Με όρους «διαχείρισης κρίσης» σχεδιάζεται η ανάταξη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχιλλέας Καραμανλής, μετά τη σημερινή συνάντηση εργασίας με τη διοίκηση του Οργανισμού, στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Καραμανλής, τον οποίο συνοδεύει στη σημερινή επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη όλο το επιτελείο του υπουργείου, πρόσθεσε πως θα ήταν «ανώριμο» να αλλάξει στην παρούσα περίοδο το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Οργανισμού, ενώ ο πρωθυπουργός είναι αυτός που θα ανακοινώσει από το βήμα της 84ης ΔΕΘ το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και τις προτάσεις της κυβέρνησης για την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΘ και την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του.

Ο υπουργός χαρακτήρισε «τραγική» την κατάσταση στον Οργανισμό, σημειώνοντας ότι η εικόνα που παρουσιάζει είναι αυτή «της απόλυτης διάλυσης» και τονίζοντας χαρακτηριστικά πως τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα έσοδα του ΟΑΣΘ μειώθηκαν στα 24 εκατ. ευρώ, από 50 εκατ. ευρώ προηγούμενα.

Αναφερόμενος στη νυν διοίκηση του Οργανισμού, υπογράμμισε πως εκτελεί σοβαρό έργο, έχοντας σε κυκλοφορία σήμερα το πρωί 273 αστικά λεωφορεία, από 213 όταν παρέλαβε, αλλά, όπως είπε, «δεν πανηγυρίζουμε, καθώς δεν είναι αρκετά 60-70 λεωφορεία περισσότερα στους δρόμους».

Σε ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Σε αυτήν τη φάση θα μείνει κρατικός. Όπως έχουμε εξηγήσει και ως αντιπολίτευση, εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για να αποδομήσουμε και να διαλύσουμε. Οι Θεσσαλονικείς χρειάζονται αξιόπιστες συγκοινωνίες και δεν τους ενδιαφέρει εάν θα είναι κρατικές ή ιδιωτικές σε αυτήν τη φάση. Εκκρεμεί η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, υπάρχουν ζητήματα στα διοικητικά δικαστήρια με πρώην μετόχους και πριν ξεκαθαρίσουν όλα αυτά θα ήταν ανώριμο εκ μέρους της ηγεσίας να πάρει μία απόφαση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως αυτό του ιδιοκτησιακού καθεστώτος».

«Ζητάμε λίγη πίστωση χρόνου. Το Σαββατοκύριακο, ο Έλληνας πρωθυπουργός θα προβεί σε ανακοινώσεις για τον ΟΑΣΘ», τόνισε ο κ. Καραμανλής, ενώ για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υπογράμμισε ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν επιπλέον 1.000 καινούρια λεωφορεία.

Για ξεκάθαρη πολιτική βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τον ΟΑΣΘ, ώστε να επέλθει η ανάταξή του, μίλησε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόρδας, ευχαριστώντας την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επίσκεψή της στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε μετρό»

«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε μετρό», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής, σε δηλώσεις του από τον σταθμό Βενιζέλου, όπου ενημερώθηκε από τον διευθυντή των έργων, Γιώργο Κωνσταντινίδη. Σημείωσε, δε, ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα ανακοινώσει από το βήμα της 84ης ΔΕΘ τα σχέδια της κυβέρνησης για την επιτάχυνση της εκτέλεσης του έργου του μετρό.

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μίλησε με ειλικρίνεια στους Θεσσαλονικείς, τονίζοντας: «Εμείς ήρθαμε σήμερα εδώ να διαπιστώσουμε μερικά ζητήματα και να πούμε στη ΔΕΘ την απόλυτη αλήθεια στους πολίτες της Θεσσαλονίκης».

«Αυτό, λοιπόν, που είδαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν επικοινωνιακά τεχνάσματα και μια φτηνή επιθεώρηση, διότι σήμερα βρισκόμαστε στον περιβόητο σταθμό Βενιζέλου και αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι δεν υπάρχουν εργοτάξια, ότι όχι απλώς δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού, αλλά όπως μας ενημέρωσαν οι ειδικοί δεν έχει ολοκληρωθεί καν η μελέτη για να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού», πρόσθεσε ο υπουργός.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει περάσει από χίλια κύματα, είναι ένα έργο που έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια» και οι «Θεσσαλονικείς το περιμένουν να ολοκληρωθεί πώς και πώς».

«Ας περιμένουμε μερικές ημέρες ακόμη, όμως, διότι ο Έλληνας πρωθυπουργός -από το βήμα της 84ης ΔΕΘ- θα ανακοινώσει τα σχέδια που έχει για την επιτάχυνση του έργου», υπογράμμισε.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να μάθουν όλοι πως το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης έχει στοιχίσει πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ στους Έλληνες φορολογούμενους και «πρωταρχικός στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον και χρήμα».

Μετά τον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Καραμανλής επισκέφτηκε και τον σταθμό του μετρό στην Αγία Σοφίας.