Η επαναλειτουργία των σχολείων την προσεχή Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, χωρίς παράταση για καλύτερη προετοιμασία και, κυρίως, για αύξηση του εμβολιασμού των μαθητών, επικρίνεται με σφοδρότητα από την αντιπολίτευση.

 

Την αρχή έκανε, εκ νέου, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, επικαλούμενος προειδοποιήσεις επιστημόνων (σ.σ. “θα έχουμε ανοικτά σχολεία και κλειστά νοσοκομεία” δήλωσε χθες ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης, με αφορμή την “καραντίνα” στον Ευαγγελισμό). Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν κρύβει την έκπληξή του για τη διατήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου που ορίζει ότι πρέπει να υπάρξουν κρούσματα, ταυτόχρονα, στο 50%+1 των μαθητών προκειμένου να διακόψει μαθήματα η τάξη.

Δεδομένου ότι προχθές υπήρχαν κυβερνητικές διαρροές για ενδεχόμενη μείωση του ποσοστού στο 30%, η διατήρηση του 50% αποδίδεται στην άρνηση της κυβέρνησης να δώσει άδειες ειδικού σκοπού (στους εκπαιδευτικούς με υποκείμενα νοσήματα και σε γονείς μαθητών που δεν μπορούν να κάνουν τηλεργασία), καθώς και στις πιέσεις που ασκούν οι υπεύθυνοι ιδιωτικών σχολείων.

“Το άνοιγμα των σχολείων όπως ακριβώς έκλεισαν, με απόφαση Μητσοτάκη – Κεραμέως, αποτελεί απόφαση για ανοσία της αγέλης και συνιστά έγκλημα κατά της κοινωνίας”, τονίζεται στην ανακοίνωση του κόμματος.

Και επισημαίνεται: “Σε 3,5 μήνες λειτουργίας των σχολείων είχαμε πάνω από 100.000 κρούσματα σε μαθητές. Μόλις χθες – και με κλειστά σχολεία - σχεδόν 8.000 από τα 50.000 κρούσματα ήταν σε παιδιά που μεταφέρουν τον ιό στους γονείς και τους παππούδες μέσα στα σπίτια.

Με αυτά τα δεδομένα και με την υπερμεταδοτική μετάλλαξη «Ο» να επελαύνει, η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία όπως ακριβώς έκλεισαν. Δεν αλλάζει καν το εγκληματικό πρωτόκολλο 50%+1, που επιστήμονες της Επιτροπής καταγγέλλουν πως αποτελεί απόφαση της κυβέρνησης και όχι εισήγησή τους και το οποίο δεν εφαρμόζεται σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα”.

Ως εκ τούτου οι ερωτήσεις που απευθύνει στην κυβέρνηση είναι:

  • Γιατί αρνείται την αλλαγή του πρωτοκόλλου 50+1 και την διακοπή λειτουργίας ενός τμήματος στο πρώτο κρούσμα για όσες μέρες καθορίσει η Επιτροπή του ΕΟΔΥ, μέχρι να επιστρέψουν όλοι οι μαθητές κατόπιν δωρεάν συνταγογραφημένων μοριακών test, ώστε να σπάσει η αλυσίδα της μεταδοτικότητας και να μην μεταφέρεται ο ιός στα σπίτια που οι μεγαλύτεροι μπορεί να νοσήσουν βαριά;
  • Γιατί, μετά από δύο χρόνια πανδημίας, αρνείται το σπάσιμο τμημάτων και την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να γίνονται μαθήματα με maximum 15 μαθητές ανά τάξη;
  • Γιατί αρνείστε την κατάργηση των συγχωνεύσεων τμημάτων, που οδηγούν σε τάξεις 28-29 μαθητών εν μέσω πανδημίας;
  • Γιατί αρνείται την συνταγογράφηση PCR test για όλο τον πληθυσμό και για τους μαθητές όπως κάνουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες, αλλά εξωθείτε σε δυσβάσταχτη επιβάρυνση και ατελείωτες ουρές τις οικογένειες των μαθητών;
  • Γιατί αρνείται την άδεια ειδικού σκοπού για όσους εκπαιδευτικούς έχουν υποκείμενα νοσήματα και την αιτηθούν;
  • Γιατί αρνείστε την προμήθεια από τους Δήμους και χορήγηση δωρεάν των ειδικών μασκών για την προστασία από την "Ο" σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ενώ βλέπετε ότι η κερδοσκοπία και με τις κατάλληλες μάσκες οργιάζει;

ΚΙΝΑΛ: Να αναλάβει η κυβέρνηση τις ευθύνες της

Το ΚΙΝΑΛ, αν και σε πιο χαμηλούς τόνους, καλεί την κυβέρνηση “να αναλάβει τις ευθύνες της”. Διευκρινίζει μάλιστα ότι “σεβόμαστε την απόφαση της επιτροπής για το άνοιγμα των σχολείων την Δευτέρα”, ωστόσο “αφουγκραζόμαστε και τις επιφυλάξεις μελών της επιστημονικής κοινότητας για την αναγκαιότητα περισσότερων και κατάλληλων μέτρων για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και για την ακώλυτη λειτουργία της εκπαίδευσης”.

Οπότε, από την πλευρά του προτείνει:

  • Να μειωθεί δραστικά το ποσοστό των κρουσμάτων (50% των μαθητών), που απαιτείται σήμερα για να κλείσει ένα τμήμα, με την αναγκαία αλλαγή των πρωτοκόλλων.
  • Να αυξηθεί η εκ περιτροπής διδασκαλία, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Να προετοιμαστεί η τηλεκπαίδευση.
  • Τα rapid tests να γίνονται στα σχολεία από κλιμάκια του ΕΟΔΥ.
  • Να αναληφθούν από τα αρμόδια Υπουργεία πρωτοβουλίες ενημέρωσης των μαθητών γυμνασίων και λυκείων, για την αναγκαιότητα του εμβολιασμού.
  • Τα μέτρα να ισχύουν για όλες τις δομές της εκπαίδευσης, όπως φροντιστήρια, παιδικοί σταθμοί κλπ.
  • Να δίνονται στοιχεία καθημερινά για τον αριθμό των κρουσμάτων στα σχολεία και για τα λειτουργικά προβλήματα που δημιουργούνται.