(Upd 7 - 17:40) Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τα διπλώματα οδήγησης και ρυθμίσεις θεμάτων άλλων υπουργείων.

Το νομοσχέδιο που συζητείται με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος αναμένεται να ψηφιστεί αύριο από την Ολομέλεια.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια. Το ΚΚΕ είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση διαμαρτυρόμενο για τη διαδικασία συζήτησης, ενώ η ΜεΡΑ25 αρνήθηκε να ψηφίσει.

Από το νομοσχέδιο, αποσύρθηκε το επίμαχο άρθρο που αφορούσε μεταφορά αρμοδιοτήτων για ορισμένα θέματα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Μετά τις έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούσε είτε να υπάρχει η υπογραφή και του αρμόδιου υπουργού Δικαιοσύνης είτε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση αποφάσισε να καταθέσει τις νέες ρυθμίσεις αύριο στην Ολομέλεια ενσωματωμένες σε τροπολογία.

Τι έγινε νωρίτερα στην αρμόδια Επιτροπή

Η διαδικασία της συζήτησης με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα διπλώματα οδήγησης, βρέθηκε στο επίκεντρο των επικρίσεων σύσσωμης της αντιπολίτευσης με το ΚΚΕ να την καταγγέλλει και να αποχωρεί από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Η κυβερνητική πλειοψηφία απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, ενώ απαντώντας ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, επικαλέστηκε δύο βασικούς λόγους για τη συζήτηση του νομοσχεδίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

  1. Πρώτον, ότι λύνεται ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο, λόγω του ανεφάρμοστου ισχύοντος νόμου και κρατά σε ομηρεία 105.000 οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες, που δεν μπορούν να πάρουν το δίπλωμά τους, ενώ κάθε εβδομάδα συσσωρεύονται ακόμα περισσότερα προβλήματα.
  2. Δεύτερον, ότι υπάρχει ρύθμιση στο άρθρο 6 που αποτρέπει την αύξηση των τελών κυκλοφορίας στη βάση των ρύπων και του αντιρρυπαντικού προτύπου που θα εφαρμοζόταν από την επόμενη εβδομάδα.

Τα ίδια επιχειρήματα του υπουργού επικαλέστηκε και ο εισηγητής της ΝΔ, Μιχάλης Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι πρέπει άμεσα να επιλυθούν τεράστια προβλήματα στα οποία έχει οδηγήσει -κυρίως τους επαγγελματίες οδηγούς- ο ανεφάρμοστος και επιπόλαιος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης.

Για απαράδεκτη αντικοινοβουλευτική διαδικασία και κυνισμό της κυβέρνησης έκανε λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ, με την εισηγήτρια του κόμματος Θεοπίστη Πέρκα να ζητά να συζητηθεί με την κανονική διαδικασία, ώστε να τοποθετηθούν και οι εμπλεκόμενοι φορείς. «Δεν έχει μόνο θέματα για την άδεια οδήγησης, αλλά έχει και ρυθμίσεις που αφορούν όλα σχεδόν τα άλλα υπουργεία», σημείωσε. 

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι αντιδράσεις τόσο του πρώην υπουργού Υποδομών και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη, όσο και του Γιώργου Βαρεμένου που κατηγόρησαν τη κυβέρνηση ότι θέλει να περάσει νύχτα και χωρίς διάλογο ένα πολυνομοσχέδιο. «Πρέπει να έρθει ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος δεσμεύτηκε, κατά τη ψήφιση του νόμου για το επιτελικό κράτος, για καλή νομοθέτηση και ότι δεν θα φέρει νομοσχέδιο χωρίς διαβούλευση και να μας ενημερώσει. Να μας εξηγήσει αυτόν τον τραγέλαφο που συμβαίνει με την κυβέρνηση της ΝΔ να αλλάζει μέσα σε 10 μέρες τον νόμο που η ίδια ψήφισε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόγκας, μίλησε για κοινοβουλευτική εκτροπή και πρότεινε να κληθούν τουλάχιστον να πουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή οι αρμόδιοι φορείς. Πρόταση με την οποία συμφώνησαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. «Δεν ξέρω αν εσείς στη ΝΔ έχετε αποκαταστήσει την κανονικότητα εμείς όμως δεν νιώθουμε καλά με τους Έλληνες πολίτες για τον τρόπο λειτουργίας της Βουλής μετά τις εκλογές», προσέθεσε.

«Όχι μόνο συνεχίζετε ένα αντικονοβουλευτικό απαράδεκτο καθεστώς που υιοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά το έχετε ξεπεράσει. Φέρνετε ένα πολυνομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, στο οποίο υπάρχουν ρυθμίσεις που αφορούν άλλα υπουργεία, όπως το θέμα της ανταποδοτικότητας των δήμων για την επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής. Μπαίνουμε σε άσχημους ατραπούς, εμείς δεν μπορούμε να νομιμοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία και αποχωρούμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας», τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.

