Οξεία αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ του αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, με αφορμή την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου της ΕΕ για τα δημόσια έργα. Ο κ. Χατζηδάκης κατηγορεί τον κ. Σπίρτζη ότι έδωσε «πανωπροίκι» 500 εκατ. στους εργολάβους και το υπουργείο απαντά ότι ψάχνουν για συνενόχους για το έγκλημα που συντελέστηκε εις βάρος του Δημοσίου.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, η ΝΔ στις περιόδους 2000-2004 και 2009-2011 ήταν στην αντιπολίτευση και είχε κατ' επανάληψη ασκήσει σκληρή κριτική σε σχέση με την πολιτική στα δημόσια έργα. «Ας μην καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ πράγματα, τα οποία είχαμε πρώτοι καταγγείλει εμείς. Όσον αφορά δε τον κ. Σπίρτζη, του υπενθυμίζουμε απλώς ότι καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου 2000-2014 ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ. Επομένως, τι παριστάνει σήμερα με τις καταγγελίες;» διερωτάται ο κ. Χατζηδάκης.

Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, το 2007 υπογράφηκαν από την κυβέρνηση Καραμανλή και με υπουργό τον κ. Σουφλιά οι συμβάσεις παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, οι οποίες ψηφίστηκαν από τη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία. «Είναι έργα πνοής, ορισμένα εκ των οποίων εγκαινιάστηκαν διθυραμβικά από τον ίδιο τον κ. Τσίπρα. Ας επιλέξουν, λοιπόν, αν τα εκθειάζουν ή τα καταγγέλλουν» τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως το 2012-2013, η κυβέρνηση Σαμαρά κατόρθωσε, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να πετύχει την επανεκκίνηση των έργων αυτών, που -λόγω της μεγάλης κρίσης- είχαν ουσιαστικά σταματήσει.

«Εάν η επανεκκίνηση δεν επιτυγχανόταν, τα έργα δεν θα είχαν ολοκληρωθεί και θα είχαν καταβληθεί ποινικές ρήτρες αρκετών δισ. Άρα τα χιλιόμετρα που θα είχαν κατασκευαστεί, θα ήταν τελικά πολύ λιγότερα και το κόστος τους θα ήταν αναλογικά πολύ μεγαλύτερο» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης και κατέληξε: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που σήμερα παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα, ευθύνεται -λόγω της περιβόητης διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη του σκουπίσματος των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου και των capital controls- για τη διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους το 2015. Ως αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, ο κ. Σπίρτζης έδωσε "πανωπροίκι" 500 εκατ. ευρώ στους εργολάβους για να επανεκκινήσουν. Κρείττον το σιγάν, λοιπόν».

Υπ. Υποδομών: Αμετανόητος… Άριστος ο κ. Χατζηδάκης ξέχασε να μιλήσει για την ταμπακέρα

 

Αμετανόητος… Άριστος ο κ. Χατζηδάκης ξέχασε να μιλήσει για την ταμπακέρα… Του υπενθυμίζουμε, ότι σύμφωνα με την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, το υπέρογκο κόστος των αυτοκινητοδρόμων προήλθε τόσο από τις συμβάσεις που υπέγραψε ο Γ. Σουφλιάς όσο και από τις αναθεωρήσεις των συμβάσεων αυτών το 2013 με υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητα τον ίδιο, ο οποίος παρακολουθούσε εκ του σύνεγγυς και τις σχετικές διαπραγματεύσεις…

Καρπός αυτής της «επιτυχούς» αναθεώρησης, η μείωση του φυσικού αντικείμενου και οι υπέρογκες αποζημιώσεις, που σήμερα καταγράφονται στην έκθεση και βεβαίως, η κληρονομιά που άφησαν στη σημερινή κυβέρνηση: Πέντε σταματημένα έργα με απίστευτα σοβαρές εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα, τα οποία καταγράφονται λεπτομερώς στην επίσημη έκθεση του ανωτάτου ευρωπαϊκού ελεγκτικού οργάνου που είδε το φως της δημοσιότητας με τα ΜΜΕ που τους καλύπτουν στοργικά, να την … κάνουν γαργάρα…

Δυστυχώς, οι διαρκείς προσπάθειες διαστρέβλωσης της πραγματικότητας και δημιουργίας Fake news του κ. Χατζηδάκη και των υπολοίπων μεταρρυθμιστικών δυνάμεων που ναρκοθέτησαν όλα τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, μάλλον δεν πρόκειται να εκτιμηθούν περαιτέρω από τον ελληνικό λαό.

Μειώσαμε τις συμβάσεις για τους 4 αυτοκινητοδρόμους κατά 764,48 εκατ. ευρώ

Αμήχανοι και μοιραίοι, παντελώς έκθετοι, ψάχνουν συνενόχους για το έγκλημα που συντελέστηκε εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των Ελλήνων πολιτών, ανακαλύπτοντας πανωπροίκια τα οποία αυτοί προέβλεψαν στις συμβάσεις τους και εμείς μειώσαμε κατά 764.477.733 ευρώ για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους.

Παρέδωσαν έργα εικονικής πραγματικότητας και άφησαν τους πολίτες να πληρώνουν ακόμη και σήμερα τα σπασμένα στους σταθμούς των διοδίων. Δεν περιέλαβαν ούτε μία γραμμή υπέρ των τοπικών κοινωνιών, των ευάλωτων και αδύναμων πολιτών και άφησαν στη γκρίζα κληρονομιά των έργων ακόμη έναν γόρδιο δεσμό.

Αμήχανοι και μοιραίοι, πλην… όμως Άριστοι…