Η Γερμανία κατέληξε σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για έναν κανονισμό- ορόσημο, ο οποίος απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα να είναι ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα έως το 2035, επιλύοντας μια διαφωνία που απειλούσε να υπονομεύσει το φιλόδοξο σχέδιο της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η γερμανική κυβέρνηση σύμφωνα με το Bloomberg, ανέφερε ότι κέρδισε βασικές διαβεβαιώσεις ότι οι κανόνες της ΕΕ θα είναι τεχνολογικά ουδέτεροι, γεγονός που θα άφηνε χώρο για τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα (e- fuels) που θα χρησιμοποιηθούν σε ένα πλαίσιο μηδενικών εκπομπών.

«Αυτό ανοίγει το δρόμο για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα χρησιμοποιούν μόνο καύσιμα ουδέτερα σε CO2 και θα μπορούν να ταξινομηθούν μετά το 2035», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ.

Η σημαντική εξέλιξη ήρθε μετά από εβδομάδες συνομιλιών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πιέσεις από τους εταίρους της Γερμανίας στην ΕΕ, που εκνευρίστηκαν από μια κίνηση της τελευταίας στιγμής από την κυβέρνηση στο Βερολίνο να εμποδίσει τη νομοθεσία.

«Θα εργαστούμε τώρα για να εγκριθούν τα πρότυπα CO2 για τους κανονισμούς των αυτοκινήτων το συντομότερο δυνατό», δήλωσε στο Twitter ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα, Φρανς Τίμερμανς, προσθέτοντας ότι ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ θα ακολουθήσει γρήγορα τα απαραίτητα νομικά βήματα για την εφαρμογή μιας διάταξης, που επιτρέπει την ταξινόμηση των αυτοκινήτων που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα ως ουδέτερα άνθρακα.

Οι ανησυχίες της Γερμανίας είχαν επικεντρωθεί σε ένα στοιχείο που περιλαμβανόταν ήδη στο προσχέδιο κανονισμού, που όριζε ότι η Επιτροπή θα πρέπει να υποβάλει πρόταση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα, με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διοξειδίου του άνθρακα που συλλαμβάνεται από την ατμόσφαιρα, μετά από διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε το Σάββατο προσφέρει στη Γερμανία περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ σχεδιάζει να εφαρμόσει τη διάταξη για τα ηλεκτρονικά καύσιμα.