Για «απαράδεκτη κοινοβουλευτική διαδικασία που δεν υπηρετεί τη δημοκρατία», έκανε λόγο και ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος.

Ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση δείχνει να αποφεύγει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ ζήτησε την απόσυρση της απαράδεκτης διάταξης, όπως είπε, για τα ανταποδοτικά τέλη που είχε ζητήσει ο δήμαρχος Φυλής για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ στη περιοχή.

Ολοκληρώθηκε σε υψηλούς τόνους η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τα διπλώματα οδήγησης στην Επιτροπή

Σε υψηλούς τόνους ανάμεσα σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση -κυρίως της αξιωματικής αντιπολίτευσης- ολοκληρώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης, το οποίο αύριο αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, υπεραμύνθηκε των νέων αλλαγών και κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι ψήφισε ένα νόμο που έμεινε ανεφάρμοστος και δημιούργησε μεγάλα προβλήματα και δυσκολίες σε χιλιάδες πολίτες.

Όπως υποστήριξε ο κ. Κεφαλογιάννης, «η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν προχώρησε στην έκδοση καμίας κανονιστικής πράξης, από τις 26 που προέβλεπε ο ίδιος νόμος που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ πριν έξι μήνες, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται και να διογκώνονται καθημερινά».

«Δεν ξηλώνουμε τον προηγούμενο νόμο. Και δεν καταργούμε όλα τα άρθρα, αλλά μόνο συγκεκριμένες πράξεις της προηγούμενης κυβέρνησης που δημιούργησαν και συσσώρευσαν μόνο προβλήματα εγκλωβίζοντας χιλιάδες πολίτες, κυρίως επαγγελματίες οδηγούς. Λύνουμε έστω και προσωρινά το πρόβλημα», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση ούτε διορθώνει ούτε εκσυγχρονίζει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αλλά επαναφέρει ένα παλιό αναχρονιστικό σύστημα που ενισχύει τη διαφθορά.

Ο κ. Κεφαλογιάννης έδωσε έμφαση στη συγκρότηση της ειδικής Επιτροπής που, όπως είπε, θα συζητήσει με τους αρμόδιους φορείς της αγοράς και θα είναι ανοικτή σε προτάσεις ώστε σε έξι μήνες να ετοιμάσει ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο.

Να σημειωθεί ότι η παρουσία του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντή Ηλιάδη, στην Επιτροπή, στην αρχή της συζήτησης του νομοσχεδίου, προκάλεσε την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι βουλευτές του κατηγόρησαν το υπουργείο Υποδομών για προνομιακή μεταχείριση του κ. Ηλιάδη την ίδια στιγμή που, όπως τόνισαν, απέκλεισε να κληθούν οι αρμόδιοι φορείς και να καταθέσουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, διευκρίνισε ότι ο κ. Ηλιάδης παρακολουθεί τη συνεδρίαση ως άτυπος σύμβουλος του υπουργού, σημειώνοντας ότι όλοι οι φορείς είναι άτυποι σύμβουλοι των αρμόδιων υπουργών.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επέμειναν ότι δεν δίνονται σαφείς διευκρινήσεις για τον λόγο παρουσίας του κ. Ηλιάδη στην Επιτροπή, με τον Νίκο Παπά να κάνει λόγο «εκκωφαντική σιωπή του υπουργού».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Γιώργος Βλάχος, απάντησε ότι «δεν ήρθε ως εκπρόσωπος φορέα για διαβούλευση».

«Έχουν δοθεί οι διευκρινήσεις από την κυβέρνηση για το θέμα. Έγινε παρανόηση για την ιδιότητά του. Δεν θα επαναληφθεί τέτοιο θέμα», πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.

«Είναι κρίμα να καλύπτεται αστοχίες και σκοπιμότητες της κυβέρνησης», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Τζανακόπουλος.

«Η συζήτηση είναι δημόσια δεν υπάρχει θέμα να κρύψουμε τίποτα», αντέτεινε ο κ. Βλάχος.

Τέλος, να σημειωθεί ότι ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Λευτέρης Οικονόμου, υπεραμύνθηκε των νέων ρυθμίσεων για το σωφρονιστικό σύστημα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι στόχος τους είναι να δημιουργηθεί ένα πιο λειτουργικό και αποτελεσματικό νομοθετικό πλαίσιο αλλά και να διασφαλιστεί καθεστώς αξιοπρεπούς διαβίωσης στις φυλακές και να υπάρχει ταυτόχρονα τάξη και ασφάλεια για τους κρατούμενους.