Οι τιμές ναύλωσης των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έφθασαν σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς η προσπάθεια της Ευρώπης να κλειδώσει τις χειμερινές ενεργειακές προμήθειες, πυροδοτεί έναν αγώνα εύρεσης πλοίων και να δημιουργεί φόβους ότι ορισμένοι αγοραστές ενδέχεται να βρεθούν χωρίς μέσα μεταφοράς των καυσίμων.

 

Το κόστος ναύλωσης πλοίου LNG στον Ατλαντικό εκτινάχθηκε στις 397.500 δολάρια την ημέρα την Τρίτη, ξεπερνώντας το υψηλό όλων των εποχών στον Ειρηνικό πέρυσι, σύμφωνα με τη Spark Commodities, η οποία αξιολογεί τα κόστη από ναυλομεσίτες.

Τα ναύλα αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οι έμποροι και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας κινούνται ώστε να συσσωρεύσουν περισσότερο φυσικό αέριο. Αυτό δημιουργεί ένα νέο κίνδυνο για τους αγοραστές αυτό τον χειμώνα: όσοι δεν έχουν πλοία θα πρέπει να πληρώσουν υψηλές τιμές για να μεταφέρουν πρόσθετα καύσιμα ή, χειρότερα, να διαπιστώσουν ότι δεν μπορούν καν να βρουν πλοίο.

Υπάρχουν λίγα πλοία διαθέσιμα για το υπόλοιπο της χρονιάς και σε όσα είναι ελεύθερα προσφέρονται αστρονομικά ναύλα, σύμφωνα με τους εμπόρους LNG. Οι μεγάλες εταιρείες ενέργειας, οι οποίες συνήθως μισθώνουν τα πλοία τους σε άλλους αγοραστές, αρνούνται να το κάνουν από φόβο ότι θα μπορούσαν να βρεθούν χωρίς πλοίο καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, λένε άνθρωποι της αγοράς στο Bloomberg.

Εν τω μεταξύ οι χώροι αποθήκευσης αερίου της Ευρώπης αυτή την περίοδο γεμίζουν γρήγορα. Με τα αποθέματα να πλησιάζουν τη μέγιστη χωρητικότητα, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι έμποροι αποθηκεύουν όλο και περισσότερο LNG σε πλοία στη θάλασσα, δεσμεύοντας περαιτέρω τα πλοία που κανονικά θα μετέφεραν το καύσιμο μεταξύ των λιμανιών.

Τα πλοία είναι σε τέτοια έλλειψη που οι εξαγωγείς LNG στην Ασία πωλούν φυσικό αέριο απευθείας στα λιμάνια φόρτωσης αντί να προσφέρονται να το μεταφέρουν. Όσοι δεν έχουν πλοία αναγκάζονται να βρουν αγοραστές που έχουν τρόπο να μεταφέρουν το φορτίο.