατανόησης για την ανάπτυξη της Οδικής και Σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι.

Ο υπουργών Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι είναι πολύ σημαντική η διασύνδεση με τη Βόρεια Μακεδονία, καθώς τα ελληνικά προϊόντα θα μπορούν να φτάνουν στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης ταχύτατα, ενώ η σχεδιαζόμενη διασύνδεση μέσω των λιμανιών του Πειραιά - Θεσσαλονίκης μπορεί να αυξήσει τη δυνατότητα της χώρας για περισσότερες εξαγωγές. Αναφέρθηκε, επίσης, στις τρεις συμφωνίες που υπέγραψε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και στην κοινή εταιρεία που θα συσταθεί, στην οποία θα συμμετέχει και η Σερβία, ώστε να μελετήσει, να ωριμάσει και να υλοποιήσει τα έργα διασύνδεσης με τη γειτονική χώρα. Τα οφέλη από αυτή τη σύσταση της εταιρίας αφορούν τα φορτία που φτάνουν στα λιμάνια, ώστε να διακινούνται σε σύντομο χρόνο, αφορούν τη μεταφορά τεχνογνωσίας τεχνικών προδιαγραφών στο αρμόδιο αντίστοιχο υπουργείο, αλλά και τη συνεργασία σε όλους τους τομείς με την πολιτική αεροπορία της Βόρειας Μακεδονίας.

Σχετικά με τη Μίκρα, στην οποία αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο κ. Σπίρτζης είπε: «διαψεύδουμε τα fake news της αντιπολίτευσης, το αεροδρόμιο λέγεται "Μακεδονία". Μάλιστα μετά την προηγούμενη επίσκεψή μου στη Βόρεια Μακεδονία, ρωτήθηκα αν θα αλλάξουμε το όνομα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και απάντησα ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Το ραντάρ όμως δεν είναι στο αεροδρόμιο, είναι στον Τρίλοφο στην ευρύτερη περιοχή που λέγεται Μίκρα».

Συνεχίζοντας ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι εθνική πολιτική δεν είναι να δώσουμε «δώρο» τη Βόρεια Μακεδονία στην Τουρκία, καθώς διευκρίνισε ότι μέχρι πρότινος η εταιρεία που συνέδραμε στη λειτουργία και τον έλεγχο των αεροδρομίων της Βόρειας Μακεδονίας, είναι τουρκική.

Σε σχέση με το πολιτικό κόστος της Συμφωνίας των Πρεσπών, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι δεν ισχύει ότι η κυβέρνηση χάνει ψήφους, αντίθετα «κερδίζουμε ψήφους και πρέπει να πανηγυρίζουμε για αυτή τη Συμφωνία, καθώς προωθεί πολλά οφέλη και για τις δύο χώρες. Σπάμε έναν δογματισμό μιας ακροδεξιάς αντίληψης που κρατούσε τη χώρα καθηλωμένη και περιθωριοποιημένη». Ανέφερε ότι τα ίδια επιχειρήματα που έχει η ΝΔ, έχει και η αντιπολίτευση στην Βόρεια Μακεδονία. Αποκαθιστούμε τις ιστορικές σχέσεις με τη γειτονική χώρα προσέθεσε ο κ. Σπίρτζης, ενώ θύμισε ότι «δεν έχουμε πολεμήσει ποτέ ενάντια ο ένας τον άλλο και με αυτά που ακούμε νομίζουμε ότι η χώρα αυτή είναι εχθρός του έθνους».

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, πρέπει να δούμε τι σημαίνει να βλέπουμε να δέχεται αυτός ο λαός να υπερασπίζεται τα σύνορά του η χώρα μας μέσα από το ΝΑΤΟ, να δούμε τα θετικά αυτής της Συμφωνίας ,την ώρα που άλλοι είναι κατά της ένταξης της χώρας στην ΕΕ, λένε ότι θα βάλουν βέτο. «Είναι στρεβλή η άποψη της ΝΔ, η οποία ζητά να μην συμμετέχει αυτή η χώρα στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ» επισήμανε.

