Στην κατάσταση που επικρατεί στη Σαμοθράκη και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν με τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νησιού αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.

Όπως είπε, το βασικό ζήτημα είναι ζήτημα υποδομών του λιμανιού της Καμαριώτισσας επισημαίνοντας πως τα προηγούμενα χρόνια δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να φύγουν τα φερτά υλικά, οι επιχωματώσεις από τον πυθμένα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος προσάραξης για μεγαλύτερα σκάφη. «Τα δύο σκάφη, που είχαν δρομολογηθεί για να εξυπηρετούν αυτή την άγονη γραμμή, το ΣΑΟΣ και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, υπέστησαν ταυτόχρονα βλάβη, με αποτέλεσμα το νησί να μην μπορεί να έχει τη σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα μισθώθηκαν δύο σκάφη. Αρχικά το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ, για να μπορεί να μεταφέρει βασικά είδη πρώτης ανάγκης στο νησί και εν συνεχεία το ANDROS JET ένα επιβατικό σκάφος, για να μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες. Επειδή υπήρξε το απαγορευτικό στην περιοχή, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών από την Κυριακή μέχρι Τετάρτη, δεν μπόρεσαν να γίνουν τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να έχει επιβαρυνθεί η κατάσταση. Ευτυχώς από την Πέμπτη έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία και έχουν απεγκλωβιστεί όσοι ήθελαν να ταξιδέψουν» δήλωσε ο κ. Πέτσας τονίζοντας πως η κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Πρόσθεσε όμως, πως για να αντιμετωπιστεί οριστικά το θέμα χρειάζεται να γίνουν κάποιες ενέργειες, τις οποίες, όπως είπε δρομολογεί αυτές τις ημέρες η κυβέρνηση και για αυτό έχει προγραμματιστεί μία συνάντηση την Δευτέρα το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου.

Απαντώντας στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για καθυστέρηση στη λήψη μέτρων ο κ. Πέτσας τόνισε πως οι μόνιμες λύσεις δρομολογούνται όταν υπάρχουν όλα τα στοιχεία στο τραπέζι και όταν έχει αντιμετωπιστεί η έκτακτη κατάσταση. Όπως είπε, η έκτακτη κατάσταση, αντιμετωπίστηκε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, επεσήμανε όμως πως αυτό που δημιούργησε το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι ότι υπήρξε απαγορευτικό στην περιοχή και έτσι, μεγαλύτερα σκάφη που θα μπορούσαν να εκτελέσουν το δρομολόγιο, δεν μπορούσαν να επιχειρήσουν, καθώς δεν μπορούσαν να δέσουν στο λιμάνι της Καμαριώτισσας. Σύμφωνα με τον κ. Πέτσα μετά την ανακοίνωση της εταιρίας πως ούτε σήμερα θα ξεκινούσε δρομολόγια το πλοίο της αποφασίστηκε η παράταση της μίσθωσης του ANDROS JET για όσο χρειαστεί ενώ θα συνεχίσει, με ενέργειες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τις μετακινήσεις για βασικά είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ. Όπως είπε μάλιστα έχουν διατεθεί περίπου 129.000 ευρώ από την Περιφέρεια για τη συνέχιση της ναύλωσης και για την παροχή βασικών ειδών πρώτης ανάγκης σε όσους είχαν τις πρώτες ημέρες εγκλωβιστεί στο λιμάνι.

Απαντώντας σε ερώτηση για τα πρωτογενή πλεονάσματα και την πρόθεση της κυβέρνησης να συζητήσει το θέμα με τους εταίρους ο κ. Πέτσας είπε πως το ζήτημα αυτό έχει τεθεί και θα συζητηθεί και στις διμερείς και διεθνείς επαφές που θα έχει ο Πρωθυπουργός όλο το επόμενο διάστημα. «Ο βασικός μας στόχος, είναι να κερδίσουμε την αξιοπιστία των εταίρων μας. Και αυτό γίνεται μόνο προωθώντας το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο. Κάτι το οποίο το έχουμε κάνει από την πρώτη στιγμή -απόδειξη τα τρία νομοσχέδια που ήδη έχουν ψηφιστεί- και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε σε όλη τη διάρκεια του 2019. Φαίνεται ότι η οικονομία ανταποκρίνεται θετικά, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αναταράξεις στη διεθνή οικονομία. Και εμείς θα κεφαλαιοποιήσουμε το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο, προς όφελος των Ελλήνων πολιτών» είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, αναφερόμενος στο θέμα των τεκμηρίων, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος είπε πως το θέμα της ενίσχυσης των έμμεσων τεχνικών ελέγχου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι στον πυρήνα του κυβερνητικού προγράμματος. «Μέσα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχουν τέτοιου είδους διατάξεις, που ενισχύουν και τις δύο αυτές έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσα, επίσης, στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει και η σταδιακή κατάργηση των αντικειμενικών τεκμηρίων. Αυτό το είχα πει κι εγώ από την πρώτη στιγμή ότι μιλάμε για σταδιακή κατάργηση. Δεν μιλούσε κανείς ποτέ για το 2020, γιατί το 2019 και το 2020 είναι έτη στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, που παρουσίασε ο κ. Σταϊκούρας, ο κ. Βεσυρόπουλος και ο κ. Πιτσιλής πριν από λίγες ημέρες. Πρώτα, λοιπόν, αποδίδουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου και τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλο το πλέγμα των κινήτρων για χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και μετά αποσύρονται σταδιακά τα τεκμήρια, τα οποία είναι ένας αναχρονιστικός τρόπος εντοπισμού εισοδημάτων» είπε ο κ. Πέτσας.