«Υπάρχουν φωνές -και ήταν κυρίαρχες- που λένε ότι η Μακεδονία είναι μια και είναι ελληνική, αυτό δεν είναι αλυτρωτισμός;», διερωτήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για να προσθέσει: «Πρέπει ο κ. Σαμαράς να μας εξηγήσει τι εννοεί». Ταυτόχρονα, τόνισε ότι θα έχουμε πολλά οφέλη τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, για να συμπληρώσει ότι η Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην πρόοδο και στη συντήρηση.

Μάλιστα, αναφέρθηκε στη συζήτηση που θα πρέπει να γίνει ενόψει των ευρωεκλογών, αλλά και την εκδήλωση που θα γίνει στο κλειστό γήπεδο Γαλατσίου, το ερχόμενο Σάββατο, με ομιλητή τον πρωθυπουργό, για τη συγκρότηση μιας προοδευτικής συμμαχίας μέσω της οποίας «θα πρέπει πλέον να απομονωθεί η συντήρηση, να συνεργαστούν οι προοδευτικές δυνάμεις. Στην Ελλάδα κάποια κόμματα δεν το αντιλαμβάνονται, ωστόσο οι πολίτες θα το αντιληφθούν πολύ σύντομα».

«Όταν ο κ. Μητσοτάκης δέχεται τις αποδοκιμασίες του χώρου που κάλυπτε, όλοι καταλαβαίνουν τι ακριβώς έκανε όλο αυτό τον καιρό με τη συμφωνία των Πρεσπών», είπε ο κ. Σπίρτζης, ενώ σχολίασε πώς όταν ο χώρος αυτός επιτίθεται σε κυβερνητικά στελέχη πρόκειται για «πατριώτες», ενώ όταν επιτίθεται στον κ. Μητσοτάκη πρόκειται για «χρυσαυγίτες».

«Κάθε μέρα που περνάει θα συνειδητοποιούμε πού μας οδηγεί ο ακροδεξιός νεοφιλελευθερισμός», συμπλήρωσε.

Σε σχέση με τους επιχειρηματίες της Βόρειας Ελλάδας που δεν θέλησαν να συμμετάσχουν στην επιχειρηματική αποστολή, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε ότι «αυτοί που δεν ήρθαν, που αντιδρούν, έχουν εταιρίες στα Σκόπια επί χρόνια», για να προσθέσει ότι οι εργοληπτικές εταιρίες, ή οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών είχαν σημαντικούς περιορισμούς στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και τώρα ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη ενός μεγαλύτερου κύκλου επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. «Να χτίσουμε μια σχέση φιλίας και συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία. Είναι δεδομένο πως υπάρχει διάθεση για συνεργασία στις μεταφορές, υποδομές, ενέργεια, αγροτικό, ψηφιακή πολιτική», εκτίμησε ο κ. Σπίρτζης.

Σε σχέση με τα κυβερνητικά κτίρια και τα υπουργεία που διατηρούν τις ταμπέλες με την ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας», σημείωσε ότι από την υπογραφή της Συμφωνίας έχουν αλλάξει πολλά, έχουν αφαιρεθεί ταμπέλες, ενώ σε σχέση με τα εμπορικά σήματα, τόνισε ότι η Συμφωνία τα διασφαλίζει. Έκανε λόγο για ένα υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο, όμως, μετά τη Συμφωνία οδεύει προς τη λύση του, μέσω της επιτροπής για τα εμπορικά σήματα που θα εργαστεί εντατικά και χωρίς παραπληροφόρηση.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, θέτοντας ένα χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για την ίδρυση μιας κοινής εταιρείας για το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, έως τον Ιούνιο, ώστε να διευκολυνθεί η μεταφορά εμπορευμάτων στα σύνορά μας όταν με «το προηγούμενο καθεστώς δεν μπορούσαμε να έχουμε διμερείς συμφωνίες, και σημειωνόταν μεγάλη χρονική καθυστέρηση, αφού δεν υπήρχαν συγκεκριμένες διαδικασίες για τους ελέγχους».

Τέλος, σχετικά με επικείμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού της Βόρειας Μακεδονίας, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση για τον Ζόραν Ζάεφ, ωστόσο ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία επίσκεψής του στη χώρα μας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